Dėl skylėto automobilio – ašaros ir teismai: vardija didžiausias klaidas, padarytas perkant automobilį

2021 m. sausio 24 d. 20:02
Vilniuje nusipirkę automobilį ir sugrįžę juo namo klaipėdiečiai suvokė, kad įsigijo karstą ant ratų, bet pardavėjas nesutiko gražiuoju jo pasiimti ir grąžinti pinigų. Todėl pirkėjams tenka teisybės ieškoti teisme.
Daugiau nuotraukų (10)
Bylą dėl automobilio pirkimo ir pardavimo sutarties nutraukimo išnagrinėjęs Vilniaus apylinkės teismas ieškinį atmetė, bet apgauti besijaučiantys klaipėdiečiai nenuleidžia rankų – kreipėsi į aukštesniąją instanciją.
Nukentėjusieji teigė, jog pirkdami automobilį buvo ramūs, nes pasitikėjo techninės apžiūros darbuotojais, kurie prieš kelis mėnesius buvo nustatę, kad mašina tvarkinga ir ja galima važinėti dar bent metus.
Tačiau nugabenus automobilį į sertifikuotą centrą paaiškėjo, kad jo dugne žioji skylės, pro kurias gali netgi ranką įkišti į saloną, o kad tepalai netekėtų, jos užkimštos skudurais.
Pirkinį apžiūrėjo tamsoje
„Internete radome skelbimą apie parduodamą automobilį, susiskambinome su pardavėju, paklausėme, ar yra kokių nors problemų.
Išgirdome, kad viskas gerai, yra tik keletas smulkių kėbulo defektų.
Tuomet pasakėme, kad atvažiuosime ir pirksime. Vilniuje pardavėjas vėlavo, jo sulaukėme tik pradėjus temti, gal specialiai laukė prieblandos, kad negalėtume normaliai apžiūrėti mašinos“, – pasakojo 40-metė Violeta.
Jos vyras norėjo išbandyti automobilį, bet savininkas pasakė, kad mieste daug mašinų, ir pasiūlė pasivažinėti šalia esančiu keliuku.
Meistras buvo apstulbęs
Grįžtant namo autostrada sutuoktiniams įtarimų sukėlė kažkoks įtartinas garsas.
Klaipėdiečiai nusprendė automobilį iškart grąžinti ir atsiimti sumokėtus pinigus, bet pardavėjas nesileido į kalbas: neva jį nori apgauti ir pasipelnyti.
Už 2004 metų laidos „Volvo XC 90“ buvo sumokėta 2450 eurų.
Kitą dieną pirkėjai nuvyko į automobilių centrą ir sunkiai patikėjo tuo, ką išvydo ir išgirdo.
„Automobilį apžiūrėjęs meistras pasakė, kad tokių dalykų per 12 savo darbo metų nėra matęs. Mašinos dugnas buvo išėstas korozijos, didžiulės skylės užkimštos skudurais, prisigėrusiais tepalų.
Defektai paslėpti, o automobilis bet kada galėjo lūžti per pusę. Meistrai sakė, kad tai tiesiog karstas ant ratų, o vyras juo važiavo iš Vilniaus į Klaipėdą.
Nuvažiavome į dar vieną autoservisą.
Ten mums pasakė, kad net nėra jokios prasmės ką nors tvarkyti“, – apmaudą liejo Violeta.
Grąžinti pirkinio nepavyko
Sukrėsta klaipėdietė apie tai parašė pardavėjui, kvietė tartis, dar pasiūlė pridėti 50 eurų už tą laiką, kiek mašina naudojosi, bet atsakymų nesulaukė.
Tiktai į automobilių priežiūros centrus važiavusi mašina iki šiol stovi Klaipėdoje.
„Nekokybišką pirkinį galima grąžinti per dvi savaites. O aš dėl netinkamos mašinos su nuslėptais defektais kreipiausi jau kitą dieną. Norėjau susitarti gražiuoju, bet nepavyko“, – sakė Violeta.
Užpernai balandžio 11 dieną automobilis „Volvo XC 90“ buvo patikrintas techninės apžiūros centre „Tuvlita“. Nustatyta, kad jis atitinka techninius reikalavimus, automobiliu leista važinėti iki 2021 metų kovo 29 dienos.
Tačiau jį apžiūrėję Klaipėdoje meistrai rado net 18 įvairiausių defektų.
Pagal techninės apžiūros dokumentus automobilis atitinka galiojančius reikalavimus ir techninius parametrus, kuriais vadovaujantis gali būti eksploatuojamas.
Bet kaip paaiškėjo „Volvo“ centre ir „Transkonoje“, jis negali būti naudojamas.
Nieko nežinojo apie skyles dugne?
Raimondas Simonavičius
Advokatas
„Vilniaus apylinkės teismo sprendimas mus nustebino. Vyko keli posėdžiai, buvo apklausti nukentėjusieji ir liudytojai.
Abejonių kelia keletas teiginių, dėl kurių buvo atmestas ieškinys.
Sprendime teigiama, kad automobilis parduotas pigiai – už 2450 eurų. Esą kaina buvo sumažinta 150 eurų dėl automobilio būklės. Tuo metu tų pačių metų laidos tokio modelio automobiliai buvo parduodami nuo 5500 eurų.
Įvertinęs tai, kad ieškovė žinojo, jog perka 15 metų senumo automobilį, kurio mechanizmai yra ir natūraliai nusidėvėję, o pirkėja ir jos sutuoktinis tinkamai mašinos nepatikrino, nors tokią galimybę turėjo, ir iš karto po sandorio skubėjo grįžti į Klaipėdą, teismas nusprendė, kad nėra pagrindo nutraukti pirkimo ir pardavimo sutarties.
Bylos nagrinėjimo metu nustatyta begalė techninių pažeidimų, dėl kurių transporto priemonės negalima eksploatuoti.
Suprantama, kad kai kuriuos pažeidimus pirkėjas gali matyti pats, – įbrėžimus po avarijų ar sudaužytus žibintus. Bet pamatyti, kad iš variklio bėga alyva, o vamzdeliai apvynioti skudurais ar kad suskeldėjusios galinių stabdžių žarnelės, galima tik palindus po automobiliu.
Pats pirkėjas negali nustatyti tokių defektų susitikęs su pardavėju.
Aišku, ieškovė pasitikėjo pardavėju, ir galbūt tai buvo jos didžioji klaida.
Teismas pažymėjo, kad ieškovė galėjo patikrinti automobilį servise. Tai buvo pagrindinis priekaištas.
Tačiau tokiu atveju formuojama praktika, kad žmonėmis pasitikėti visiškai nebegalima.
Aiškinantis bylos aplinkybes buvo ir netikėtų pareiškimų.
Pardavėjas pasakojo, kad automobiliu važinėjo visus metus, bet per tą laiką nebuvo pakėlęs kilimėlių ir nepastebėjo skylės, per kurią gali išlįsti koja, neva viskas buvo gerai.
Taip jis nurodė ir skelbime – mašina važiuoja gerai, yra tik nedidelių elektronikos defektų.
Mes teigėme, kad pirkimo ir pardavimo sutartis sudaryta pažeidžiant įstatymus, – yra aiškiai nurodoma, kas joje turi būti įvardyta.
Turi būti išvardyti visi esami defektai, o šiuo atveju net nebuvo pažymėtas eismo įvykis, dėl kurio patirtą žalą apmokėjo draudimas.
Atsakovas aiškino, kad tą faktą pamiršo, nors pats tąkart vairavo, ir teismui to pakako.
Tai iš tikrųjų įdomi byla. Vadovaujantis teismo sprendimu automobilius reikia pirkti tik patikrinus juos techninės apžiūros centre, jei nenori sulaukti nemalonumų. Tuomet tokią nuostatą turėtų įrašyti įstatymų leidėjai. Tikimės, kad Vilniaus apygardos teisme teisingumas bus atkurtas.“
Automobilio pirkimas – tarsi loterija
Arturas Usovas
Nepriklausomas transporto priemonių vertintojas
„Pirkdamas automobilį žmogus arba pats pasitiki savo žiniomis, arba į turgavietę kviečiasi labiau patyrusį pažįstamą.
Jei apžiūrėjus jį išoriškai ir pabandžius važiuoti viskas atrodo gerai, – perka. Jei pasisekė sėkmingai nusipirkti, toks pirkėjas yra laimės kūdikis.
O jei netrukus išlindo gedimų, vadinasi, jie buvo paslėpti ir jūs jų nepastebėjote.
Bet kokiu atveju pardavėjas privalo nurodyti visus gedimus. Sutartyje net yra grafa – esami paslėpti defektai.
Pardavėjas taip pat turi nurodyti, kad automobilis buvo daužtas, turi įrašyti visus jam žinomus eismo įvykius.
Automobilio savininkas gali sakyti, kad jam važinėjant dvejus metus ar mažiau jokių įvykių nebuvo, o kas nutiko anksčiau, jis negali žinoti.
Tačiau šiuo atveju skylė dugne turėjo būti nurodyta.
Prieš pusmetį atlikta techninė apžiūra nieko nereiškia – per šešis mėnesius galėjo atsirasti daugybė naujų problemų. Pirmadienį atlikus apžiūrą penktadienį, žiūrėk, automobilis atsidurs griovyje.
Ankstesne apžiūra galima pasitikėti tik tuomet, jei po jos automobilis nebuvo naudotas.
Prieš perkant naudotą automobilį geriausia jį patikrinti specializuotame salone, pardavinėjančiame gamintojo automobilius. Būtent tos markės automobilius parduodantys specialistai geriausiai žino jų silpnąsias vietas.
Tokia patikra gali kainuoti nuo 100 iki 200 eurų, kartais ir brangiau. Tačiau tai nėra tokie dideli pinigai, palyginti su automobilio kaina.
Manyčiau, kad perkant bet kokį automobilį į išlaidas reikia įtraukti ir patikros kainą.
Nupirkti naudotą techniškai tvarkingą automobilį labai sudėtinga, tai – tikra loterija.
Vėliau paaiškėjus, kad buvo nuslėptų ir perkant nepastebėtų gedimų, už naudoto automobilio remontą tenka pakloti nemažai pinigų.
Kol kas neteko atlikti automobilių ekspertizių teismams, bet po vieno mūsų patikrinimo automobilis buvo grąžintas pardavėjui ir pirkėjas atgavo pinigus.
Tąkart automobilis buvo įsigytas iš oficialaus gamintojo atstovo Lietuvoje. Buvo nurodyta, kad jis naudotas, bet visiškai tvarkingas.
Kai tuo suabejojęs žmogus kreipėsi į mus, nustatėme, kad automobilis buvo patekęs į eismo įvykį, po kurio užglaistytas daužtas galinis sparnas. Gavę ekspertizės atsakymus pardavėjai iš karto grąžino pirkėjui pinigus, nors prieš tai net nesileido su juo į kalbas.“
Automobiliaipardavėjas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.