Degalinėse netrūksta išsiblaškiusių vairuotojų: kas gresia, jei pamiršite susimokėti už degalus

2020 m. gruodžio 17 d. 19:21
Per mėnesį šimtai šalies vairuotojų dėl skubėjimo ar išsiblaškymo pamiršta susimokėti už degalus. Degalinių atstovai tvirtina, kad vairuotojai, nesusimokėję už degalus, dažniausiai grįžta arba perveda pinigus nuotoliniu būdu.
Daugiau nuotraukų (13)
Praėjusią savaitę buvo paskelbta žinia apie vairuotoją, kuris pamiršo susimokėti už degalus. Vyras pasakojo, jog problemą pavyko išspręsti efektyviai, greitai, o, svarbiausia, noriai talkinant ir pareigūnams, ir degalinės atstovams.
Tokių vairuotojų – ne vienas
„Circle K Lietuva“ saugos skyriaus vadovė Silva Jaruševičienė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad vidutiniškai per mėnesį visame „Circle K“ tinkle Lietuvoje susimokėti už degalus užmiršta apie 200 vairuotojų.
„Esminių pokyčių, palyginti su 2019 metais, nepastebime. Galbūt šiemet tokių atvejų nutinka šiek tiek mažiau, bet tai turbūt ir neturėtų stebinti, nes pandemija sumažino bendrą visuomenės mobilumą“, – pasakojo S.Jaruševičienė.
Anot pašnekovės, reikėtų neužmiršti, kad absoliuti dauguma klientų už degalus nesumoka ne iš piktybinių sumetimų, o dėl to, kad, pavyzdžiui, pasivaikščioję parduotuvėje apie tai tiesiog užmiršta. Kartais dėl techninių nesklandumų sklandžiai nepasibaigia atsiskaitymo procesas.
„Laikomės principo, kad neatsiskaityta dėl neapsižiūrėjimo, todėl prašome policijos pagalbos surandant žmogų ir jam tai primenant. Neretai sulaukiame klausimų, kodėl pasitelkiama policija, tačiau čia atsakymas yra paprastas: Lietuvoje asmens duomenų apsauga yra labai griežta, mes patys tokių įgaliojimų neturime“, – aiškino S.Jaruševičienė.
Anot pašnekovės, visi, kurie pamiršo susimokėti, sugrįžo ir atidavė pinigus, išskyrus retus sąmoningos vagystės atvejus. Nusikalstamą veiką padarę asmenys beveik visais atvejais yra surandami ir baudžiami pagal galiojančius teisės aktus.
„Circle K Lietuva“ saugos skyriaus vadovė pasakojo kad jų degalinė suteikia plačias galimybes atsiskaityti negrįžtant į degalinę, kurioje ir įvyko neapsižiūrėjimas.
Klientas gali atlikti bankinį pavedimą ar užsukti į jam patogiausią degalinę – tai išplečia atsiskaitymo patogumą, nes „nepririša“ nei prie konkrečios vietos, nei prie konkretaus laiko.
Pasak pašnekovės, visuomenės sąmoningumas Lietuvoje yra tikrai aukštas. Požiūris, kad galima imti ir nieko už tai nemokėti, pademonstruojamas tik vienetiniais atvejais ir jų nedaugėja.
„Žinant, kad degalinių teritorijose yra nuolat filmuojama, be to atsakomybės lygis priklauso nuo pasisavintos sumos bei padarytos žalos, vis dėlto stengiamasi nepakliūti į griežčiausios atsakomybės zoną“, – aiškino S.Jaruševičienė.
Per šventes tokių vairuotojų daugėja
„Viada“ marketingo grupės vadovė Šarūnė Kulšytė Žičkienė komentavo, kad pastebi pamiršimo susimokėti už degalus mažėjančią tendenciją.
„Tikrai suprantame, kad kiekvieno žmogaus gyvenimo tempas greitėja ir kiekvienas esame paskendę savo mintyse bei reikaluose. Tad stengiamės, kad degalinės darbuotojai, prieš atsiskaitant už prekes, pirktas degalinės parduotuvėje, paklaustų bei primintų klientams, ar klienai pylėsi degalų“, – kalbėjo Š. Kulšytė Žičkienė.
Š.Kulšytė Žičkienė teigė, kad jei vairuotojas išvažiuoja nesusimokėjęs už degalus, atsakingiems darbuotojams, peržiūrėjus vaizdo įrašus ir įsitikinus, kad klientas pylėsi degalų bet už juos nesusimokėjo, praneša policijai.
Tarpininkaujant policijai susisiekia su klientu ir sutaria, kokiu būdu ir kada jam būtų patogu atsiskaityti už pamirštus susimokėti degalus.
„Klientai, kurie pamiršo susimokėti, dažnai net patys kreipiasi į degalinę ir patys pirmieji parodo iniciatyvą susimokėti už įsipiltus degalus. O jei nutinka taip, kad primena policija, klientai kaip įmanoma greičiau atsiskaito už piltus degalus.
Pastebime tendenciją, kad šiltuoju metų laiku arba per šventes, kai laukiame atostogų arba švenčių įkarštyje klientai labiau išsiblaškę ir dažniau užsimiršta“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė Š.Kulšytė Žičkienė.
Anot pašnekovės, neišvengiama situacijų, kai klientai nesusimoka už degalus piktybiškai.
Tokiu atveju, įsikiša policija ir imasi visų reikiamų priemonių pagal teisės aktų numatytas tvarkas.
„Neste“ degalinės atstovas pasakojo, kad jų degalinė yra automatinė, todėl pas juos nėra galimybių išvažiuoti nesusimokėjus. Klientai turi susimokėti prieš užsipildami degalus.
Degalinių „Orlen Lietuva“ ir „Emsi“ atstovai nesutiko komentuoti šia tema.
degalinėsvagystės^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.