Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis „Vakarų ekspresui“ patvirtino, kad gautos trys paraiškos.
„Dabar prasidės paraiškų vertinimo procesas. Jei viskas vyks sklandžiai, nugalėtojas turėtų paaiškėti kitą mėnesį,“ – sakė A. Dobranskis. Anot jo, pakartotinai prireikė rinkti Atgimimo aikštės automobilių aikštelės projektavimo darbus atliksiančią įmonę todėl, kad pirmą konkursą laimėjusios įmonės „Panevėžio statybos trestas“ ir „Cloud architektai“ parengė per brangų projektą.
„Buvo užsakytas ankstesnio projekto auditas ir mūsų įtarimai pasitvirtino, aikštelę galima atpiginti beveik du kartus“, – sako A. Dobranskis.
Anot jo, pirminiame, dar 2019 metais parengtame, projekte buvo paskaičiuota, kad vienos parkavimo vietos kaina sieks 57 tūkst. eurų.
Tačiau UAB „Hidrosfera“ atliktas projekto auditas parodė, kad nepaisant to, jog požeminė aikštelė planuojama sudėtingoje vietoje, šalia upės, kur yra aukšti gruntiniai vandenys, ją galima įrengti maždaug už 30 tūkst. eurų vienos parkavimo vietos kainą. Planuojama, kad požeminiame parkinge turėtų būti 220-230 vietų automobiliams.
Architektas Edmundas Andrijauskas, kaip subrangovas, rengęs pirmąjį Atgimimo aikštės požeminės aikštelės projektą, mano, kad ne viskas taip paprasta.
„Duok Dieve, kad būtų pigiau, tačiau turiu daug abejonių. Nusprendus naudoti metalinį špuntą, jį reikės kalti, vietoj vieno, bus du požeminiai aukštai, aikštelė leidžiasi žemiau vandens lygio, detalių nemačiau, bet nesu tikras, kad, įgyvendinus visus sprendimus, galutinė kaina bus mažesnė“, – „Vakarų ekspresui“ sakė E. Andrijauskas.
Anot jo, kaina kils jau vien dėl to, kad praėjo jau dveji metai. Per tą laiką metalo kainos kilo daugiau nei dvigubai, brango visos statybinės medžiagos.
„Čia vyksta procesas, panašus kaip dviratis-treniruoklis, pedalus mini, tačiau niekur nevažiuoji, – paraleles suveda E. Andrijauskas. – Ir Bastionų tiltą suprojektavo, šimtus tūkstančių išleido, dabar vėl iš naujo užsakinės galimybių studiją, vėl projektuos.“
E. Andrijauskas pripažįsta, kad projektuotojams tai nėra blogai, nes jie vis tiek gauna pinigus už atliktą darbą, kuris vėliau kaip niekam nereikalingas nugula stalčiuose. Kodėl iš anksto, prieš pradedant įgyvendinti projektus, negalima paruošti „namų darbų“. Gal viskas taip vyksta, nes nėra atsakomybės?
Architektas prisiminė ir 15 metų senumo istoriją, kai tvarkant Mažvydo alėją buvo atmesta požeminės aikštelės idėja. Tuomet buvo svarstyta įrengti 300 vietų automobiliams bei techninius koridorius komunikacijoms, kad kiekvieną kartą nereikėtų ardyti paviršinės dangos.
„Šiandien jau tas projektas būtų atsipirkęs, bet tuomet pritrūko, kaip mėgstama sakyti, politinės valios“, – sako E. Andrijauskas.
Jis pastebi, kad tuose projektuose, kur gaištamas laikas, niekada nebus pigiau, nes laikas taip pat turi savo kainą.
Klaipėdos savivaldybė planuoja, kad jei šį kartą viskas eisis sklandžiai, Atgimimo aikštės rekonstrukcija galėtų prasidėti kitų metų pavasarį.