Apsauginio skydo aukštis – per 5 m
„Prie stoties Bajorų link bus įrengta ilgesnė sienelės dalis, o nuo stoties viaduko link – gerokai trumpesnė, tik palei prie pat geležinkelio stovinčius gyvenamuosius namus. Darbai vyks bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ priklausančioje apsauginėje zonoje, o ten, kur reikės patekti į privačias valdas, yra gauti gyventojų sutikimai“, – apie mūsų mieste startuojantį „Lietuvos geležinkelių“ projektą pasakojo prieš savaitę bendrame pasitarime dalyvavusi Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Violeta Turauskaitė.
Standartinės triukšmą sugeriančios sienelės aukštis, priklausomai nuo reljefo, bus nuo 3,5 iki 5,5 m. Darbus vykdys bendrovė „Geležinkelių tiesimo centras“. Bendra projekto vertė – 3,2 mln. eurų. Tačiau Kretingos rajono savivaldybė taip pat turės prisidėti savo biudžeto lėšomis, jos dalis – 7 proc., arba 189 tūkst. eurų.
Dėl triukšmą mažinančių sienelių, V. Turauskaitės žodžiais, Savivaldybė su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė partnerystės sutartį dar 2018-aisiais, kai bendrovė ėmėsi įgyvendinti galingą europinį projektą.
Tuo pat metu buvo iškelta ir perėjos per geležinkelį Palangos gatvėje problema. Tačiau, patikino V. Turauskaitė, tai – du skirtingi projektai, ir pastarąjį įgyvendins pati Kretingos rajono savivaldybė.
Svarstė dėl perėjos tipo
Kelerius metus buvo diskutuojama, kokio tipo – antžeminę su keltuvu ar požeminę – perėją tikslingiausia statyti senosios pervažos vietoje. Tačiau šiemet vasarį Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius su Susisiekimo ministerijos ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais galutinai sutarė, kad Palangos gatvėje, netoli geležinkelio stoties, bus statoma požeminė perėja.
„Pagal pirminį projektą buvo siūloma išvis uždaryti tą praėjimą ties Palangos–Geležinkelio gatvėmis. Nesutikome. Nuo 2019-ųjų metų rajono taryba įdėjo nemažai pastangų, kol įtikinome bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ ir Susisiekimo ministeriją, kad perėjos reikia būtent toje pačioje, žmonėms įprastoje, vietoje. Ir ne bet kokios, o – požeminės, nes šalia veikia mokykla, ir kasdien iš miesto pėsčiomis ateina daug mokinių ir mokytojų. Be to, vadinamajame lapyno mikrorajone gyvena nemažai senyvo amžiaus žmonių, namus statosi naujakuriai“, – dar vasario pabaigoje po bendro sutarimo „Pajūrio naujienoms“ pasakojo meras.
Pagrindinis geležinkeliečius įtikinęs motyvas – kad pėstiesiems jų pasiūlytoje kitoje perėjos vietoje būtų nesaugu, nes transporto srautai auga, „Lietuvos geležinkeliai“ eina elektrifikacijos link ir netrukus šilumvežius pakeis elektriniai traukiniai.
Mero žodžiais, „Lietuvos geležinkeliai“ Susisiekimo ministerijai buvo pateikę ir savąjį projektą, pagal kurį praėjimą būtų buvę galima įrengti tarp būsimų garso izoliacijos sienelių.
Perėjos statyba – Savivaldybės rūpestis
„Laikinai praėjimas tarp garso izoliacijos sienelių bus įrengtas ir dabar – bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ užtikrino, kad jis bus saugus, nes požeminės perėjos įrengimo projektas šiek tiek atsilieka. Tikimės, kad kitą vasarą prasidės konkretūs perėjos statybos darbai“, – kalbėjo V. Turauskaitė.
Preliminariais skaičiavimais, įrengti požeminę perėją kainuos apie 2 mln. eurų. Perėjos projekto užsakovas – Kretingos rajono savivaldybė, tad ji pati turės pasirūpinti ir lėšomis. Jų tikimasi gauti iš Vyriausybės rezervo.
„Pirminiams darbams – parengti techninius dokumentus – iš Vyriausybės jau gavome apie 100 tūkst. eurų. Buvo pradėtas rengti perėjos statybos projektas, tačiau dėl nenumatytų aplinkybių projektuotojas šio darbo atsisakė. Teks skelbti naują konkursą ir tęsti pradėtą darbą, o kitąmet turėtų prasidėti ir statybos darbai“, – patikino V. Turauskaitė.
Statybos kaštai išauga dar ir todėl, kad bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, kol vyks darbai, teks perorganizuoti traukinių eismą, iš 4 juostų pakaitomis nukreipiant transportą reikiama linkme.