Tuo, kad Vokietijos automobilių rinka, didžiausia Europoje, pirmąjį pusmetį visuotinio karantino sąlygomis smuks, neabejojo niekas. Dabar Federalinė autotransporto agentūra (KBA) oficialiai tai patvirtino – naujų lengvųjų automobilių per šešis šių metų mėnesius šalyje užregistruota 34,5 proc. mažiau nei prieš metus – 1,211 milijono.
Tačiau rezultatai galėjo būti dar prastesni, jei ne smarkiai pagyvėję dosniai subsidijuojami elektromobilių ir hibridinių automobilių pirkimai.
KBA duomenimis, benzinu varomų automobilių paklausa sunyko 43,6 proc., dyzelinu – 37 proc., tuo tarpu elektromobilių – išaugo 42,7 proc., hibridinių automobilių – 54,6 proc., o vien tik vadinamųjų „plug-in“ (pakraunamų ir iš elektros tinklų), kurie sudaro maždaug trečdalį parduodamų hibridų – triskart.
Subsidijos už įsigyjamą elektromobilį, kurio kaina neviršija 40 tūkst. eurų, siekia 9 tūkst. eurų, „plug-in“ hibridą – 6750 eurų. Du trečdalius šių sumų dengia valstybė, trečdalį – gamintojas. Subsidijos brangesniems modeliams – mažesnės.
Praėjusį mėnesį elektromobiliai sudarė 3,7 proc., o „plug-in“ hibridiniai automobiliai – 4,9 proc. visų Vokietijoje užregistruotų naujų lengvųjų automobilių.