Automobilių koncernai skelbia, kada atsisveikins su vidaus degimo varikliais: ar jau metas dairytis elektromobilio

2021 m. balandžio 8 d. 10:48
„Audi“, „Volvo“, „Ford“, „BMW“ ir dar daug kitų automobilių koncernų paskelbė datas, kada atsisveikins su vidaus degimo varikliais. Ne vienas, dairydamasis naujo automobilio, svarsto, ar jau metas įsigyti elektromobilį. Automobilių ekspertai atskleidė, kada sulauksime elektromobilių eros Lietuvoje.
Daugiau nuotraukų (24)
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobilių.
„Ford“ koncernas paskelbė, kad nuo 2030 m. visi Europoje parduodami „Ford“ automobiliai bus tik su elektrine pavara – vidaus degimo variklių europiniuose modeliuose neliks visai.
„Audi“ koncerno vadovybė tiki, kad elektromobiliai bus vis populiaresni ir dėl to optimistiškiausia data, kada „Audi“ gali atsisakyti vidaus degimo variklių, gali būti 2035 m. Tiesa, data dar gali keistis.
Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „BMW“ tikisi, kad iki 2030 metų pusė parduodamų automobilių bus elektra varomi modeliai.
Greitai neišnyks
Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis tvirtino, kad tokios žinutės iš didžiųjų gamintojų turi keletą tikslų: gamintojas rodo savo galią, jog vysto technologijas ir nori užsidirbti, nes elektromobilių kaina yra didesnė nei benzininių ar dyzelinių transporto priemonių.
„Manau, kad dar keletą ar kelioliką metų vidaus degimo varikliai neišnyks. Galbūt tik jų komponuotė automobilyje kažkiek keisis dėl griežtėjančių ekologinių reikalavimų… Gamintojai priversti diegti šalia plastikinio vidaus degimo variklio papildomą elektros pavarą“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo V.Žuraulis.
Anot pašnekovo, artimiausią dešimtmetį turėtų vystytis hibridinis jėgos agregatas, elektromobilių rinka, vandenilio technologijos, biodegalai bei biodyzelinas.
Tuo metu žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Viltoldas Milius taip pat mano, kad vidaus degimo variklis neišnyks taip greitai.
„Elektromobilių ėjimas į priekį juntamas deklaratyviai, bet nejaučiamas realiai. Vienas koncernas gali pasakyti, kad nedarys vidaus degimo variklių, tačiau darys kiti.
Lietuvoje elektromobilių yra labai mažai, o pasaulyje jų daugiau yra tik tam tikrose šalyse ar miestuose. Visur kitur yra vidaus degimo varikliai ir jų niekaip neišimsi iš rinkos su dabartinėmis technologijomis.
Europa bando bėgti priekyje garvežio ir būti pirmūnais, tačiau skaičiukai kol kas apgailėtini. Tik tam tikros šalys, kurių pragyvenimo lygis aukštas, gali leisti sau pirkti elektromobilius“, – tvirtino V.Milius.
Pasak V.Miliaus, dar nežinome, ką reiškia 10 metų senas elektromobilis: „Jei viskas bus gerai, rinkoje atsiras naudotų elektromobilių pasiūla, o dyzeliniai ir benzininiai automobiliai iškeliaus į kitas šalis“.
„Juk nuo 90-ųjų metų automobiliai kardinaliai nepasikeitė. Automobilis turi toliau guminius ratus ir jais liečiasi prie kelio dangos. Gal tik greitis padidėjo ir daugiau ekranų atsirado“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino V.Milius.
Pašnekovas taip pat turi elektromobilį, tačiau atskleidė, kad pats automobilių neperka, nes juos gauna iš gamintojų, tačiau teigė, kad jei reikėtų pirkti pačiam, nepirktų, nes nepatogu: „Tas automobilis neaprėpia mano norų ir poreikių. Aš mėgstu važiuoti daug kilometrų. Aišku, šis automobilis labai patogus miestui“.
Pasak pašnekovo, kai elektromobiliai galės nuvažiuoti daugiau kilometrų bei išaugs šalies pragyvenimo lygis – juos pradėsime pirkti.
Mums dar teks palaukti
Tuo metu V.Žuraulis minėjo, kad lietuvių perkamoji galia, pragyvenimo lygis neprilygsta vakarietiškoms valstybėms, kurios gali intensyviau vystyti elektrifikaciją: „Lietuviai nežengs pirmųjų lyderiaujančių žingsnių“.
„Mes dažniausiai perkame naudotas transporto priemones. Net Vakarų Europoje naujus automobilius bei elektromobilius dažniausiai perka verslai, nes jų kaina yra didelė“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė V.Žuraulis.
Pasak pašnekovo, lietuviai palaipsniui pereis prie ekologiškų transporto priemonių: „Reikia palaukti keletą metų, kol Vakaruose kris šių transporto priemonių kaina ir jie į Lietuvą atkeliaus kaip į antrinę rinką“.
„Bet kuris pardavimas ar pirkimas kito daikto prie ekologijos neprisideda, todėl reikia racionaliai išnaudoti, ką turime dabar. Šiai dienai pirkdamas elektromobilį atiduodi auką ekologijai.
Po penkerių ar šiek tiek daugiau metų elektromobilį pirksime kaip lygiavertę transporto priemonę. Jo kaina bus tik šiek tiek didesnė, tačiau mums nereikės aukotis dėl ekologijos ir permokėti du kartus. Be kita ko, elektromobiliu važiuosime pigiau nei dyzeliniu ar benzininiu automobiliu“, – svarstė V.Žuraulis.
Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis pasakojo, kad į Lietuvą atvažiuoja 5–8 metų senumo automobiliai, todėl elektromobiliai turi kelerius metus važinėti Vokietijoje, Belgijoje, kad mes juos galėtume nupirkti.
„Jau šiuo metu Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje turėtų būti daugiau naudotų ekologiškų automobilių. Tačiau juk Belgijoje, Prancūzijoje žmonės važinėja vien tik su dyzeliniais automobiliais, todėl Lietuvoje elektromobilių didelės pasiūlos nėra. Į Lietuvą gali atvežti hibridinių automobilių, tačiau mes jų neįpirksime. Manau, kad kol kas nėra į ką dairytis“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo V.Naujanis.
Kauno automobilių turgaus direktorius minėjo, kad turėjo turguje elektromobilių bei jie buvo sėkmingai nupirkti, tačiau jų kaina siekė apie 7–8 tūkst.
V.Naujanis svarstė, kad elektromobiliai neatlieka visų funkcijų, kaip dyzeliniai automobiliai: negalime daug kilometrų nuvažiuoti. Be kita ko, neaišku, kas nutiks elektromobiliui, kai jis nuvažiuos 100 tūkst. kilometrų: „Gal jis taip suges, kad reikės akumuliatorių, visą įkrovimą keisti...“.
„Vieni pažįstami nusipirko elektromobilį ir didesniu greičiu važiavo iki Palangos, vėliau pusiaukelėje turėjo ieškoti, kur tą automobilį pasikrauti. Palangoje juk nėra, kur pakrauti automobilio. Manau, kad Lietuvoje, kol kas nėra išvystytas įkrovimo stotelių tinklas.
Degalų gali įsipilti per 3–4 min., o elektromobilis kraunasi apie pusvalandį...“, – palygino V.Naujanis.
Elektromobiliaikoncernas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.