Nuo gegužės 1 d. pasikeitė iš užsienio įvežamų transporto priemonių įsigijimo ir registracijos procesas. Nuo šiol visiems perkantiems automobilius itin svarbu yra įsitikinti, kad jie turėtų Savininko deklaravimo kodą (SDK). Tik taip pirkėjas apsaugos savo teisėtus interesus ir bus užtikrintas dėl dviejų dalykų.
Pirma, jog transporto priemonę įsigijo iš tikrojo savininko ir, jei vėliau paaiškėtų, kad automobilis turi trūkumų, žinotų, į kokį žmogų kreiptis bei galėtų reikalauti kompensacijos. Antra, tik turint šį kodą bus užtikrintas, kad transporto priemonę galės registruoti savo vardu „Regitroje“.
Vis tik dėl naujos tvarkos sulaukta gausybės klientų skundų, todėl valdžios atstovai ėmėsi švelninti situaciją.
„Nauja „Regitros“ tvarka buvo būtina, nes mūsų tikslas yra mažinti šešėlinę transporto priemonių prekybą iki minimumo. Tačiau akivaizdu, kad nebuvo tinkamai pasiruošta pokyčiams ir tai sukėlė nepatogumų, todėl būtina kuo greičiau išspręsti šiuos nesklandumus ir užtikrinti efektyvų klientų aptarnavimą“, – teigia vidaus reikalų ministrė A.Bilotaitė.
Vidaus reikalų ministrė minėjo, kad nuo gegužės 1 d. įsigaliojo nauja transporto priemonių tvarka ir mato, kad šiuo metu sistema veikia netobulai, sukelia rūpesčių fiziniams asmenims ir verslui.
„Vidaus reikalų ministerija visa tai žino ir imasi visų įmanomų priemonių, kad problemos būtų sprendžiamos. Įstatymas buvo priimtas praėjusių metų birželio mėnesį ir mums pradėjus dirbti gruodžio mėnesį realizavome situaciją ir pamatėme, kad buvusi ministerija nebuvo pradėjusi veiksmų, kad pasiruoštų tinkamo įstatymo įsigaliojimui. Mes ėmėmės visų veiksmų ir tuos keletą mėnesių dirbome intensyviai, kad sistema pradėtų veikti“, – pasakojo A.Bilotaitė.
Reaguojant į situaciją, Vidaus reikalų ministrė norėtų informuoti, kad artimiausiu metu bus keičiama klientų aptarnavimo tvarka – daugiau asmenų bus aptarnaujami be išankstinės registracijos, kad suvaldytų srautus ir paslaugą suteiktų tą pačią dieną.
„Naujų transporto priemonių gamintojų atstovai, kurie registruoja didelius kiekius automobilių, bus aptarnaujami kitame ir atskirame padalinyje Vilniuje. Lietuvos vežėjų statusą turinčios įmonės bus aptarnaujamos atskira tvarka“, – patikslino A.Bilotaitė.
Pasak pašnekovės, „Regitros“ sistema aptarnauja didelius kiekius klientų – nuo gegužės pirmos suteikti 36 tūkst. SDK kodai ir 2 milijonams jie buvo sugeneruoti automatiškai. Palyginti su praeitais metais, srautai padidėjo trečdaliu.
„Šioje srityje šešėlis yra didelis bei, remiantis ekspertų nuomonėmis, čia slypi keliasdešimt milijonų eurų, todėl didžiuliai mastai yra akivaizdūs“, – kalbėjo A.Bilotaitė.
„Regitros“ vadovas Dalius Prevelis tvirtino, kad dabar sistema veikia gerai, tik padidėjo aptarnaujamų klientų skaičius. Palyginti praeitų metų gegužę, jie padidėjo 36 proc.
„Mes susidūrėme su trukdžiais ir bandysime juos taisyti. Anksčiau buvo nepakankamas skambučių centro pajėgumas. Mes didiname pajėgumus pusantro karto ir priimsime dešimt žmonių, kurie galės mums padėti ir nuimti dalį paklausimų“, – teigė D.Prevelis.
Anot pašnekovo, koją jiems pakišo karantinas, nes jo metu jie stengėsi reguliuoti srautus, jog kuo daugiau klientų atvyktų iš anksto užsiregistravę. Šiuo metu mato, kad visos eilės užimtos ir suprato, kad reikia keisti tvarką – prioritetą dėti gyvai eilei, kai žmonės atvyksta be išankstinės registracijos, nes tokiu būdu gali aptarnauti daugiau klientų.
„Išankstinės registracijos nenaikinsime, bet bus siauresnis „langelių skaičius“, – naujoves pristatė D.Prevelis.
D.Prevelis atskleidė, kad nuo kito pirmadienio Šnipiškių padalinys bus skirtas naujų automobilių pardavėjams, o vežėjus nukreips nukreips į tuos padalinius, kur bus didesni pajėgumai – jiems suteiks didesnį prioritetą.
D.Prevelis minėjo, kad visa tai įvyko ne dėl to, kad didelė dalis darbuotojų buvo išsiųsti į prastovas: „Prastovose buvo žmonės, nes tuo metu buvo karantinas ir nebuvo darbo. Šie terminai yra rimčiausias pokytis per 30 metų, bandant sutvarkyti automobilio vargą. Mums buvo duoti pasiruošimui tokie terminai, kad darbuotojai mokėsi dirbti su sistema paskutinėmis dienomis“.
Anot „Regitros“ vadovo, rudenį posėdyje pats minėjo, kad iki gegužės mėnesio nespės visko paruošti. Taip pat jis posėdyje tvirtino, kad tokie pokyčiai neturėtų būti įvedami, kai vyksta didžiausias pardavimų pirkimas, tačiau tokiems pasiūlymams nebuvo pritarta.
A.Bilotaitė, išgirdusi šią mintį, pridūrė, kad mato, jog buvusi ministerija nesiruošė ir neturėjo nusiteikimo įgyvendinti šio įstatymo: „Šešėlis šioje rinkoje yra didelis. Pavyzdžiui, mūsų kaimynams latviams pavyko į biudžetą papildomai surinkti 27 mln. eurų, manau, kad Lietuvoje ši suma dar didesnė“.
Pasak pašnekovės, šio termino atidėti nebuvo galima, nes pasiruošimui laiko turėjo metus, o įstatymas buvo priimtas birželį: „Mes manome, kad šis įstatymas svarbus, atneš didelę naudą visiems – iš šešėlio ištrauks didžiulius pinigus. Įstatymas įsigaliojo ir mes turime jį įgyvendinti, negalime jo ignoruoti ir keisti datas“.
D.Prevelis taip pat pridūrė, jog „įsijungė“ ir studento sindromas – egzaminas vyksta ne tuo laiku, todėl negali su visais suderinti tinkamos datos.
Anot pašnekovo, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad teisėsaugos institucijos yra nustačiusios tolerancijos laikotarpį, todėl dabar žmonėms nereikia verstis per galvą ir skubėti atlikti visų veiksmų: „Tą kodą reikia gauti tik tada, jei nori viešai parduoti transporto priemonę, visi kiti turi laiko iki liepos-rugsėjo mėnesio“.