Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojas dr. Mantas Davidavičius valstybės kontrolės organizuojamoje konferencijoje SIGNALS 2020 teigė, kad taršių automobilių problemą Lietuvoje efektyviausiai išspręstų glaudesnis bendradarbiavimas su kitomis Europos valstybėmis ir globalaus sprendimo paieškos.
„Lietuvoje vis dar gausiai perkami dyzeliniai automobiliai, kurie sudaro viso mūsų transporto pagrindą. Jie atkeliauja iš vakarų Europos (...), kurie ten nebevartojami, atvyksta čia ir yra eksploatuojami. Taip problema iš vienos teritorijos yra perstumiama į kitą teritoriją.
Todėl realus sprendimas turėtų vykti kuo masiškiau, turėtų apimti kuo daugiau teritorijų, pageidautina viso pasaulio mastu. Jei tai neįmanoma, tai bent jau Europoje turėtume kooperuotis ir vengti kažkokių skurdo teritorijų, kadangi jų buvimas sukuria prielaidas nevaldomai klimato kaitai“, – sakė jis.
M. Davidavičius taip pat pridūrė, kad gaji ir gyventojų švietimo apie taršių automobilių daromą žalą problema, kadangi „susiduriame su informacijos stoka ir tuo, jog žmonės, kuriems ji pateikiama, tos informacijos dažnai neapdoroja“.
Tuo tarpu „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė džiaugėsi, kad dėl 2017 vykdyto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimo Lietuva šiuo metu turi vieną jauniausių autobusų parkų Europoje.
„2017 metais buvo pradėtas rekordinis viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, ir šiandien turime apie 70 proc. autobusų parko, kuris yra ne senesnis nei 2017 metų. Tikrai turime vieną jauniausių autobusų parkų Europoje ir siekiame, kad 2023 metais neturėtume nei vieno senesnio nei 10 metų autobuso miesto gatvėse“, – teigė ji.
Anot M. Gusarovienės siekiama, kad viešasis transportas taptų konkurencingas ir galėtų varžytis su automobiliais.
„Suprantame, kad transportas yra vienas labiausiai aplinką teršiančių šaltinių. Tad kalbėdami apie viešąjį transportą ir jo atnaujinimą nekalbame tik apie tai, kad skatiname juo naudotis, mes kalbame apskritai apie visą kompleksinį sprendimą. Kad žmonės mažiau naudotųsi automobiliais, jei viešasis transportas taptų konkurentu automobiliui“, – sakė ji.