Pasak „BTA“ Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, bendrovė pirmąją karantino savaitę, kovo 16–22 d., šalyje registravo 129 avarijas, o jau kovo 23–29 d., jų skaičius siekė vos 79.
„Prieš paskelbiant karantiną vidutiniškai fiksavome apie 36 eismo įvykius per dieną, paskelbus – 14, eismo įvykių skaičius sumažėjo daugiau nei pusiau.“, – pasakojo A. Žiukelis.
Draudikai skaičiuoja, kad karantino metu kreipimųsi dėl pagalbos kelyje su Kasko draudimu poreikis sumažėjo net 18 kartų.
Matydami sumažėjusią eismo įvykių statistiką vairuotojai pradėjo svarstyti – galbūt draudimo bendrovės pakoreguos ir civilinės atsakomybės draudimo kainas? Draudikai ne kartą yra akcentavę, kad įmokos iki šiol augo ir dėl didėjančių avarijų žalos sumų. Įmokos padidėjimui įtaką daro ne ir vairuotojų patiriama žala, ir ekonominiai faktoriai: remonto dirbtuvių įkainiai, detalių kainos, infliacija ir pan.
Tačiau panašu, jog sumažėjęs eismo įvykių skaičius kainų bent jau kol kas nekoreguos.
Stebuklų nebūna
Štilio ne tik gatvėse, bet ir draudimo įmonių kainoraščiuose priežastis portalui lrytas.lt ryžosi pakomentuoti Lietuvos Transporto priemonių motorinio biuro vadovas Algimantas Križauskas.
Specialisto teigimu, vien tik sumažėjęs įvykių skaičius esminių pokyčių imtis neprivers.
„Bet kuriuo atveju, eismo įvykių skaičius – ar jis mažėja, ar jis didėja, – daro bene didžiausią įtaką draudimo bendrovių kainodarai.
Tad keliamas klausimas yra logiškas, tačiau reikia nepamiršti, kad tai – ne vienintelis faktorius, – aiškino A.Križauskas. – Esminiai klausimai dabar yra, kiek sutarčių nutraukė ar sustabdė fiziniai bei juridiniai asmenys, kokios yra draudimo bendrovių įplaukos.“
Ekspertas tikino, jog šiuo metu su nerimu stebimas pasirašytų draudimo įmokų sumažėjimas. Įdomu tai, jog krintančius rodiklius įmonės fiksavo jau ir sausio, vasario mėnesiais, tad viltis, jog kainos kris – nevertėtų.
„Taip, toms įmonėms, kurių klientai nenutraukė sutarčių, o įvykių gausos taip pat nefiksavo, kainos galėtų kristi.
Vilčių gali būti, tačiau aš sunkiai jų įžvelgiu šitame ekonominiame sunkmetyje“, – tvirtino Transporto priemonių motorinio biuro vadovas, bei pridūrė, jog ekonomikoje stebuklų nebūna.
Anot A.Križausko, nuogąstauti vertėtų dėl potencialiai šiuo laikotarpiu padaugėsiančių nesidraudusių ar nutraukusių draudimą eismo dalyvių.
Mano, jog bendrovės neatsižvelgs
Tuo metu naujienų portalo lrytas.lt kalbintas Draudėjų asociacijos direktorius Tomas Paulauskas įsitikinęs, jog kainas koreguotų nebent ypač ilgai užsitęsęs karantinas.
„Jeigu karantino laikotarpis tęstųsi pusmetį ir ilgiau, gal ir galėtų būti kažkoks pagrindas kainoms koreguoti, tačiau jei tai truks mėnesį, tai vėliau sudaromos metinės sutarčių kainos, tikėtina, nebus mažinamos, mat rizika keliuose ir vėl bus išaugusi“, – dėstė mintis T.Paulauskas.
Draudėjų asociacijos direktorius sakė nemanantis, jog draudimo bendrovės atsižvelgs į mėnesio ar kelių laikotarpį, kurio metu eismas bus ribotas.