This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Prie „Regitros“ – milžiniškos automobilių eilės: suskubo išvengti naujojo mokesčio

Indrė Naureckaitė

Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius.
Primena, ką galima atlikti internetu

Siekdami išvengti registracijos mokesčio, vairuotojai suskubo į „Regitros“ padalinius – mat jau nuo liepos 1 dienos įsigalios įstatymas, numatantis, jog registruojant lengvuosius automobilius bus taikomas mokestis pagal jų išmetamą CO2 kiekį.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, kilometrinės eilės, nusidriekusios prie „Regitros“ padalinių Lietuvos didžiuosiuose miestuose – staigmena visiems darbuotojams, nes apie liepą įsigaliosiantį mokestį buvo skelbiama jau seniai.

„Praeitą savaitę jokių eilių nebuvo, tik savaitės pabaigoje žmonių srautas kiek suaktyvėjo. Tačiau tai, kas vyksta šiandien – staigmena visiems“, – lrytas.lt sakė S.Šuminas.

„Dėl šio mokesčio įsigaliojimo aktyviai komunikavome visą mėnesį, tačiau dėl to nejautėme jokio pagyvėjimo.

Kadangi tokios eilės – šių kelių dienų problema, akivaizdu, kad žmonės laukė paskutinės dienos. Galbūt žiniasklaidos pranešimai „prižadino“ žmones – jie pasižiūrėjo, kad mokestis priklausys, ir nusprendė, kad būtų geriau užsiregistruoti dabar“, – kalbėjo „Regitros“ atstovas.

Anot jo, beveik 5 kartus padaugėjo ir žmonių, kurie šiomis dienomis naudojosi elektroninėmis „Regitros“ paslaugomis.

„Jei anksčiau 80 žmonių per dieną naudojosi elektroninėmis paslaugomis, tai dabar apie 400 žmonių per dieną – 5 kartus padidėję srautai“, – teigė direktoriaus pavaduotojas.

S.Šuminas taip pat priminė, kad dalį paslaugų galima atlikti internetu.

„Jei transporto priemonė pirkta iš asmens, kuris turi automobilį, jau registruotą Lietuvoje, tai visas paslaugas galima atlikti internetu – važiuoti į „Regitrą“ nereikia, nes nereikia automobilio patikros nereikia“, – kalbėjo jis.

Kam bus taikomas?

Nuo liepos 1 dienos įsigaliosantis mokestis bus taikomas lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams priklausomai nuo degalų rūšies ir jų kombinacijų bei kurių išmetamo CO2 kiekis viršys 130 g/km.

Jį reikės sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą. Kitaip tariant, kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį.

 

Taip pat tais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas. Pavyzdžiui: prieš tai Lietuvoje eksploatuotas automobilis yra registruojamas kito valdytojo vardu, suteikiama teisė valdyti automobilį kitam asmeniui ilgalaikės nuomos pagrindu bei kt. Mokestis taikomas ir iš naujo registruojant transporto priemonę po jos išregistravimo. Dažniausiai pasitaikantis atvejis – kai pasibaigia laikinos registracijos terminas.

Yra numatytos tam tikros išimtys. Mokestis nebus taikomas laikinai registruojamoms (iki mėnesio) iš Lietuvos išvežamoms transporto priemonėms, o taip pat ir istoriniams automobiliams, kuriems yra išduoti istoriniai numerio ženklai. Mokesčio nereikės mokėti ir už tuos registruojamus automobilius, kurių valdytojai nesikeičia. Pavyzdžiui: išsimokėjus lizingą, keičiant asmens pavardę, užsisakant registracijos liudijimo dublikatą vietoj prarasto ar sugadinto ir pan.

Svarbu pastebėti, kad reeksporto atveju sumokėti mokestį reikės, bet jį bus galima susigrąžinti, jei užregistravus visiškai naują automobilį jis bus išregistruotas ir išgabentas iš Lietuvos teritorijos per 90 dienų nuo pirmosios įregistravimo datos.

Mokestis bus apskaičiuojamas automobilio registracijos metu. Jo dydis priklausys nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio, kuris bus nustatomas vienu iš kelių būdų. Pirmiausia, rodiklio reikšmė bus naudojama iš automobilio kilmės ar patvirtinimo dokumentų. Jei CO2 kiekis nebus nurodytas šiuose dokumentuose, tuomet jis bus nustatomas remiantis kitų registruotų lygiaverčių automobilių išmetamu CO2 kiekiu.

Tuo atveju, jei išmetamųjų dujų kiekio nebus galimybės nustatyti pagal lygiaverčių automobilių išmetamą CO2 kiekį, jis bus apskaičiuojamas pagal įstatyme numatytas formules. Tam reikalingi techniniai automobilio duomenys, esantys kilmės ar patvirtinimo dokumentuose: eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg), didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW), pavarų dėžės tipas. Atkreiptinas dėmesys, kad priklausomai nuo automobilio degalų rūšies apskaičiuojant gali būti naudojami ne visi duomenys.

Ir paskutinis būdas – jei CO2 kiekio nebus galimybės apskaičiuoti pagal įstatyme numatytas formules įvedant konkretaus automobilio techninius duomenis, tuomet bus remiamasi lygiaverčių transporto priemonių duomenimis. Kaip galima sumokėti?

Internetu registruojant Lietuvoje prieš tai eksploatuotą automobilį jo išmetamas CO2 kiekis ir mokestis bus apskaičiuojamas automatiškai, taigi, ir pats mokėjimas bus atliekamas elektroninėje erdvėje. Kitais atvejais tai bus galima padaryti „Regitros“ padalinyje. Taip pat svarbu pastebėti, kad automobilio registracijos procedūra bus užbaigiama tik atlikus mokėjimą. Kitaip tariant, automobilis asmens vardu bus užregistruotas tik sumokėjus registracijos mokestį.

Eilės sumenko 

„Regitra“ sako, kad su eilėmis pirmadienį susitvarkė ir aptarnavo visus norinčius.

„Regitros“ atstovė Aurelija Juodytė sako, kad paskutiniai klientai buvo įleisti po darbo valandų.

Anot jos, pavyzdžiui, visi Vilniaus „Regitros“ filialai per dieną gali užregistruoti apie 400 automobilių, vieno kliento aptarnavimas trunka apie 20 minučių, kartais – ir trumpiau. „Regitros“ atstovė sako, kad siekiama aptarnauti visus, įskaitant atvažiavusius be išankstinės registracijos.

„Mes nedarome problemos ir tuos, kurie neturi tos išankstinės registracijos, taip pat stengiamės aptarnauti. Bet pirmenybė, aišku, teikiama tiems, kurie turi pasirinkę laiką“, – BNS sakė A. Juodytė.

„Mūsų specialistai sako, kad šiandien visą tą gyvą eilę suspėjo aptarnauti“, – pridūrė ji.

Pasak jos, jau nuo praėjusio ketvirtadienio į „Regitros“ filialus atvyksta daugiau žmonių be išankstinės registracijos.

„Jie (atvažiavę be registracijos – BNS) yra aptarnaujami tuo metu, jei kažkas neatvyksta, jei pavyksta greičiau sutvarkyti“, – teigė A. Juodytė.

Ji taip pat pažymėjo, kad jei automobilis jau buvo naudotas Lietuvoje, jį galima bandyti užregistruoti ir internetu.

Be to, anot jos, jei registracijos paslaugos apmokėtos ir sutvarkytos internetu iki liepos 1 dienos, registracijos liudijimą galima pasiimti ir po šios dienos, nemokant mokesčio.