Prasideda kritinis laikas elektromobiliams: ekspertai atskleidė, kokie sprendimai gali nulemti ateitį

2019 m. rugsėjo 7 d. 17:17
Arnas Mulokas
Greitai prasidės dar viena šių metų automobilių paroda. Šįkart pasaulio akys ir objektyvai nukryps į Vokietijos Frankfurto mieste vyksiantį reginį. Jame neabejotinai svarbiausi bus elektromobiliai.
Daugiau nuotraukų (1)
Tai viena iš populiariausių šių dienų gaminių. Juos mėgsta žiniasklaida. Apie juos pasakoja juos kuriančios įmonės.
Jais žavisi klimato kaita besipiktinantieji, bet ar pristatomos mašinos sulauks tokio pat pirkėjų dėmesio? „Forbes“ susisiekė su skirtingų sričių atstovais ir aptarė elektromobilių ateities perspektyvas.
Trumpai apžvelkime kokios ekspertų nuomonės.
Svarbių debiutų gausa
Šiuo metu rinkoje važinėja ne vienas elektromobilis, tačiau iki elektros amžiaus toli.
„Tesla“ tapo tokių automobilių sinonimu. Ją visi nori nugalėti, bet nors firmos sukurti automobiliai pasiekė masinės gamybos apimtis, tikroji masinė gamyba vis dar neišpildyta.
Kol kad geriausiai parduodami būtent patys brangiausi modeliai, kuriuos gali įsigyti retas žmogus. O ir įsigyti netampa kasdieniniais automobiliais.
Į rinką įžengė ir kitos garsios įmonės gaminsiančios brangius sportinius automobilius.
Frankfurto paroda gali tapti ta, kurioje debiutuos daugiausia prieinamų elektromobilių:
„Honda e-car“ nebe konceptinis modelis, „Mercedes EQV“ keleivinis furgonas, „Mini Electric“, „SmartEQ ForTwo“, „Opel Corsa“, „Volkswagen I.D.3“.
Dauguma šių mašinų orientuosis žmones turinčius eilines pajamas ir norinčius darbinės mašinos.
Neramina sumaištis rinkose
Įmonės stengiasi pasirodyti. „Volkswagen“ vis dar kenčia „dyzelgeito“ skandalo padarinius.
Jie per penkerius metus nori į šią rinką investuoti per 50 milijardų dolerių (apie 45 milijardus eurų).
Vokiečių įmonė vienas stambiausių žaidėjų automobilių pramonėje. Jie turi įrankius pokyčiams. Jei tik žmonės pirks tai, kas jiems siūloma.
Kardifo verslo mokyklos profesorius Peteris Wellesas labiausiai nerimauja dėl padėties pasaulyje.
Elektromobilių gamybai ir tobulinimui reikia didelio kiekio įvairių metalų, mineralų.
Tačiau jų kainos kyla, o ypač dėl vykstančių neramumų rinkose. JAV ir Kinijos kainų karo, vykstančio „Brexit“ keliamų neramumų Europos Sąjungoje, kuri yra potencialiai viena didžiausių elektromobilių pirkėjų rinkoje.
Jei kainos ar kiti veiksniai įtakos sprendimus pirkti, įmonių inversijos be adekvačių pardavimų gali būti nuostolingos.
„Tai ne pats geriausias momentas industrijos vykdomam elektrifikacijos pikui“, – komentavo P. Wellesas.
Pardavimai augs lėtai
Birmingemo ekonomikos mokyklos profesorius Davidas Baley kiek pozityvesnis elektromobilių atžvilgiu.
Vis tik jo pastebėjimais, rinkai gali būti pavojinga Kinija. Jų elektromobiliai mažesni, o kainos – patrauklesnės.
Kaina – dar vienas svarbus faktorius ar žmonės pirks elektromobilį.
Politiniai sprendimai, kuriais sunkinamas įprastų mašinų su vidaus degimo varikliu eksploatavimas gali būti skatinamoji priemonė.
2018 metais Europoje tik 2 proc. iš naujai įsigytų automobilių buvo elektriniai.
JAV investicinio banko „Morgan Stanley“ vertinimu, 2025 metais pasaulinėje rinkoje elektromobiliai sudarys apie 10 proc., dar po penkerių metų – iki 20 proc. pardavimų apimties.
Skubėjimas gali sužlugdyti
Didžiosios įmonės gali būti sutrikdytos jei ne sužlugdytos.
Juk jos skubėdamos per trumpą laiką išleido milžiniškas sumas tyrimams, konstravimui, esamų gamybos linijų perdarymui.
Jei pirmieji masiniai elektromobiliai nepateisins vilčių, gali sumažėti naujų modelių pasiūla.
Dalis lėšų skiriamų šiai sričiai būti nukreiptos į alternatyvius projektus.
Pavyzdžiui grįžti prie vidaus degimo variklių tobulinimo, tęsti hibridinių automobilių kūrimą ar kuro elementų tobulinimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.