Toks Kremliaus dėmesys vargu ar gali kelti nuostabą.
Juk Jelabugoje, esančioje 200 kilometrų nuo Tatarstano sostinės Kazanės, įsikūrusiame fabrike pradedami gaminti rusiški prabangūs automobiliai „Aurus“.
Kaina išties įspūdinga
Modelių jau sukurta ne vienas – yra ir limuzinas (žinoma, pirmasis bus skirtas valstybės vadovui), ir prailgintas bei paprastas sedanai žemesnio rango valdininkams, ir visureigis apsaugai, ir net mikroautobusas palydai.
Liukso klasės automobilių bazinė kaina prasidės nuo 18 mln. rublių (dabartiniu kursu – 200 tūkst. eurų).
Tiesa, pirmiausia bus gaminami ne patys brangiausi modeliai „Aurus Senat Sedan“. Užtat jų, kaip skelbia gamykla, įranga bus kur kas gausesnė už bazinę, todėl ir kaina atitinkama – 22 mln. rublių (244 tūkst. eurų).
Rinka ne tokia didelė
Iš viso fabrike per metus numatyta surinkti apie 5 tūkst. automobilių. Bet laikraštis „Trud“ iškėlė klausimą – o kas juos pirks? Analitinės agentūros „Avtostat“ duomenimis, praėjusiais metais Rusijoje buvo parduota 1114 naujų liukso klasės automobilių. Didžioji jų dalis – 628 – įsigyti Maskvoje.
Populiariausi buvo „Mercedes-Benz Maybach S-Class“, kuriuos įsigijo 387 pirkėjai.
Dar parduoti 299 „Bentley“, 199 „Rolls-Royce“, 139 „Lamborghini“, 52 „Maserati“, 29 „Ferrari“ ir devyni „Aston Martin“.
Skaičiai gal ir kukloki, bet koronavirusas čia niekuo dėtas. Juk ir 2019 m. superautomobilių rusai nupirko ne ką daugiau – 1312.
Kaip teigė „Avtostat“, iš viso praėjusiais metais šalyje važinėjo apie 13 tūkst. liukso klasės mašinų. Todėl kaip naujoji gamykla sugebės parduoti po 5 tūkstančius kasmet, lieka neaišku.
Nori įsiūlyti arabams
Tiesa, daugiau negu trečdalis – 36 proc. – kompanijos „Aurus“ akcijų priklauso Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) gynybos ir saugumo fondui „Tawazun“.
Todėl, pasak pramonės ir prekybos ministro Deniso Manturovo, gamykla pirmiausia taikysis į klientus Viduriniuose Rytuose bei Šiaurės Afrikoje.
Tik ir čia ypatingos paklausos tikėtis neverta.
Tuose pačiuose JAE dabar gyvena apie 1200 šeichų. Net jei visi jie nuspręstų persėsti į rusiškus limuzinus ir nusipirktų jų bent po kelis, fabrikas įvykdytų nebent vienų metų planą.
Tačiau ir tokios svajonės kažin ar realios. O Europoje tokių automobilių paklausa nėra itin milžiniška.
Kita vertus, kam rizikuoti perkant rusišką, jeigu apstu vokiškų ir kitokių, kurių kokybė jau seniai nekelia abejonių.
Teks pridėti savo pinigų
Todėl tikriesiems patriotams, norintiems pasivažinėti rusišku limuzinu, teks plačiai praverti asmenines pinigines.
Būtent asmenines, nes dar nuo 2016 metų šalyje buvo įvesti apribojimai mašinoms, perkamoms už biudžeto lėšas.
Remiantis jais, ministrų, viceministrų arba svarbiausių valstybės tarnybų vadovų automobilių kaina negali viršyti 2,5 mln. rublių (27,76 tūkst. eurų), žemesnio rango institucijų vadovų – 1,5 mln. rublių (16,66 tūkst. eurų).
Taip pat automobilis negali turėti daugiau nei 200 arklio galių.
Nė vienas „Aurus“ modelis nė iš tolo neatitinka nustatytų kriterijų. Todėl net ir rusiško limuzino užsigeidusiems ministrams tektų primokėti patiems.
Tiesa, šių apribojimų paiso toli gražu ne visi.
Antai „Rosgvardija“, kuriai vadovauja buvęs V.Putino asmens sargybinis Viktoras Zolotovas, neseniai paskelbė konkursą tarnybiniams automobiliams įsigyti.
Ši karinė struktūra ketina pirkti 144 lengvąsias mašinas po 580 tūkst. rublių (6,44 tūkst. eurų), 40 automobilių už ne daugiau kaip 997 tūkst. rublių (11,07 tūkst. eurų) ir 60 už 1,79 mln. rublių (19,88 tūkst. eurų).
Vadinasi, V.Zolotovas turi bent šešias dešimtis pavaduotojų, nes tik tokio rango pareigūnams galima pirkti brangesnes negu pusantro milijono rublių mašinas už biudžeto lėšas.
Todėl Rusijos gatvėse praeiviai artimiausiais metais galės spėlioti, koks korupcijos lygis šalyje.
Jeigu sėdi „Aurus“ limuzine, vadinasi, greičiausiai gavai stambų kyšį.
200
Tiek tūkstančių eurų turėtų kainuoti bazinė rusiško limuzino „Aurus“ versija.