2018-ųjų rudenį kilo skandalas nustačius, kad klojant asfalto dangą pačiame Kauno centre esančios Maironio gatvės atkarpoje buvo paklotas per plonas asfalto sluoksnis.
Bendrovės Laboratorinių bandymų centro specialistai dangoje išgręžė keletą gręžinių ir išsiaiškino, kad asfaltbetonio sluoksnis neatitinka sugriežtintų reikalavimų.
Nufrezavus nekokybiškai paklotą asfaltbetonio sluoksnį, naujasis buvo nutiestas per kelias dienas.
Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas tąkart vylėsi, kad tai tik paprasta kelininkų klaida, kurią jie nesiginčydami sutiko ištaisyti.
Įvertino ir dviračių taką
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis tikino, kad vykdoma nuolatinė remontuojamų miesto gatvių kontrolė.
„Nepriklausoma laboratorija nuolat tiria asfalto sudėtį, jo paklojimo kokybę ir atitikimą normoms“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Jeigu nuokrypiai nėra dideli, taikomos išskaitos – sumokama tik už tiek, kiek padaryta. Jeigu nuokrypiai didesni negu leistina ir išskaitų taikyti negalima, asfaltas turi būti perklotas naujai.
A.Pakalniškis paminėjo du pastaruoju metu nustatytus nekokybiško kelininkų darbo pavyzdžius – dviračių taką Panerių gatvėje ir A.Baranausko gatvę. Abiem atvejais netinkamai buvo sutankintas asfaltas.
Ilgai negali atsipalaiduoti
Dviračių taką tiesę bendrovės „Kauno keliai“ darbuotojai trūkumus jau pašalino, tą patį įsipareigojo padaryti A.Baranausko gatvę remontavusi įmonė „Kauno tiltai“.
„Defektai nustatyti nedidelėse atkarpose, todėl juos panaikinti nebus sudėtinga“, – įsitikinęs A.Pakalniškis.
Pasak jo, darbų kokybė taip pat stebima ir garantiniu laikotarpiu. Darbams numatytas 5 metų, paslėptiems statinio elementams – 10, tyčia paslėptiems defektams – 20 metų laikas.
Nustačius defektų jie turi būti pašalinti rangovo sąskaita.
Sugriežtino reikalavimus
Bendrovės Laboratorinių bandymų centro darbuotojai patikrino beveik visų suremontuotų Kauno gatvių būklę.
„Atliekame laboratorinius tyrimus, kurių metu įvertiname darbų kokybę“, – kalbėjo bendrovės direktorius Mindaugas Grevas.
Pasak jo, daugiausia trūkumų nustatoma dėl netinkamai sutankinto asfalto, taip pat dėl naudojamo bitumo trūkumo, asfalto dangos storio.
„Prieš porą metų Kelių direkcija gerokai sugriežtino reikalavimus naujai asfalto dangai“, – priminė M.Grevas.
Jis pridūrė, kad Kaune gatvių dangos kokybė nekelia didelių rūpesčių.
Reikalavimai buvo sugriežtinti kai kuriuose šalies keliuose aptikus daug kelininkų palikto darbo broko.