8 serijos BMW yra nepamirštamų formų automobilis. Neretam mašinomis besidominčiam žmogui tai galimai buvo pirmas pamatytas serijinis automobilis su tais laikais egzotiškai atrodžiusia 300 km/val. spidometro skale.
Tačiau visas gamintojo dėmesys 8 serijoje teko ne tik greičiui. Tai – labai aerodinamiškas automobilis, išlaikęs tuo laikotarpiu būdingus šios markės bruožus, vertybes bei technologijas. Skaičiuojama, kad prie šio projekto dirbo daugiau nei 2000 žmonių, o sportiškas kupė buvo projektuojamas tam laikotarpiui netradiciniu būdu – su kompiuterinio modeliavimo programomis.
Pirmieji rankomis surinkti prototipai šio modelio charakterį veisė Niurburgringo trasoje. Tuo tarpu tinkamumą eisme vokiečiai derino Jungtinėse Amerikos Valstijose esančiame Mirties slėnyje („Death valley“) – ko gero karščiausiame civilizuoto pasaulio taške.
Ten, 50 laipsnių pagal Celsijų temeperatūroje 8 serijos prototipas su akceleratoriaus pedalu nuspaustu iki dugno praleido valandų valandas. Ir bent valandą turėjo pajėgti neperkaisti dirbant vietoje.
Aušinimas buvo didelis iššūkis, nes po ilgu variklio gaubtu buvo montuojami V8 arba V12 benzininiai varikliai. Negana to, automobilio priekio paviršiaus plotas buvo sąlyginai mažas. Toks mažas, kad modernių BMW automobilių istorijoje tokių mažų šios markės parašu tapusių grotelių nebuvo ir tikriausiai (žinant pastarasias BMW dizaino tendencijas) nebus. Vokiečiams teko pasukti galvą, kad sugalvoti, kaip atvėsinti didelius ir karštai dirbančius 4 – 5,6 litro motorus.
Ir nors V8 bei V12 varikliai nebuvo kažkokie galios etalonai, net ir matuojant pagal senų laikų standartus, su 8 serijos kupė, arba tiksliau, su 850 CSi modeliu BMW įsirašė savo vardą tarp automobilių pramonės rekordų. Tai buvo pirmas masiniu būdu gamintas automobilis su V12 motoru ir mechanine pavarų dėže. Tiesa, tokios versijos – labai retos.
Kiek dažniau naudotų automobilių rinkoje sutinkamos BMW 850i modeliai su V12 varikliu bei 4 arba 5 laipsnių automatinėmis transmisijomis savo metu buvo greiti automobiliai, tačiau ne tokie greiti, kad starto metu būtų pasikėsinta į vairuotojo sąmonę.
Populiarus 12 cilindrų 5,0 litrų benzininis motoras generavo kuklią 300 AG ir 450 Nm jėgą. Ir nors 100 km/val. su tokiu motoru 8 serija pasiekdavo maždaug per 7 sekundes, daugiau dėmesio buvo skirta komfortui – tiek juntamajam, tiek akustiniam. Dėl aptakaus savo kėbulo, kurio oro pasipriešinimo koeficientas Cd siekė tik 0,29, šis BMW kupė puikiai tiko ilgoms kelionėms. Maksimalus jo greitis buvo apribotas iki 250 km/val.
Dinaminiai rodikliai galėjo būti ir geresni, tačiau įrangos gausa bei to meto pasiturinčius vairuotojus vilioję privalumai reikšmingai padidino automobilio svorį. Sportiškas GT klasės kupė svėrė apie 1,8 tonos. Tiesa, už prastą atletinę formą arba didelį svorį atsakinga buvo ne tik komforto įranga. 8 serijos BMW neturėjo vidurinių statramsčių, todėl inžinieriams teko ieškoti kitų standaus kėbulo sprendimų.
Tokių automobilių kainos prasideda maždaug nuo 8-10 tūkst. eurų, tačiau už geriau išlaikytus 8 serijos BMW gali tekti sumokėti ir kelis kartus didesnę sumą.
Aštuntoji serija per beveik 10 gyvavimo metų buvo pagaminta apie 31 tūkst. modelių tiražu. Tai vienas iš tų automobilių, kurie ne tik anksčiau ar dabar, bet ir ateityje privers praeivius stabtelti, atsisukti ir tiesiog žavėtis vadovėlinio vokiško perfekcionizmo pavyzdžiu.