Smarkiai atsinaujinusi Kauno valdžia tąkart užsimojo padaryti tai, ko kitiems nepavyko daugiau kaip dešimtmetį, – įrengti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę miesto centre ir išgelbėti vairuotojus nuo nepatogumų.
Tikėtasi, kad jau 2017–2018 metais vairuotojams bus suteiktos galimybės paprastai ir pigiai pastatyti transporto priemonę.
Šešių aukštų automobilių aikštelę K.Donelaičio gatvėje planuota statyti šalia nugriauto prekybos centro „Merkurijus“.
Poreikį imtis tokio sumanymo miesto vadovai aiškino automobilių stovėjimo vietų stoka miesto centre. Dėl šios blogybės esą ištuštėjo Laisvės alėjoje ir greta jos esantys statiniai.
Įspraudė į griežtus rėmus
Savivaldybės tarnautojų skaičiavimais, įrengti aikštelę tuomet būtų kainavę apie 2 mln. eurų.
Nors lėšos šiam projektui numatytos jau seniai, per kelerius metus beveik nepavyko pasistūmėti į priekį dėl itin griežtų statybos techninio reglamento apribojimų, nors jie smarkiai prasilenkia su šių laikų tikrove, o tokių apribojimų būtų sunku rasti kitose Europos šalyse.
Projektuojant daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles tenka vadovautis dar 1992 metais patvirtintu Vyriausybės nutarimu, kuriame nurodytas mažiausias atstumas iki artimiausių gyvenamųjų namų ir visuomeninės paskirties statinių.
Tikėtina, kad pagrindiniai reikalavimai buvo perkelti dar iš sovietiniais laikais sukurtų teisės aktų. Atstumui įtakos turi projektuojamos aikštelės dydis. Kuo daugiau transporto priemonių numatyta sutalpinti aikštelėje, tuo didesnis atstumas turėtų būti iki kitų pastatų.
Planuota, kad projektuojamoje aikštelėje vienu metu turėtų tilpti iki 300 automobilių.
Tokiu atveju atstumas iki artimiausių gyvenamųjų namų langų turėtų būti ne mažesnis kaip 35, o iki visuomeninės paskirties pastatų langų – 25 metrai.
Sumažinus aikštelės dydį mažėtų ir atstumas, tačiau aikštelės iki 50 vietų statyba komerciniu požiūriu būtų labai nuostolinga.
Kliūtį pavyko pašalinti
Nors Kauno valdžia tarėsi su Vyriausybės atstovais dėl statybos techninio reglamento pakeitimų, jie kol kas neatlikti.
Nepaisant šios aplinkybės, tikimybė Kauno centre pastatyti tokią aikštelę smarkiai išaugo, mat savivaldybės įmonė „Kauno planas“ parengė projektinius pasiūlymus ir jiems buvo pritarta.
Kaip pavyko apeiti griežtus reikalavimus?
Kauno savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius paaiškino, kad dabar nutarta statyti uždaro tipo aikštelę, o tokiu atveju taikomi kitokie reikalavimai.
Statybos techniniame reglamente nurodyta, kad atstumai nuo požeminių, pusiau požeminių ir antžeminių uždaro tipo garažų sienų nereglamentuojami, bet turi būti išlaikyti atstumai nuo įvažiavimo ir išvažiavimo vartų bei ventiliacijos šachtų iki greta esančių gyvenamųjų ir visuomeninių pastatų langų – ne mažiau kaip 15 metrų.
Įkurtuvių dar teks palaukti
Įmonės „Kauno planas“ specialistų parengtuose projektiniuose pasiūlymuose numatyta, kad aikštelėje tilps 265 automobiliai – šiek tiek mažiau nei pirminiame variante. Rengiant techninį projektą šis skaičius taip pat dar gali keistis.
Tiek įvažiavimą, tiek išvažiavimą iš aikštelės numatyta įrengti iš K.Donelaičio gatvės pusės, o judėjimas vyks ratu. Projektinių pasiūlymų patvirtinimas – tikt pirmas žingsnis į priekį.
Pasak Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjo N.Valatkevičiaus, rudenį ketinama parengti techninį projektą ir gauti statybos leidimą.
Tuomet jau bus galima skelbti rangovo konkursą.
N.Valatkevičius tikino, kad kalbėti apie darbų kainą ir projekto pabaigos datą šiuo metu gerokai per anksti.
Net jeigu visos procedūros vyktų labai sklandžiai, daugiaaukštė aikštelė Kauno centre galėtų iškilti tik 2022-aisiais.