This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Šaltis numarino automobilio akumuliatorių – kur jį priduoti?

Pranešimas spaudai

Šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių.
Šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių.
Šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių.
Šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių.

Kiekvienas vairuojantis automobilį puikiai žino, kad šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių. Kur priduoti seną automobilio akumuliatorių, pavojingą atlieką dėl esančių sunkiųjų metalų ir elektrolito?

Automobilių akumuliatoriai, priklausomai nuo klimato zonos, gali tarnauti nuo maždaug 3 iki 10 metų. Vis tik atėję šalčiai neretai primena, kad pats laikas keisti akumuliatorių ir tuomet kyla klausimų, kur priduoti netinkamą naudojimui.

„Daugiausia akumuliatorių, kaip ir kitų automobilinių atliekų, susidaro autoservisuose ar automobilių dirbtuvėse, kur dažniausiai transporto priemonių vairuotojai senus akumuliatorius ir keičia į naujus. Tokiais atvejais automobilių savininkams rūpesčių, kur priduoti seną akumuliatorių, nekyla.

Tačiau senus automobilių akumuliatorius galima nuvežti ir atliekų tvarkytojams bei už tai gauti atlygį, nes ši atlieka patenka tarp teigiamą rinkos vertę turinčių automobilinių atliekų. Savivaldybių stambių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės, kurių visoje Lietuvoje yra arti 100 bei akumuliatorius priima nemokamai“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė.

Dar vienas būdas – perkant naują akumuliatorių seną palikti jų pardavimo vietose ir net tikėtis, kad gausite nuolaidą įsigyjant naują. 

„Būtina žinoti, kad transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugas teikiančios įmonės privalo nemokamai iš gyventojų priimti ne tik akumuliatorius, bet ir visas kitas paslaugų teikimo metu susidariusias atliekas, kaip alyva, vidaus degimo variklių degalų, tepalų, oro filtrai, automobilių hidrauliniai (tepaliniai) amortizatoriai, padangos ir pan.

Šias atliekas, išskyrus tinkamas pakartotinai naudoti dalis, transporto priemonės naudotojui atiduoti draudžiama“, – A. Pakštaitė-Marcinkienė.

Akumuliatoriai skaičiais

Didžiausia Lietuvoje lengvųjų automobilių ir sunkvežimių atsarginėmis dalimis prekybos bendrovė „Inter Cars Lietuva“ skaičiuoja, kad klientai į įmonės filialus (platinimo vietas) 2019 metais pristatė apie 1 600 senų akumuliatorių, o pernai jų skaičius išaugo iki 1 800.

„Dauguma klientų patys akumuliatorių nekeičia, o važiuoja šių darbų atlikti į specializuotus servisus ar dirbtuves, kur ir palieka seną akumuliatorių.

Pastebime, kad labiausiai išaugo akumuliatorius grąžinančių įmonių skaičius, t. y., būtent automobilių servisai pagal klientų užsakymą perka naują ir vėliau grąžina seną akumuliatorių, – sako prekybos bendrovės atstovai. – Laikantis teisės aktų reikalavimų bendrovė visus grąžintus senus akumuliatorius perduoda licencijuotiems pavojingų atliekų tvarkytojams.

Taip pat įmonė mielai dalyvauja visose akcijose, skatinančiose klientus atsakingai tvarkyti akumuliatorius ir kitas atliekas.“

Gamintojų ir importuotojų asociacija nuo pernai spalio iki šių metų balandžio pabaigos autoservisuose vykdo aplinkosauginio projekto „Mes rūšiuojam. Autoservise“ aktyvųjį etapą. Iš servisų surinktos atliekos perduodamos pavojingų atliekų tvarkymo bendrovei „Atliekų tvarkymo centras“, kuri pasirūpina tinkamu atliekų sutvarkymu.

„Automobilių akumuliatorius yra atlieka, kurios beveik 100 proc. sudedamųjų dalių gali būti perdirbama. Akumuliatorių perdirbimo metu saugiai atskiriamas plastikas, švinas ir rūgštis vėliau panaudojami dar kartą gamyboje“, – sako „Atliekų tvarkymo centro“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Pagal Lietuvos Vyriausybės patvirtintas užduotis nuo 2016 metų gamintojams ir importuotojams privaloma surinkti ir perdirbti 45 proc. visų einamaisiais metais Lietuvos rinkai patiektų automobilių akumuliatorių ir baterijų. 2020 metais GIA nariai rinkai patiekė apie 1 370 tonų automobilinių akumuliatorių, o buvo sutvarkyta 620 tonų.