Panašiai nutiko ir naudotų automobilių pasaulyje. Dalies antrinei rinkai parduodamų automobilių kainos smuko, tačiau, kaip bebūtų keista, kai kurių automobilių kainos ir augo. O portalas Autoplius.lt apžvelgia sąrašą transporto priemonių, kurių kainas pastarieji metai paveikė stipriausiai.
Pradėkime nuo tų, kurių kainas prašvilpę dvylika mėnesių formavo neigiamai. Vieną didžiausių kainos nuosmukių automobilių segmente iki 5 metų amžiaus, kaip rodo statistika, patyrė trečiosios kartos, 2014 metų gamybos „Ford Focus“ automobiliai.
Per paskutinius metus jų vidutinė kaina krito net 36 proc. Nuo 7 800. iki 5 tūkst. eurų. Taip pat skausmingus metus išgyveno ir „Volvo V40“ modelis. 2015 metais gaminti automobiliai prieš metus buvo parduodami už vidutiniškai 1 0750 eurų. Dabar šio automobilio vidutinė kaina siekia tik 8450 eurų. O tai net 2 300 eurų nuostolis per vienerius metus.
Labiausiai nuvertėję 1–5 metų amžiaus automobiliai:
● 2014m. „Ford Focus“
● 2015m. „Volvo V40“
● 2014m. „Volvo V60“
● 2014m. „VW Passat“
● 2017m. „VW Passat“
Nuo 6 iki 10 metų amžiaus automobilių kategorijoje didžiausias kainų kritimas buvo pastebimas „Škoda“ markės modeliuose. Nuo 6 iki 10 metų amžiaus automobilių kategorijoje didžiausias kainų kritimas buvo pastebimas „Škoda“ markės modeliuose. Tokių metų gamybos „Octavia“ kaina sumažėjo 1450 eurų.
Dabar šį automobilį galite įsigyti 20 proc. pigiau, nei prieš metus. Žinoma, toks ženklus kainos kritimas galėjo būti stipriai paveiktas ir to, kad 2020 metais „Škoda“ išleido naują „Octavia“ modelį. Šiek tiek mažesnį, 19 proc. kainos sumažėjimą patyrė taip pat „Škoda“, tačiau šį kartą nukentėjo jau senai lietuvių pamėgtas „Superb“ modelis.
Didžiausią nuvertėjimą procentine išraiška šiame segmente patyrė 10 metų senumo „Toyota Auris“ modelis. Jo vidutinė rinkos kaina nuo 4 600 eurų. krito iki 3 500 eurų. taip sumažėdama net 25 proc.
Labiausiai nuvertėję 6–10 metų amžiaus automobiliai:
● 2009 m. „Toyota Auris“
● 2011 m. „Ford Focus“
● 2013 m. „Škoda Octavia“
● 2010 m. „Škoda Superb“
● 2009 m. „Toyota Prius“
Finansiškai didžiausią nuvertėjimą automobilių kategorijoje nuo 11 iki 15 metų amžiaus patyrė gamintojų iš Japonijos modeliai. Tai „Honda Civic“ ir „Toyota Corolla Verso“.
„Civic“ modelio vidutinė kaina rinkoje sumažėjo 850 eurų, o „Corolla Verso“ – 700 eurų. Abiejų modelių kainos kritimas per pastaruosius 12 mėnesių buvo didesnis nei 20 proc. O procentine išraiška šiame segmente labiausiai sumažėjo „Opel Meriva“ kainos. Per metus jų kaina krito 31 proc. ir dabar penkiolikos metų senumo „Meriva“ kainuoja vidutiniškai vos 1050 eurų.
Labiausiai nuvertėję 11–15 metų amžiaus automobiliai:
● 2004 m. „Opel Meriva“
● 2004 m. „Toyota Corolla Verso“
● 2004m. „Audi A4“
● 2004 m. „VW Passat“
● 2008 m. „Honda Civic“
Labai tikėtina, kad vis mažėjančią sedanų, universalų, bei minivenų paklausą stipriai veikia didėjanti miesto SUV tipo automobilių paklausa. Tačiau ne visų modelių kainos yra piešiamos neigiama kreive diagramose. Tam tikrų modelių kainas pastarieji metai paveikė visiškai atvirkščiai – kainos tik kilo. Automobilių iki 5 metų amžiaus segmente labiausiai gali džiaugtis „Audi A6“ savininkai.
Šie automobiliai puikiai išlaikė vertę ir šiemet kainuoja vidutiniškai 7 proc. brangiau, nei pernai. Dabar 5 metų senumo „Audi A6“ rinkoje vidutiniškai kainuoja 17 500 eurų.
Kaip ten bebūtų, žmonės, eksploatuojantys tokio pat amžiaus „Golf 7“ modelius taip pat turėtų žinoti, kad savo pinigus investavo teisingai. Paskutinių metų kainos pokytis šių modelių rinkoje yra teigiamas ir dabar jie kainuoja vidutiniškai 600 eurų daugiau nei pernai. Tai 7 proc. augimas.
Geriausiai vertę išlaikę 1–5 metų amžiaus automobiliai:
● 2015 m. „Audi A6“
● 2015 m. „VW Golf“
● 2016 m. „VW Jetta“
● 2014 m. „VW Golf“
● 2016 m. „BMW 320“
6–10 metų amžiaus automobilių grupėje vertę šiemet geriausiai išlaikė du labai skirtingi modeliai. Vienas jų – komerciniams tikslams dažniausiai naudojamas „VW Caddy“. Pastarojo vidutinė kaina rinkoje išaugo 4 proc. ir dabar siekia 4 150 eurų. Antrasis modelis – „BMW 320“. Planuojantiems tokį pardavinėti – dabar geras laikas. Automobilio vidutinė kaina 3 proc. didesnė nei pernai ir siekia 5 650 eurų.
Geriausiai vertę išlaikę 6–10 metų amžiaus automobiliai:
● 2010 m. „VW Caddy“
● 2010 m. „BMW 320“
● 2011 m. „VW Touran“
● 2013 m. „Audi A4“
● 2010 m. „Volvo V70“
O seniausioje amžiaus grupėje nuo 11 iki 15 metų geriausiai vertę išlaikė jau daugybę metų savo pasisekimą rinkoje demonstruojantis „Audi A6“ bei iš lyderių gretų vis nesitraukiantis „BMW 320“. A6 modelio vertė pakilo net 10proc. ir dabar vidutiniškai kainuoja 2650 eurų. O tų pačių metų 3 kartos BMW vidutinė kaina šoktelėjo nuo 1 750 eurų iki 1 900 eurų. Tai rodo net 9 proc. augimą.
Geriausiai vertę išlaikę 11–15 metų amžiaus automobiliai:
● 2004 m. „Audi A6“
● 2004 m. „BMW 320“
● 2006 m. „Nissan Note“
● 2006 m. „Toyota Corolla“
● 2007 m. „Toyota RAV4“
Kadangi 2020 metų vasarą buvo sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla, o juos perkančių visgi netrūko, šiemet rinkoje fiksavome mažiausią transporto priemonių nuvertėjimą, lyginant su ankstesniais laikotarpiais. Netgi galime teigti, kad nemažos dalies vairuotojų automobiliai šiemet „nepaseno“, tad ateinantis pavasaris gali tapti geru laiku jų pardavimui.