„Subaru Outback“ – universalas, galintis daugiau už kitus

2021 m. birželio 15 d. 09:00
Pradėdamas rašyti apie „Subaru“ turiu pripažinti, kad šis gamintojas kitoks. Nežinau kodėl, nes daugelis turi keturių varančiųjų ratų pavarą, o opozicinius variklius naudoja ir kitas žymus gamintojas. Bet „Subaru“ turi savą aurą ir ji užburia. Jos užburtas pirmą kartą buvau prieš daug daug metų, bet istorijos nuo Ievos ir Adomo pasakoti, turbūt, nebūtina.
Daugiau nuotraukų (19)
Pakalbėkime apie naująjį „Outback“, nors šiek tiek šio modelio istorijos išvengti negaliu.
Trečiosios kartos „Outback“ atnaujinta facelift versija buvo pavergusi mano širdį ir prieš kelis metus jau net buvau rimtai užsispyręs tokį įsigyti. Ir kad ir koks gražus man buvo tas „Outback“ (arba lygiagrečiai ketvirtosios kartos „Legacy“), lygiai tiek pat man nepatiko penktoji karta, pasirodžiusi kiek daugiau nei prieš dešimtmetį.
Savo išore šis, prieš tai buvęs elegantiškų linijų modelis, tapo grubus ir neproporcingas, o salone buvo ryškiai per daug pilko plastiko. Tada tapo baisu, kad „Subaru“ praranda savo žavesį ir į „Outback“ modelį nebežiūrėjau taip, kaip anksčiau.
Tiesa, 2014 metais pasirodęs atnaujintas modelis situaciją gerokai pataisė gražesnėmis kėbulo linijomis ir tikrai geru salono dizainu, o tai, kad dėl japonų gamintojo populiarumo susirūpinęs buvau tik aš liudijo puikūs šio modelio pardavimai.
Naujasis „Outback“
Na ir štai priėjome prie naujausio, šeštosios kartos „Subaru Outback“. Iš išorės jis man atrodo puikiai ir, jeigu reikėtų išreitinguoti kuris gražiausias, šis manau pretenduotų į pirmąją vietą, kurią iki šiol užėmė trečiosios kartos facelift modelis.
Gamintojas vėl grįžo prie elegantiškiau atrodančių linijų ir jeigu prie ankstesnių modelių sunkiai būtų galima priderinti kostiumą, prie naujausiojo, manau, tiks puikiai. Salono kokybė taip pat puiki, daug kur minkštos ir kokybiškos medžiagos.
Mano bandytas modelis buvo „Field“ komplektacijos, kuri išsiskiria ypatingai tvirta dirbtine „Startex“ medžiaga aptrauktomis sėdynėmis. Pasak gamintojo, ši medžiaga nepraleidžia vandens, yra atspari dėvėjimuisi ir turėtų atlaikyti naudojimą be gailesčio.
Įsivaizduoju, kad šios komplektacijos modelis puikiai tiks mėgstantiems žvejybą, medžioklę ar laukinį stovyklavimą, o taip pat, pavyzdžiui, darbų vadovams, kuriems tenka važiuoti į objektus ir ne su pačiais švariausiais darbo rūbais lipti į automobilį.
Žinoma, tiktų ir visiems kitiems, bet bent jau aš, nekeliantis didelių reikalavimų salono atsparumui, mieliau rinkčiausi „Limited“ arba „Touring“ komplektacijas, kurių sėdynės aptrauktos „Nappa“ oda.
Įlipęs pirmą kartą ir pamatęs centrinėje konsolėje įmontuotą didžiulį ekraną spėjau išsigąsti, bet pamatęs, kad garsas ir klimato nustatymai reguliuojasi fiziniais valdikliais nurimau – blogiausio, ką gali padaryti gamintojas salone, išvengta.
Tiesa, ekranas didžiulis, tad norėtųsi, kad tai, ką jis atvaizduoja, būtų gražu. Deja, bet grafikos dizaineriai galėjo padirbėti ir geriau.
Kita vertus viskas ekrane atvaizduota aiškiai, suprantamai, o į prisilietimus reaguoja greitai. Visose komplektacijose per tą didelį ekraną galima matyti savo išmaniųjų telefonų atvaizdavimą per „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“, o pasirinkus „Touring“ komplektaciją automobilyje bus sumontuota ir „Harman Kardon“ audio sistema.
Manau, kad privalumai čia nusveria trūkumus, nes dizaino elementų po poros dienų važinėjimo jau nebepastebėdavau.
Atskiro pagyrimo nusipelno vairuotojo atpažinimo sistema, kuri, jeigu automobilyje sumontuotos sėdynės su atmintimi, atpažįsta kas sėdi prie vairo ir atitinkamai sureguliuoja darbo vietą.
Atskiro teksto nusipelno „Eye-Sight“ sistema, kuri ne tik stebi tai, kas vyksta aplink automobilį ir atitinkamai įspėja vairuotoją, bet stebi ir vairuotojo akis, o jas nusukus nuo kelio primena, kad dėmesį reikia sutelkti į priekį. „Subaru“ šią sistemą tobulina jau daug metų ir ji tikrai puiki bei lenkia daugelio kitų gamintojų pagalbines sistemas.
Puikus kelyje, dar geresnis ten kur jo nėra
Laikas pakalbėti ir apie važiavimą „Subaru Outback“, o važiavimas man labai patiko. Vos įlipęs į jį pasijaučiau lyg sėdėdamas bunkeryje. Sėdint prie vairo apima saugumo ir užtikrintumo jausmas. Nors „Outback“ ir yra universalo kėbulą turintis automobilis, jo prošvaisa siekia daugiau nei 21 centimetrą. Šis skaičius yra solidus ne tik universalams, bet jis iš gėdos priverstų rausti kone visus miesto krosoverius.
Pirmiausia, žinoma, norėjosi OBK išbandyti ten, kur nėra asfalto. Aš nesu didelis bekelės gerbėjas ar profesionalus važiuotojas ja, tad kiečiausi džipistai turbūt sakys, kad anokia ten ta mano bekelė, bet galiu garantuoti, kad jau anksčiau mano minėti žvejai, medžiotojai ar gamtos mylėtojai su šiuo automobiliu nuvažiuos į atokiausius kampelius. Ir nuvažiuos pakankamai komfortiškai.
Automobilio pakaba minkšta ir apie sportišką važiavimą čia kalbėti nereikėtų. Kadangi didžiąją laiko dalį šie automobiliai važiuos asfaltu – čia komforto bus per akis.
Tiesą sakant, greičio slopinimo kalneliai važiuojant su „Outback“ praranda savo prasmė, nes per juos galima važiuoti net nestabdant ir tuo metu geriant kavą. Patartina ne karšta, dėl viso pikto.
Šioks toks trūkumas tiems, kurių virškinimo sistema jautresnė yra tai, kad važiuojant užmiesčio greičiu ir esant kelio nelygumams automobilis yra linkęs lengvai banguoti. Sėdint prie vairo vargu ar būčiau tai pajautęs, bet gale sėdintis fotografas pastebėjo, kad supimas ten jaučiamas.
Visus keturis ratus suka po kapotu esantis 2.5 litro opozicinis variklis, kuris išvysto 169 arklio galias ir 252 Nm sukimo momentą.
Galios užtenka, bet kaip jau minėjau anksčiau – nereikėtų galvoti apie sportiškumą. Testo metu vidutinės degalų sąnaudos laikėsi šiek tiek virš 10 l/100km.
Dabar jau įprasta iš naujų automobilių tikėtis vienženklio sąnaudų skaičiaus, bet turint omenyje, kad tai keturiais ratais varomas universalas, galintis važiuoti bet kur, norisi tą dviženklį skaičių mintyse pateisinti.
Dėl variatoriaus tipo pavarų dėžės nesu patenkintas, nes dar nesutikau automobilio, kuriame ji veiktų taip, kad man patiktų.
Ne išimtis ir „Subaru“, bet kuo toliau, tuo šios dėžės darosi geresnės, ir nors malonumo važiuoti su jomis dar nėra daug, bet gyventi kasdien jau tikrai galima.
Kalbėti būtų galima ir dar ilgiau, bet bendra išvada yra tai, kad šis automobilis tikrai geras.
Jeigu Lietuvoje dar liko tokių kaip aš, kurie kasdienai renkasi automobilį universalo kėbulu, „Outback“ būtina įtraukti į galimų pasirinkimų sąrašą.
Šis automobilis atlieps visus aktyvaus laisvalaikio poreikius, o kasdieniame gyvenime leis džiaugtis komfortišku ir saugiu keliavimu tarp taško A, B, C ir visų kitų. „Outback“ kaina taip pat negąsdina – prasideda nuo 34.990€, o kiečiausios komplektacijos modelį galima įsigyti už 40.490€.
Pažvelgus į konkurencinę aplinką, kurioje pozicionuojamas šis modelis, drąsu teigti, kad tai vertas grieko pasirinkimas, turintis vieną labai didelį pranašumą prieš kitos šio segmento žaidėjus. Tiesa, šis pranašumas ne visiems reikalingas, tad manau tai ir bus pagrindinis faktorius tiems, kas rinksis šį automobilį.
Šį automobilį galite išbandyti ir jūs, užsukę į „JMA centras“ saloną Vilniuje, Verkių g. 39b.
Subaru^Instantautomobilio pirkimas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.