Kai kurie meteorologai įspėja, kad per Lietuvą nuvilnijusi šalčio banga gali būti toli gražu ne paskutinė šią žiemą.
Vairuotojams, ypač tiems, kurių automobiliai senesni, tai nereiškia nieko gero – mat dažna mašina per šalčius paprasčiausiai neužsiveda, todėl tenka kviesti pagalbą arba tiesiog pirkti naują akumuliatorių.
Sandėliai ištuštėjo
„Lietuviai viską mėgsta daryti paskutinę naktį“, – neslėpė trylikoje šalies miestų dirbančios įmonės „Autoaibė“ tiekimo vadovas Ignas Pusvaškis.
Anot jo, pastarąją savaitę akumuliatorių paklausa išaugo mažiausiai du kartus – kas dieną jų prireikdavo apie poros šimtų.
„Realybė pranoko lūkesčius, todėl sandėliai tuštėja. Šiuo metu akumuliatorių stengiamės gauti kuo greičiau.
Kol kas žmonės, užsisakę akumuliatorių, gali jį greitai atsiimti vienoje įmonės parduotuvių, bet jei ir vėliau užklups panašūs šalčiai, gali tekti laukti ir ilgiau“, – sakė „Autoaibės“ atstovas.
Paklausa išaugo staigiai
„Atrodo, kad visiems vienu metu prireikė naujų akumuliatorių, nes užsakymai krito vienas po kito. Panašu, kad spūstelėjus šalčiui žmonėms kaina tampa nesvarbi – jie perka visus akumuliatorius iš eilės, kad tik automobilis užsivestų.
Kadangi nei prekybininkai, nei pirkėjai nemanė, kad ši žiema bus tokia, akumuliatorių nebuvo įsigyta labai daug. Šiuo metu jau juntamas populiariausių akumuliatorių trūkumas“, – kalbėjo įmonės „Autoera“ atstovas Rolandas Ulevičius.
Įprastą dieną šios įmonės parduotuvėse nuperkama apie 30 akumuliatorių, o paspaudus šalčiui – 3–4 kartus daugiau.
R.Ulevičiaus nuomone, pardavimas turėtų augti dar apie savaitę ar net ilgiau, jei liks žema temperatūra: „Viskas priklauso nuo orų, nes dažniausiai pirkėjai perka akumuliatorius tiktai kai atsitinka bėda, o ne ruošiasi iš anksto.“
Apyvarta augo kartais
Akumuliatorių siūlo ir didieji prekybos tinklai, todėl dažnas pirkėjas pirmiausia skuba būtent ten.
Kaip sakė „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, atšalus orams šių prekių paklausa ūgtelėjo keliomis dešimtimis kartų, palyginti su 2020 metais, kai žiema buvo gerokai švelnesnė.
„Įprastai per metus klientai įsigyja apie 2 tūkst. akumuliatorių. Didžiausias susidomėjimas fiksuojamas spalio ir lapkričio mėnesiais, vėstant orams“, – „Lietuvos rytui“ sakė E.Dapkienė.
Elektronines parduotuves 1A.lt ir Senukai.lt Baltijos šalyse valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ direktoriaus pavaduotojas komercijai Paulius Palinauskas pasakojo, kad šiemet sausio 1–17 dienomis, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, akumuliatorių paklausa išaugo net 20 kartų. Jų per pusę mėnesio buvo parduota du kartus daugiau nei per visą praėjusių metų gruodžio mėnesį.
„Elektroninėje parduotuvėje klientai rinkosi iš beveik 200 įvairių akumuliatorių asortimento.
Taip pat dažnai pirko akumuliatorių įkroviklius, variklio paleidimo laidus, žiemines automobilių chemijos priemones, padangas ir kilimėlius“, – sakė P.Palinauskas.
Elektromobiliams riesta
Su dar didesnėmis problemomis per šalčius susidūrė tie gyventojai, kurie vairuoja elektra varomas transporto priemones.
Pavyzdžiui, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius neslėpė, kad žiema elektromobiliui yra sudėtingiausias metų laikas, tad jo vairuojama elektrinė mašina dabar stovi šiltame garaže.
„Didelių sunkumų lyg ir nėra, nes elektromobilis lengvai užsiveda net ir žiemą, tačiau sumažėja jo nuvažiuojamas atstumas.
Vidaus degimo variklį turintys automobiliai šyla nuo variklio, o elektromobiliams reikia elektros, kuri naudojama ir važiavimui, todėl įveikiamas atstumas sumažėja perpus.
Daug priklauso nuo to, kiek kitų elektrinių prietaisų įjungsi, pavyzdžiui, ventiliatorių, šildomas sėdynes ir panašiai“, – kalbėjo V.Milius.
Pasak pašnekovo, paprasčiau žiemą važinėti su benzininiu automobiliu, nes jis greitai įšyla, o elektromobiliai taip ir liks apšarmoję, jei nebus šildomi patalpoje.
„Elektromobilį geriau laikyti garaže, nes naudoji mažiau energijos transporto priemonei šildyti.
Kai tokia aukšta neigiama temperatūra, viduje viskas sušąla – sėdynės, plastikas, medžiagos ir kiti dalykai“, – kalbėjo V.Milius.
Pagelbėja ir taksistai, tačiau tai kainuoja
Taksi asociacijos atstovas Arūnas Kaminskas neslėpė, kad kai kurie taksistai per šiuos šalčius padeda žmonėms užvesti automobilius su specialiais laidais.
„Yra teikiančių tokią paslaugą, tačiau ji nesaugi. Reikia mokėti tai daryti, nes gali sugadinti savo automobilio akumuliatorių“, – tvirtino A.Kaminskas.
Anot jo, tokios paslaugos kainos svyruoja nuo 10 iki 20 eurų.
„Vis dėlto taksi yra keleivių vežimo paslauga, tad kam juos kviesti tokiais atvejais? Taksi vairuotojas – ne mechanikas, tam yra techninė pagalba“, – kalbėjo A.Kaminskas.