Dėl paskelbto visuotinio karantino šalyje, keleivių vežimo organizatoriams ir taksi bendrovėms gresia patirti milžiniškus nuostolius, nes drastiškai sumažėjo kelionių. Didelei daliai eTAKSI vairuotojų tai yra vienintelis pragyvenimo šaltinis.
Dėl to bendrovės valdyba priėmė beprecedentį sprendimą – visiškai atsisakyti savo komisinio mokesčio, kad absoliučiai visos gautos už taksi ar pavėžėjimo paslaugas pajamos liktų vairuotojams.
Paprastai keleivių vežimo organizatoriai iš vairuotojų prašo tam tikro procento (užsienio platformos net iki 30 proc.) nuo gautų pajamų, kitais atvejais tai yra fiksuota suma per mėnesį. Tačiau eTAKSI vadovai priėmė sprendimą iki kovo 30 d. šio mokesčio savo vairuotojams netaikyti.
„Dauguma mūsų vairuotojų dirba pagal individualią veiklą, netekus darbo jie iš valstybės negautų jokios paramos, arba ji būtų minimali. Siekdami padėti savo partneriams išlaikyti bent minimalias pajamas, nutarėme visai neimti savo komisinio mokesčio,“ – sako UAB „Oryo“, kuri valdo eTAKSI prekės ženklą vadovas Andrius Norkaitis.
Anot A. Norkaičio, labai svarbu, kad vairuotojai išlaikytų šeimas ir išgyventų sunkmetį, kokio šis verslas dar nėra matęs.
Paprastai per vieną dieną eTAKSI vairuotojas aptarnauja nuo 15 iki 20 užsakymų. Tačiau prasidėjus visuotiniam karantinui kelionių skaičius jau sumažėjo ir toliau mažėja. Dėl to žmonės, dirbantys taksi ar pavėžėjo darbą, uždirbs gerokai mažiau. Bendrovės žingsnis leistų jiems bent kažkiek sumažinti patiriamus nuostolius ir pralaukti sunkmetį.
Saugiausias būdas keliauti – taksi?
Bendrovės vadovas pabrėžia, kad keliauti e TAKSI, jeigu neturite nuosavo transporto, pastaruoju metu gali būti vienas saugiausių būdų. Dalis žmonių neturi jokių galimybių sėdėti namie karantino sąlygomis, nes kartais reikia nuvykti į darbą, į parduotuvę ir pan.
Tai daryti viešuoju transportu gali būti rizikinga, nes vienu metu autobuse ar troleibuse keliauja iki kelių dešimčių žmonių, o e TAKSI automobilyje žmogus yra vienas.
Be to, po kiekvienos kelionės eTAKSI automobiliai yra kruopščiai išvėdinami ir dezinfekuojami. Automobiliuose yra dezinfekcinis skystis, kuriuo gali naudotis tiek klientai, tiek ir vairuotojai.
Negana to keliaujant eTAKSI automobiliu yra galimybė atsiskaityti bekontakčiu būdu, o tai leidžia neturėti jokio, net mažiausio kontakto su vairuotoju. Bendrovės vadovas teigia, kad sunku rasti būdą keliauti saugiau.
Atsakydamas į klausimą, kad tai yra brangus būdas keliauti, nes dauguma bendrovių griebsis kainų didinimo taktikos ir bandys pasinaudoti sunkmečiu kaip galimybe užsidirbti, A. Norkaitis teigia:
„Tikimybė, kad kelionių kainos išaugs yra didžiausia užsienio pavėžėjimo platformose, kurios dirba tik su pavėžėjais. Kadangi daugeliui tai papildomas darbas, dėl baimės užsikrėsti nemažai jų paslaugų nebeteiks, o sumažėjus vairuotojų skaičiui kainos užsienio platformose ženkliai išauga.
eTAKSI dirba ne tik su pavėžėjais, bet ir taksi vairuotojais, kuriems šis darbas yra pagrindinis, todėl tokios rizikos beveik nėra. Nežinau kaip kiti, tačiau eTAKSI neplanuoja didinti savo įkainių.
Netgi atvirkščiai – mūsų įkainiai bus fiksuoti ir jokiu būdu nedidės, o prireikus, kad keleiviams paslauga būtų labiau prieinama, ieškosime būdų kaip įkainius sumažinti. Įmonė savo patiriamus nuostolius padengs iš anksčiau sukaupto rezervo.
Tuo pat metu noriu pabrėžti, kad laukiame daugiau informacijos iš vyriausybės apie galimybę bent iš dalies kompensuoti patiriamus nuostolius,“ – sako A. Norkaitis.