Žiniasklaidoje jau anksčiau pasirodžiusiuose pranešimuose buvo abejojama, ar elektros varikliais varomų transporto priemonių gamybos ir pagaminamos elektros sukuriami taršos kaštai iš tikrųjų yra mažesni už dyzeliu ar benzinu varomus.
Tyrime teigiama, jog daugelyje aspektų elektromobiliai sukuria mažiau teršalų už kitais varikliais varomas transporto priemones, net jei pastarųjų gamybos procesuose naudojamas iškastinis kuras, rašo „BBC News“.
Remiantis Ekseterio, Nijmegeno ir Kembridžo universitetų pateiktais duomenimis, net 95 proc. pasaulio šalių kelionės elektromobiliu yra labiau gamtą tausojančios, nei kad kuru varomais automobiliais.
Išimtimi esą galime laikyti tik tokias šalis kaip, pavyzdžiui, Lenkija, kurioje elektra didžiąja dalimi vis dar gaminama pasitelkiant anglis.
Iki 2050-ųjų kas antras automobilis bus elektrinis
Anot tyrimo, tiek Švedijoje, tiek Prancūzijoje vidutiniu elektrinių automobilių eksploatavimo laikotarpiu sugeneruojama iki 70 proc. mažiau emisijų, nei kuru varomomis alternatyvomis, mat pastarosiose valstybėse daugiausiai elektros energijos sukuriama iš atsinaujinančių energijos šaltinių bei branduolinės energijos, skelbia „BBC News“.
Tyrėjų teigimu, tikėtina, jog dėl to iki 2050 metų kas antras pasaulio gatvėmis riedantis automobilis bus elektrinis.
Jei šį tikslą pasiektume, tai sumažintų bendrą išmetamo CO2 kiekį pasaulyje iki 1.5 gigatonų per metus, o tai prilytų dabartiniam Rusijos išmetamam CO2 kiekiui.
Manoma, jog pažanga galėtų būti dar spartesnė, jei šalys nustatytų griežtesnius tikslus, kaip kad padarė Jungtinė Karalystė, užsibrėžusi dar iki 2035 metų automobilių emisijas sumažinti iki nulio.
Tyrimo vadovas, Nijmegeno universiteto atstovas Florianas Knoblochas sakė, jog idėja, teigianti, kad elektrinės transporto priemonės galėtų padidinti išmetamų teršalų kiekį, yra mitas.
„Nagrinėjome nemažai diskusijų apie skleidžiamas žinias, šios neretai yra klaidingos. Peržvelgėme daugybę automobilių. Mūsų atliktais skaičiavimais, net ir pritaikius blogiausią scenarijų, išmetamų teršalų kiekis pereinant prie elektros variklių būtų sumažintas“, – aiškino F.Knoblochas.
Būtina mažinti kelionių automobiliu poreikį
Žinoma, tai nereiškia, jog bus išspręsta automobilių ir aplinkos problema. Pirmiausia, kardinaliai pakeisti automobilių parką į elektra varomus bus sudėtinga. Antra, šis procesas sukels didžiulę įtampą švarią energiją generuojančioms bei tiekiančioms sistemoms. Trečia, elektrinių automobilių padangų ir stabdžių dilimas ir toliau išliks taršus.
Tuo metu Lidso universiteto profesorius Gregas Marsdenas perspėjo, jog elektrifikacija yra būtina, tačiau nepakankama.
„Jei norime pasiekti išsikeltus klimatui neutralios taršos tikslus, bent 20 proc. reikia mažinti kelionių poreikį bei kuo labiau atsiriboti nuo automobilių. Tai neabejotinai reikš didelius socialinius pokyčius“, – pasakojo G.Marsdenas.
Tyrimo rezultatai fiksuoja, jog 53 iš 59 pasaulio regionų, įskaitant visą Europą, JAV ir Kiniją, elektromobiliai sukuria mažiau teršalų nei kuru varomos alternatyvos.