Lrytas.lt testas: visureigių gerbėjai, dėmesio: atvyksta iš naujo save atradęs „Renault Captur“

2019 m. lapkričio 16 d. 18:48
Vytenis Radžiūnas, specialiai lrytas.lt iš Graikijos
Didesnio pravažumo automobilių burbulas toliau pučiasi – šįkart naują oro gūsį į jį įpūtė atnaujintas „Renault Captur“ modelis. Lietuvoje, kur vairuotojai – ypač didmiesčiuose – kaip patrakę renkasi visureigius, „Renault Captur“ neliks nepastebėtas.   
Daugiau nuotraukų (37)
Į šalį atvyksta stiprus populiarių miesto visureigių konkurentas, išgyvenęs nemažai revoliucijų ir pastebimai pasikeitęs nuo savo pirmtako.
B segmento miesto visureigis „Renault Captur“ buvo miesto visureigių pradininkas ir nuo jo pasirodymo rinkoje 2013 metais jau parduota 1,5 milijono šio modelio automobilių daugiau nei 90 šalių.
Jis greitai tapo geriausiai parduodamu savo segmente tiek savo tėvynėje Prancūzijoje, tiek visoje Europoje.   
Pirmaujančios pozicijos išlaikytos ir praėjusiais metais, kai, gamintojo skaičiavimais, Prancūzijoje buvo parduota 67 tūkst., bendrai Europoje – 215 tūkst. automobilių.
Didesnio pravažumo modelius itin pamėgo lietuviai, ypač didžiuosiuose šalies miestuose. 
Taip nutiko visų pirma dėl praktiškumo – tautiečiai nori automobilio subalansuotoms kelionėms ir į sodybą, ir tolimesnėms kelionėms prie jūros ar kaimyninę šalį, ir į darbą. 
Be to, daugelis Lietuvos vairuotojų mėgsta automobilius, kurie turi aukštesnę sėdėjimo poziciją – juk smagu į visus žiūrėti „iš aukšto“. 
Miesto visureigiai yra puikus kompromisas. 
Didesnio pravažumo modeliai įnešė pokyčių ir į naudotų automobilių rinką mūsų šalyje – skaičiuojama, kad 2013-aisiais maždaug kas dešimtas parduodamas naudotas automobilis buvo visureigis, o dabar jau maždaug kas penktas.
Stebėdami tokias tendencijas automobilių gamintojai randa ką pasiūlyti vairuotojams. 
Naujasis „Renault Captur“ turėtų būti rimtas konkurentas mažiausiam „Volkswagen“ krosoveriui „T-Cross“ ar neseniai pristatytam atnaujintam „Nissan Juke“, taip pat aistringam „Kia Stonic“ bei erdviam „Škoda Karoq“.
Rinkoje, kuri tapo ypač konkurencinga, visiškai naujas „Captur“ save atrado iš naujo, sustiprindamas identitetą, kuris atnešė jam sėkmę. 
Jis transformavosi ir atnaujino savo kontūrus, kurie dabar yra atletiški ir dinamiški. „Captur“ tapo dar patrauklesniu dėl revoliucinio salono, atsiskleidžiančio nauju technologijos ir kokybės aspektu.
Pirmą kartą krosoveris „Renault Captur“ į kelius išriedėjo 2013-aisiais, o po ketverių metų – 2017-aisiais – buvo pristatyta atnaujinta šio automobilio versija. 
Ankstesnis modelis buvo šiek tiek kritikuojamas dėl prastų savybių bekelėje (vis tik varomas tik priekiniais ratais), neinformatyvaus vairo mechanizmo, gal kiek prastoko matomumo pro priekinį stiklą, nors apskritai jis buvo įvertintas tikrai solidžiai dėl ekonomiškų variklių, dizaino ir gerų saugumo charakteristikų.
Sulaukus pirmtako sėkmės, „Renault“ šį rudenį pristatė antros kartos „Captur“ modelį – dabar jis yra gerokai paaugęs ir dar išraiškingesnis nei pirmtakas. 
Naująjį „Captur“ Baltijos šalių žurnalistai turėjo galimybę išbandyti automobilio pristatyme Graikijoje. 
Tapo labiau pastebimas ir sportiškesnis
Grakščių formų, ryškių šoninių linijų ir aptakaus stogo naujas „Captur“ atrodo kur kas atletiškiau ir dinamiškiau nei pirmtakas.   
Naujas „Captur“ už ankstesnį modelį yra ilgesnis (4,23 m arba +11 cm) ir vizualiai didesnis dėl 18 colių ratlankių (priklausomai nuo versijos) bei didesnės važiuoklės bazės (2,63 m arba +2 cm). 
Šis augimas reiškia, kad keleiviams atsirado daugiau vietos. 
Dėl didesnės talpos automobilyje neturėtų pritrūkti vietos net ir išsiruošus į ilgesnę kelionę – turėtų tilpti visi reikiami daiktai.
Tuo metu tolygiai į priekį žemėjantis variklio dangtis, išraiškingesnė galinė stogo dalis ir mažesnis įstiklintas plotas automobiliui suteikia daugiau dinamiškumo.
Itin išvaizdžiai ir elegantiškai atrodo galinė automobilio dalis, kurioje sumontuoti dailiai atrodantys galiniai LED žibintai su „C“ formos šviesomis ir dekoratyviniais chromuotais intarpais. 
Šie žibintai kartu apima ir pakeliamas galines dureles, taip dar labiau praplatindami automobilį. Efektingai automobilis atrodo naktį, išryškėjus visoms šviesoms.
Gamintojai praneša, kad net ir bazinėje komplektacijoje naujo „Captur“ priekiniai žibintai turi 100 proc. LED technologiją su „Renault“ modeliams būdingomis „C“ formos šviesomis ir trimačio rašto apvadais. 
Įdomu tai, kad iš viso naują „Captur“ bus galima rinktis iš 11 kėbulo spalvų. 
Taip pat siūlomos keturios kontrastinės stogo spalvos ir 3 išorės spalvų deriniai, todėl pasirinkimo galimybės yra unikalios klasėje – net 90 galimų derinių. Dėl to savo norimos spalvos automobilį turėtų išsirinkti net ir patys išrankiausieji.   
Maža to, ant stogo taip pat bus galima sumontuoti išilginius stogo bagažinės laikiklius ar įrengti atidaromą įstiklintą stoglangį.
Salone – daug naujovių ir neįprastų sprendimų
Tiek šiemet pristatytas naujas penktos kartos „Renault Clio“, tiek „Renault Captur“ pasižymi aukšta salono surinkimo kokybe ir medžiagomis.
Čia panaudota patobulinta sumanaus prietaisų skydelio koncepcija, kuris yra šiek tiek pasuktas į vairuotoją ir turi visiškai naują, tarsi sklendžiančią centrinę dalį. 
Su įdiegtomis naujausiomis technologijomis ir didžiausiais ekranais klasėje, jis užtikrina šiuolaikinę ergonomiką įtraukiančiam vairavimo potyriui.
Pagrindinis atnaujinto salono elementas yra didžiausias savo klasėje 9,3 colio įstrižainės multimedijos ekranas. Šis šiek tiek išgaubtas vertikalus ekranas salonui suteikia modernumo, o dėl nežymaus išgaubimo vaizdas ekrane lengviau įžiūrimas. 
Pakreiptame į vairuotoją ekrane su visiškai nauja jungliąja multimedijos sistema galima patogiai valdyti visas multimedijos, navigacijos ir informacinės bei pramoginės sistemos funkcijas, o taip pat ir pagalbinių vairavimo sistemų parametrus. 
„Captur“ siūlomos trys multimedijos platformos versijos, suderinamos su „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“.
Riedant vingiuotais Graikijos kalnų serpantinais buvo iš tiesų patogu naudotis multimedijos sistema – tiek stebėti žemėlapį, tiek perjungti radijo kanalus ar pasirinkti norimus vairuotojo nustatymus. 
Kaip ir visiškai naujas „Clio“, naujas „Captur“ gali pasigirti skaitmeniniu ekranu prietaisų skydelyje. 
Spalvoto ekrano įstrižainė siekia nuo 7 iki 10,2 colių ir jame galima itin patogiai pasirinkti norimus vairuotojo nustatymus. 
10,2 colių ekrane papildomai rodomi ir navigacijos sistemos žemėlapiai. Su 9,3 ir 10,2 colių ekranais visiškai naujas „Captur“ išsiskiria vienu didžiausiu ekranų plotu savo klasėje.
Naujajame „Captur“ vairas tapo plonesnis, labiau elegantiškas, nes panaudota kompaktiškesnė nei ankstesniame modelyje saugos oro pagalvė. Ir dėl to jis turėtų sulaukti mažiau kritikos nei pirmtakas.
Vienas tokio dizaino pranašumų yra tas, kad vairuotojui geriau matomas prietaisų skydelio ekranas. 
Turintį išgaubimus nykščiams ir storą apvadą, naujo „Captur“ šildomą vairą labai malonu laikyti – tai aktualu Lietuvoje rudenio, žiemos ir pavasario sezonais. 
Pavarų perjungimo svirtelės už vairo įrengtos visose naujo „Captur“ versijose su EDC pavarų dėže. Svarbiausia, kad vairas gerai „klauso“ vairuotojo komandų, automobilį malonu valdyti.
Naujojo „Captur“ sėdynės – visiškai naujos konstrukcijos, su siauresnėmis ir išlenktomis galvos atramomis.
15 mm ilgesnė sėdimoji dalis ir labiau apgaubianti forma suteikia tvirtesnį prilaikymą. „Captur“ salone taip pat galima pasirinkti pageidaujamų spalvų elementus. Iš viso bus galima rinktis iš ne mažiau kaip 18 visiškai naujo „Captur“ salono spalvų derinių. 
Vienas itin įstrigęs automobilio bandymo laikotarpiu elementas – kad virš priekinių automobilio sėdynių nėra rankenėlių, pritvirtintų prie automobilio salono lubų. Tuo metu virš galinių sėdynių šios rankenėlės yra. 
Ir jei automobilio gale šios rankenėlės dažnai pasitarnauja kaip kabykla drabužiams, tai priekyje, ypač važiuojant vingiuotais Graikijos serpantinais ar kai vairuotojas posūkius įveikia entuziastingiau nei derėtų, tai išties praverstų. 
Istoriškai, nors iš tiesų pagrindinė šių rankenėlių paskirtis kuriant automobilius buvo pagalba įlipant ir išlipant iš automobilio, vairuotojai ir keleiviai jau seniai naudoja šias rankenėles ne pagal paskirtį – tiesiog patogiau įsikibti kelionės metu.
Gamintojų atstovai tokį pasirinktą sprendimą motyvuoja tuo, jog jei šios rankenėlės virš priekinių sėdynių būtų įmontuotos, nebūtų patogu su alkūne įsiremti į viršutinę durelių apdailos dalį. 
Galėsite mėgautis muzika
„Renault Captur“ džiugina ir garso izoliacija – net ir važiuojant magistrale 1,3 benzininiu varikliu didesniu greičiu nesigirdėjo pašalinių garsų, variklis buvo vos girdimas greitkelyje.    
Tai užtikrino nauja modulinė „CMF-B“ platforma. Automobilio bandymu metu intensyviai lijo, tačiau tai netrukdė mėgautis gera iš multimedijos skleidžiama garso kokybe. 
Nenuostabu, nes „Renault“ partneris „Bose“ naujam „Captur“ patobulino savo aukščiausios kokybės garso sistemą.   
Ji buvo visiškai atnaujinta, turi naujus ir tobulesnius komponentus ir garsiakalbius bei iš naujo suderintą garso sistemą, tad siūlo dar įspūdingesnį bei švaresnį garsą bet kurioje salono vietoje sėdinčiam keleiviui. 
Visiškai naujo „Captur“ „Bose“ garso sistema dabar turi devynis garsiakalbius vietoje anksčiau buvusių septynių – du papildomi aukštų dažnių garsiakalbiai įrengti galinėse durelėse. 
Be to, įrengtas visiškai naujas žemų dažnių garsiakalbis.
Nauja variklių gama, horizonte – hibridas
Po „Renault Captur“ variklio dangčiu rasite tris benzininius variklius ir porą dyzelinių variklių.
Benzininių variklių galia siekia nuo 100 iki 155 AG, o dyzelinių – nuo 95 iki 115 AG. Gamintojai giriasi, jog visi naujausios kartos varikliai yra su pažangiausiomis technologijomis, ekonomiški ir išmetantys mažai teršalų, kad atitiktų galiojančius standartus.
Nuo 2020 metų visiškai naujo „Captur“ variklių šeimą papildys iš tinklo įkraunamas hibridinis variklis. Tai pirmoji tokia „Renault“ grupės jėgainė.
Kaip ir visiškai naujas „Clio“, naujas „Captur“ yra antrasis „Renault“ modelis, kuriame sumontuotas 3 cilindrų 1 l variklis su turbina – tai naujausias „Renault“ sukurtas variklis.
Ankstesniame modelyje montuotas 130 AG ir 240 Nm 1,3 l benzininis variklis su turbina siūlomas ir visiškai naujame „Captur“, nes puikiai pasiteisino daugelyje kitų ankstesnės kartos „Renault“ modelių. 
Būtent 1,3 l benzininį variklį su 130 ir 155 AG turinčius „Captur“ ir išbandė Graikijoje Baltijos šalių žurnalistai.
Tiesą pasakius, automobilio degalų sąnaudos iš tiesų džiugino – didžiąją laiko dalį važinėjomės kalnų keliais, kuriuose buvo daug nuokalnių ir įkalnių, o degalų sąnaudos siekė apie 8 l šimtui kilometrų. 
Tuo metu magistraliniuose keliuose degalų sąnaudos siekė 6–7 l šimtui kilometrų. Tačiau labiau pasistengus galima važiuoti ir dar  taupiau.
„Captur“ siūlo ir dvi dyzelinio variklio versijas, skirtas tolimus atstumus važinėjantiems vairuotojams. 1,5 l variklis buvo patobulintas ir atitinka naujus išmetamųjų dujų kontrolės standartus, papildomai sumontavus selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) sistemą. 
Siūlomos dvi šio variklio versijos miestui, užmiesčiui ir greitkeliams: variklių galia siekia nuo 95 AG iki 115 AG.
Važiuoti su „Renault Captur“ iš tiesų patogu, nors važiuoklė gal kiek labiau giriama konkurento „Volkswagen T-Cross“. Kita vertus, kelionės su „Renault Captur“ tikrai nebus pernelyg varginančios. 
Pagalbinės vairavimo sistemos
Kaip ir naujausiame „Clio“, taip ir naujame „Captur“ dar plačiau naudojamos pagalbinės vairavimo sistemos. 
Viena pagrindinių yra greitkelyje ir spūstyse padedanti vairavimo sistema. 
Suteikianti daug didesnį pasitikėjimą ir komfortą važiuojant greitkeliais ir spūstyse, ši sistema yra pirmasis žingsnis autonominio automobilio link. 
Paprastai kalbant, ši sistema kontroliuoja automobilio greitį ir palaiko saugų atstumą iki priekyje važiuojančių automobilių, o kartu išlaiko automobilį eismo juostos viduryje. 
Ši ypač intensyvaus eismo sąlygomis praverčianti pagalbos vairuotojui sistema visiškai naują „Captur“ automatiškai sustabdo ir vėl pajuda per 3 sekundes be vairuotojo įsikišimo.
Kartu su 360 laipsnių kamera ir automatinio avarinio stabdymo su dviratininkų ir pėsčiųjų atpažinimo sistema, pirmą kartą „Renault“ automobiliuose įdiegta ir įspėjimo apie judėjimo trajektoriją kertančius automobilius važiuojant atbuline eiga sistema. 
Visiškai naujame „Captur“ įrengtos pagalbos vairuotojui sistemos skirstomos į tris kategorijas: vairavimo, automobilio statymo ir saugumo.   
Visos kartu jos sudaro vieną sistemą, o parinktis lengva keisti liečiamame multimedijos sistemos ekrane.
Sistema naudoja priekinę kamerą ir radarą keliuose, kuriuose gerai matomos eismo juostų skiriamosios linijos (ištisinės arba brūkšninės), ir aptinka automobilius, jeigu jie patenka į kameros matymo lauką. 
Jei skiriamųjų linijų nesimato, įjungiama tik prisitaikanti greičio palaikymo sistema. Jei priekyje nėra jokio automobilio, važiavimo juostos palaikymo sistema vis tiek veikia (ji įsijungia pasiekus 60 km/val. greitį), kaip ir greičio palaikymo sistema.   
Greitkelyje ir spūstyse padedanti vairavimo sistema yra 2 autonomijos lygio sistema, su kuria vairuoti kur kas patogiau. 
Vis dėlto vairuotojas turi laikyti rankas ant vairo ir stebėti kelią. Sistema perspėja jeigu vairuotojas nelaiko rankų ant vairo maždaug 13 sekundžių. 
Po dar dviejų perspėjimų važiavimo juostos palaikymo sistema išsijungia automatiškai.
Kaip ir daugelyje naujesnių automobilių, taip ir „Renault Captur“ sumontuota automatinio avarinio stabdymo su dviratininkų ir pėsčiųjų atpažinimu sistema, įspėjimo apie akląją zoną sistema, kelio ženklų atpažinimo sistema su įspėjimu apie greičio viršijimą, perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos ir važiavimo juostos palaikymo sistema ir t.t. 
Oficialiai „Renault Captur“ pardavimai Lietuvoje turėtų prasidėti 2020 m. sausio mėnesio viduryje. Kainos bus žinomos kiek anksčiau, maždaug sausio pradžioje.
Bandomųjų „Renault Captur“ techninės savybės:
  • ilgis – 4 228 mm,
  • plotis – 1 797 mm,
  • aukštis 1 566 mm,
  • atstumas tarp ašių – 2 639 mm,
  • gagažinės talpa 536 l,
  • 1,3 l benzininiai varikliai (130 ir 155 AG).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.