„Regitros“ komunikacijos skyriaus atstovė Emilija Bardauskienė naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad registruojant transporto priemonę ji paženklinama automatiškai eilės tvarka išduodamais numerio ženklais.
„Bendruosiuose arba, kitaip tariant, eilės tvarka išduodamuose numerio ženkluose raidžių sekos sudaromos abėcėlės tvarka, o skaičių – didėjimo.
Šiuo metu tokio tipo numerio ženklai yra išduodami su priekyje esančia L raide. Pastebėtina, kad visos suplanuotos numerio ženklų kombinacijos yra išduodamos“, – aiškino E.Bardauskienė.
Kelia tam tikrų asociacijų
„Regitros“ komunikacijos skyriaus atstovė teigė, kad vairuotojai retai atsisako jiems automatiškai priskirtų numerio ženklų ir pasirenka kitą derinį.
„Kodėl pasitaiko tokių situacijų, priežasčių gali būti įvairių. Pavyzdžiui, asmeniui tam tikra raidžių santrumpa ar skaičių derinys galbūt kelia kažkokias asociacijas. Yra buvę atvejų, kai asmenys manė, kad tam tikras skaičių derinys nėra jiems laimingas“, – kalbėjo E.Bardauskienė.
Jei asmeniui dėl kažkokių priežasčių nepatinka automatiškai priskirti numerio ženklai, tokiu atveju, „Regitra“ siūlo pasirinkti kitokio tipo numerio ženklus su patinkančiu skaičių ir raidžių deriniu, pavyzdžiui, iš jau pagamintų ir esančių sandėlyje už 35 eurus.
Nors daugiausia numerių yra išduodamų būtent eilės tvarka, automobilių savininkai neretai pageidauja išskirtinumo ar ženklų, turinčių kažkokią reikšmę. Dėl šios priežasties yra sudaryta galimybė užsisakyti patinkančius numerio ženklus.
E.Bardauskienė pasakojo, kad automobilių savininkai dažniausiai mėgsta rinktis tokius numerio ženklus, kuriuose būtų jų pamėgti skaičiai, įsimintinos datos, vardo ar įmonės pavadinimo santrumpos.
„Įprastuose numerio ženkluose, kurie yra sudaryti iš trijų raidžių ir trijų skaitmenų – mėgstama naudoti tris vienodus skaičius. Pavyzdžiui, labai populiari 777 skaičių kombinacija – galbūt dėl to, jog ji yra siejama su magišku ir laimingu skaičiumi. Taip pat mėgstami tokie skaičių deriniai kaip 001, 007, 100 ir kiti“, – pasakojo E.Bardauskienė.
„Regitros“ komunikacijos skyriaus atstovė sakė, kad raidžių derinyje taip pat yra pamėgtos trys vienodos raidės. Jau kurį laiką pagal abėcėlę naudojama L raidė, todėl kalbant apie pastarąsias tendencijas galima pastebėti, jog ypač populiari buvo LLL serija, taip pat LTU, LOL, LIN, kuri buvo siejama su vardu Linas ar Lina ir t. t.
Vardinio numerio ženklų tendencijose populiaru naudoti vardus, pavardes, inicialus, svarbias gyvenimo datas, automobilio modelio pavadinimus. Taip pat madinga vardiniuose numeriuose ieškoti gražių vizualinių sprendimų, pavyzdžiui, I raidė naudojama tarsi simbolių įrėminimui – I999I.
Vardiniai numeriai yra atrasti ir kaip galima reklamos priemonė. Juridiniai asmenys juose dažniausiai naudoja įmonės pavadinimą.
Trečia vairuotojų grupė išsiskiria labiausiai
Vilniaus miesto Psichikos sveikatos centro vadovas psichiatras Martynas Marcinkevičius sako, kad vairuotojus galima skirstyti į tris grupes. Pirma grupė – vairuotojai, kurie užsisako skaičius ir raides kaip paprastus aksesuarus. Šie numeriai nieko nereiškia, bet yra graži detalė automobiliui.
„Prie gražaus automobilio vairuotojui reikalingas ir gražus numeris. Iš psichologinės pusės, pirma grupė neturi jokių patologinių požymių ar polinkių.
Antra vairuotojų grupė dažniausiai nori parodyti savo statusą. Jie užsisako numerius 001, 007 arba užsirašo savo vardą ar kitaip pažymi savo statusą.
Vienas mano kolega važinėja su numeriu „doctor“. Šie žmonės nori pasididžiuoti ir pasipuikuoti prieš kitus. Tai nėra blogas bruožas, tačiau jei vairuotojas numeriais turi rodyti savo svarbumą, tai parodo, kad tas žmogus turi nepilnavertiškumo kompleksų“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė M.Marcinkevičius.
Trečios grupės vairuotojai dažniausiai turi asmenybės sutrikimų, jie bando pažeminti šalia važiuojantį vairuotoją.
„Lietuvoje uždrausta parduoti numerius su keiksmažodžiais, todėl dažniausiai su tokiais numeriais važinėja emigrantai. Tai rodo jų ryškią asmenybės patologiją. Jie turi ryškų nepilnavertiškumo kompleksą su agresijos elementais.
Dažniausiai tame automobilyje sėdi nepavojingas ir nebaisus pilietis. Tas vairuotojas, pasiuntęs žmogų bare, gali sulaukti atitinkamos reakcijos atgal, o būdamas automobilyje jaučiasi saugus, nes žino, kad negaus atsako. Šie žmonės dažniausiai net nesugebėtų apsiginti, įžeisti ar kažką pasakyti į akis“, – svarstė psichiatras.
Vilniaus miesto Psichikos sveikatos centro vadovas aiškino, kad trečios grupės asmenybių susiformavimą lemia vaikystės potyriai.
„Charakterio patologiniai dalykai formuojasi dėl vaikystėje patirtų išgyvenimų ir traumų. Šios asmenybės viduje yra nesaugios ir nepasitikinčios savimi. Vėliau įvyksta kompensacijos reakcija, kai kažko trūksta, tai slepiame ir keičiame į priešingas savybes.
Tokie žmonės net automobilių modelius renkasi BMW ar visureigius, kad atrodytų kuo grėsmingiau“, – sakė psichiatras.
M.Marcinkevičius mano, kad kuo turtingesnė šalis su gilesnėmis kultūros tradicijomis, tuo mažiau ten vyksta panašių dalykų.
Psichiatras pastebėjo, kad turtingi žmonės dažniausiai rengiasi paprastai ir važinėja su paprastu automobiliu, nes jiems nereikia įrodyti, kad jie svarbūs ir turtingi.
„Vakarų Europoje tokių dalykų būna mažai, o posovietinėse šalyse – daug. Taip pat viskas priklauso nuo to, ar ta šalis yra skurdi, ar ne. Bėgant metams, Lietuvoje prabangių automobilių poreikis ir bandymas išsiskirti visuomenėje mažės, nes mūsų šalis taps vis turtingesnė ir kultūringesnė“, – kalbėjo M.Marcinkevičius.
Vilniaus miesto Psichikos sveikatos centro vadovas mano, kad pakėlus nepadorių bei iššaukiančių numerių kainą, ši situacija paskatintų dar didesnį norą užsidėti tokius numerius ir parodyti savo išskirtinumą bei įrodyti kitiems, kad turi pinigų.