Siekdami išbandyti ir pademonstruoti jų galimybes, „Volvo Trucks“ sukūrė elektra varomus koncepcinius sunkvežimius, skirtus naudoti statybose ir regioniniam krovinių gabenimui.
„Ilgalaikėje perspektyvoje, matome didelį sunkiasvorių elektra varomų sunkvežimių potencialą regioninio krovinių gabenimo ir statybų sektoriuose. Šiais koncepciniais sunkvežimiais siekiame išbandyti ir pademonstruoti įvairius galimus ateities sprendimus, kartu įvertinti visuomenės ir rinkos susidomėjimą.
Norint padidinti elektra varomų sunkvežimių paklausą, būtina sparčiai plėsti įkrovimo stotelių infrastruktūrą, o pirmiesiems vežėjams, pasirinkusiems naująsias transporto priemones, darančias mažesnį poveikį klimato kaitai, turėtų būti teikiama didesnė finansinė paskata“, – teigia Rogeris Almas, „Volvo Trucks“ prezidentas.
Dėl žemo triukšmo lygio ir nulinės emisijos sunkiasvoriai elektriniai sunkvežimiai gali reikšmingai pagerinti vairuotojų ir statybininkų darbo sąlygas. Be to, tokie sunkvežimiai turėtų didelį teigiamą poveikį oro kokybei miestuose, kuriuose vykdoma daug statybos darbų.
Dėl mažesnio keliamo triukšmo juos būtų galima naudoti daugiau valandų per dieną, o tai atvertų naujas transporto operacijų racionalizavimo galimybes, pavyzdžiui, vykdant stambius statybos projektus ar gabenant krovinius į miestus bei priemiesčius.
Didžioji dalis krovinių ES šalyse yra išvežiojama sunkvežimiais regioniniu principu. Todėl regioninio gabenimo užduotims naudojant elektra varomas transporto priemones, būtų galima sumažinti bendrą transporto sektoriaus poveikį klimatui.
„Europoje regioniniam krovinių gabenimui naudojamas didžiulis skaičius sunkvežimių, kurių vidutinė rida siekia iki 80 000 km per metus.
Tai reiškia, kad regioniniams gabenimams naudojant daugiau elektra varomų transporto priemonių, būtų galima gerokai sumažinti poveikį klimatui. Žinoma, jei akumuliatoriams įkrauti naudojama elektra gaminama nenaudojant iškastinio kuro“, – sako „Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.
„Volvo Trucks“ planas rinkai pasiūlyti elektra varomų sunkvežimių, skirtų statybai ir regioniniams gabenimams, bus pradėtas įgyvendinti su atrinktais klientais Europoje, kurie galėtų išbandyti nedidelį skaičių ateities transporto priemonių. Vėliau bus vykdoma platesnio masto komercializacija.
„Elektrifikacijos sparta priklausys nuo daugelio veiksnių. Viena vertus, būtina išplėsti įkrovimo infrastruktūrą, kita vertus – reikia , kad ilguoju laikotarpiu būtų užtikrinti regioninių elektros tinklų pajėgumai perduoti reikiamą energijos kiekį.
Norint paskatinti daugiau vežėjų investuoti į elektra varomas transporto priemones, būtina finansinė paskata. Transporto paslaugų pirkėjai taip pat gali prisidėti siūlydami ilgesnės trukmės sutartis ir noriau mokėdami už tvarų transportą. Daugelio vežėjų pelno marža labai nedidelė, todėl kiekviena nauja investicija turi būti pelninga“, – aiškina L. Mårtensson.
Nepaisant spartėjančios transporto sektoriaus elektrifikacijos, vidaus degimo variklių efektyvumo didinimas ir toliau vaidins svarbų vaidmenį tolimųjų gabenimų sunkvežimiais rinkoje.
„Šiandien sunkvežimių varikliai yra efektyvūs skirtingų energijos rūšių keitikliai, galintys naudoti dyzeliną ar įvairius atsinaujinančius degalus, pavyzdžiui – suskystintas biodujas ar HVO, ir šias technologijas dar galima tobulinti“, – teigia L. Mårtensson.
„Volvo FL Electric“ ir „Volvo FE Electric“
Abu šie sunkvežimiai yra varomi vien elektra ir skirti vietiniam krovinių išvežiojimui bei atliekų tvarkymui miestuose.
„Volvo FH LNG“ ir „Volvo FM LNG“. Tolimiesiems gabenimams skirti „Volvo FH“ ir regioniniam krovinių gabenimui skirti „Volvo FM“, yra varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis arba biodujomis. „Volvo FE CNG“. Suslėgtomis gamtinėmis dujomis arba biodujomis varomas „Volvo FE“ yra skirtas vietiniam krovinių išvežiojimui ir atliekų tvarkymo užduotims.