Neišvengta ir nelaimingų nutikimų – Breslaujos gatvėje susidūrė automobilis ir motociklas „Suzuki“. Po susidūrimo medikų pagalbos prireikė pastarojo vairuotojui bei keleiviui. Šįkart jie atsipirko nesunkiais sužalojimais.
Donorai, savižudžiai, maniakai – taip dažnai vadinami pavasarį miestų gatvėse pasirodantys motociklininkai, kurie sukelia nemažai rūpesčių kitiems eismo dalyviams.
Šiemet įtampa gali pasiekti dar aukštesnį tašką dėl užsitęsusio karantino, kuris išvargino žmones, – kyla pagunda triukšmingai išlaisvinti emocijas.
„NAVAS Racing Club“ direktorius Linas Navickas neabejoja, kad gatvėse pasirodžiusiems motociklų mėgėjams pravartu pasitikrinti žiemą primirštus vairavimo įgūdžius, o automobilių vairuotojams – prisiminti kitus eismo dalyvius.
Balandžio 17-ąją klubas Kačerginėje (Kauno r.) esančioje Nemuno žiedo trasoje surengė pirmąją treniruotę motociklų vairuotojams.
– Ar šis motociklininkų sezonas gali būti kuo nors išskirtinis? – „Laikinoji sostinė“ pasiteiravo klubo vadovo L.Navicko.
– Viską lemia orai. Kuo anksčiau pavasarį jie sušyla ir kuo vėliau ateina šaltasis ruduo, tuo sezonas būna ilgesnis. Šiemet pavasaris vėlyvas ir kol kas daugeliui motociklų vairuotojų oro sąlygos netinkamos.
Palengva judame į priekį, kaip ir kasmet prieš sezono atidarymą, Nemuno žiede rengiame treniruotes, motociklininkai galės uždaroje erdvėje prisiminti savo vairavimo įgūdžius, išmokti naujovių, kad vėliau keliuose nutiktų kuo mažiau nelaimių.
– Kas renkasi į tokias treniruotes?
– Treniruotės visada buvo labai populiarios. Gatvėje tikrai negalima pajusti visų sportinio motociklo galimybių, tačiau tai galima padaryti uždaroje trasoje. Aktyviausi sportininkai dalyvauja klubo rengiamame čempionate.
Prieš porą metų vykusiame renginyje dalyvavo ir motociklus vairuojantys policijos pareigūnai iš visoje Lietuvoje veikiančių padalinių.
– Kai kurie kauniečiai turbūt norėtų, kad galingų motociklų varikliai riaumotų tik uždarose trasose.
– Visur yra pažeidėjų. Vairuodami automobilį žmonės gerokai dažniau pažeidžia Kelių eismo taisykles. Dauguma motociklininkų gatvėse tikrai vengia nesaugaus greičio ir kitokių neapgalvotų veiksmų, technikos galimybes jie išbando trasoje.
Didžiausia problema, kad automobilių vairuotojai pavasarį užmiršta dažniau pažiūrėti į galinio vaizdo veidrodėlį, nes motociklas yra mažesnė transporto priemonė ir blogiau matoma eisme.
Karantino sąlygomis išryškėjo kita problema – padaugėjo neblaivių automobilių vairuotojų ir jų sukeliamų eismo įvykių. Kai automobilis susiduria su motociklu, nelaimės pasekmės gali būti liūdnesnės.
Tinkamai pasiruošti turi ir motociklų vairuotojai. Pirmiausia – pasirūpinti transporto priemonės technine būkle bei tinkama apranga, kuri gali sušvelninti susidūrimo pasekmes.
– Ką sako vaizdas Kauno gatvėse – ar eismo dalyvių santykiai gerėja, ar daugėja tolerancijos, pagarbos ir supratimo?
– Situaciją reikėtų vertinti plačiau. Žmonės ilgai gyveno karantino sąlygomis, dirbdami nuotoliniu būdu susidūrė su neįprastais sunkumais, atsirado netikėtų rūpesčių.
Žmonės tapo gerokai nervingesni ir tai labai jaučiama išvažiavus į gatvę. Kuo daugiau bus piktų žmonių, tuo didesnį chaosą matysime keliuose. Emocijas būtina valdyti.
Situacija išties prasta ir ji visiškai nesusijusi su motociklininkų pasirodymu.
– Ką patartumėte visiems vairuotojams, kaip jie turėtų elgtis, kad gatvėse būtų saugiau?
– Galimybės nuleisti garą susijusios su žmonių galimybėmis. Nemuno žiede vyksta treniruotės ne tik motociklų, bet ir automobilių vairuotojams. Pastariesiems netoli Kauno įrengta ir daugiau specialių aikštelių.
Vyriausybė žada atnaujinti sporto klubų veiklą, tačiau galima sportuoti ir kitaip. Aš visą laiką sportavau parke ir galiu pasakyti, kad tai labai naudinga.
Gatvė tikrai nėra ta vieta, kur žmogui reikėtų lieti emocijas, tačiau kalbant apie vairavimo kokybę problema yra platesnė.
Kaune tai labai jaučiama kiekvieną rugsėjį, kai jaunuoliai iš atokesnių šalies vietovių atvyksta studijuoti, o mažesniuose šalies miestuose eismo sąlygos bei jo dalyvių elgesys smarkiai skiriasi nuo didžiųjų miestų.
Palikta daug spragų rengiant jaunus vairuotojus. Kaip paaiškinti, kodėl posūkio signalas pradedamas rodyti tik tuomet, kai automobilis jau stovi sankryžoje? Ir tai yra būtent jaunų vairuotojų elgesio bruožas.