Lrytas.lt testas: „Toyota Camry“ – iš proto varantis prieštaravimų rinkinys

2019 m. rugpjūčio 4 d. 20:14
Ar gali tas pats automobilis vienu metu būti ir puikus inžinierių kūrinys, ir nesusipratimas? Elementarioji logika sako, kad du šie apibūdinimai vienas kitam prieštarauja, tačiau „Toyota Camry“ kelia kaip reta dviprasmiškus įspūdžius. 
Daugiau nuotraukų (27)
„Toyota“ garsiai skelbia žinią apie tai, kad po 15 metų pertraukos Vakarų Europoje vėl  parduodamas „Camry“ sedanas. 
Šį modelį visada itin mėgo amerikiečiai ir šiek tiek mažiau – patys japonai, o europiečiais iš didelio automobilio tikėjosi daugiau prabangos nei jis galėjo pasiūlyti. 
Klausimas bent jau iš dalies išsisprendė į Senąjį Žemyną atėjus prabangių japonų koncerno automobilių prekės ženklui „Lexus“, tačiau „Camry“ pas mus taip ir neprigijo.
Vietoje kito modelio
Svarbiausias automobilis naujoje istorijoje yra netgi ne pats „Camry“, o iki tol didžiausiu „Toyota“ sedanu Europoje metų metus buvęs „Avensis“. 
Lietuvoje šis modelis iki šiol – itin populiarus, tačiau tautiečių perkamoji galia labiau juntama antrinėje rinkoje. 
Pastaraisiais metais smukus naujų „Avensis“ pardavimams visoje Europoje „Toyota“ nusprendė šio modelio paprasčiausiai atsisakyti. 
Japonų gamintojo siūlomos alternatyvos yra dvi. Pirma, norintys praktiškesnio kėbulo, kuris atitiktų universalą, gali rinktis naujos kartos RAV4.
Šis modelis kaip tiesioginė alternatyva siūlomas oficialų gamintojo atstovų svetainėse. Ir ne veltui.
Pirkėjai nuo tradicinių modelių labai linkę pereiti prie visureigių ir „Toyota“ tiesiog tenkina norus.
Klasikinių sedanų mėgėjams nuo šiol siūlomas sugrįžęs „Camry“ modelis. Tokia realybė.
Praverta burna
Visgi tai yra daugiau kompanijos bandymas kol kas dar visiškai neužleisti D ir E segmentų, o ne stengtis įnešti į juos kažką išties naujo.
„Camry“ yra atsarginis arba avarinis planas Europos rinkoms. Šis sedanas – ne mūsų pirkėjams sukurtas naujas, o adaptuotas amerikietiškas modelis.
Tai ryškiai pastebima visais aspektais pradedant nuo išorės dizaino. 
Pastaraisiais metais „Toyota“ modeliai atrodo drąsiau, bet amerikietiškas „Camry“ stilius vis tiek išsiskiria europietiškų modelių gamoje.
Itin tai pastebima žvelgiant į automobilio priekį, kuriame dominuoja pravertą burną primenančios didžiulės radiatoriaus grotelės. 
Sedanas, kuris nenori atrodyti kukliai „Toyota“ gamoje yra neįprastas ir labai intriguojantis dalykas.
Salone skirtumai mažiau pastebimi. 
Medienos tekstūrą imituojanti plastikinė centrinio tunelio apdaila atrodo keistokai, tačiau tai bene vienintelis dalykas, prie kurio galima prikibti. Medžiagų ir surinkimo kokybė čia nepriekaištinga.
Senoviškas skydelis
Kiek įdomiau su įranga ir jos valdymu.
Pavyzdžiui, „Camry“ greičio palaikymo sistemos valdymo mygtukai yra ant vairo. Apskritai, visa įrangos valdymas perkeltas ant vairo, o po juo nieko nėra.
Prietaisų skydelis dar turi judančias spidometro ir važiavimo režimo rodykles, t. y. šio modelio skaitmeninės technologijos dar visiškai nepavergė. 
Tokio dizaino skydeliai europietiškuose modeliuose naudojami vis rečiau.
Tai vėlgi nebūtinai yra blogas bruožas. Vartotojams, kuriems visur mirgančių ekranų jau per daug, tai patiks.
Nedidelio ekrano tarp dviejų apvalių skalių valdymas neįprastas ir neintuityvus. 
Per meniu einama paspaudimais žemyn, taip pat kai kuriuose skyriuose yra papildoma informacija pasiekiama paspaudimais į šonus.
Taip pat nežinia kodėl kelionės atstumas iš naujo nustatomas mygtuku, kuris įrengtas pačiame prietaisų skydelyje.
Tokio dalyko turbūt nerasite jokiame kitame 30 tūkst. eurų kainuojančiame europietiškame modelyje. 
Įrangos keistenybės
Teisingumo dėlei reikėtų pasakyti, kad „Toyota“ atstovai bandydami pripratinti klientus prie šios naujienos siūlo akcijas, todėl pigiausio modelio kaina prasideda nuo 28500 eurų. 
Visgi prašmatniausia versija, kuri teoriškai konkuruoja su „Volkswagen Passat“ ar 3 serijos BMW, kainuos apie 40 tūkst. eurų, nelygu, ką pavyks išsiderėti iš pardavėjų.
„Camry“ kilmės nerafinuotumas atsiskleidžia ir kitur. 
Pavyzdžiui, negalėjome susieti išmaniojo telefono su automobilio sistema. 
Tik praėjus geroms 10 minučių ir palandžiojus po meniu paaiškėjo, kad reikia ištrinti vieną įrenginį iš keturių automatiškai siejamų telefonų sąrašo. Jokie pranešimai apie tai nepateikiami. 
Kitas neįprastas dalykas – informacinis kompiuteris, kurio duomenys pateikiami prietaisų skydelyje, nesinchronizuojamas su prašmatniąja JBL multimedija. 
Tai liudijo ir nevienodi prietaisų skydelyje bei didžiajame centriniame ekrane rodomi laikai. 
Multimedija šiame automobilyje gyvena savarankišką gyvenimą ir nepriklausomai nuo to, ką norėjome matyti ekrane, vis grįždavo prie nustatyto formato vaizdo pateikimo, kurio viršutiniame kairiajame kampe buvo keturi laukeliai su angliškais užrašais prašančiais paspausti. 
Hibridas ir taškas
„Toyota“ panaikino „Camry“ pirkėjams pasirinkimo problematiką, nes čia jo tiesiog nėra.
Viena hibridinė pavara, penki įrangos lygiai, blizgus dažymas ir įmantresnė navigacija papildomoje įrangoje. Tai yra viskas. 
Jėgainę sudaro laiko patikrintas 2,5 litro benzininis variklis išvystantis 178 AG galią ir 221 Nm sukimo momentą bei elektros motoras, kurio rodikliai atitinkamai – 118 AG ir 202 Nm. 
Bendra galia nėra dviejų šių rodiklių suma ir siekia 218 AG. Sukimo momentas nepateikiamas, tačiau turėtų būti apie 350 Nm.
Su visa ta trauka tvarkosi belaipsnė CVT transmisija, todėl triukšmo važiuojant daugiau negu veiksmo.
Visgi pasirinkus „Sport“ režimą gamintojo skelbiamas pagreitėjimo nuo 0 iki 100 km/val. 8,3 sekundės rodiklis atrodo visiškai realus. 
Patartina važiuoti lėčiau
Maksimalus išvystomas greitis siekia 180 km/val., tačiau tai mažai aktualus rodiklis, nes chuliganai su „Camry“ nevažinėja, o ir greitkeliams jis netinka. 
Jei daug važinėjate mieste arba esate iš tų vairuotojų, kurie niekur neskuba, „Toyota“ hibridinė pavara tiks idealiai. 
Gamintojo skelbiamos iki 5,6 l/100 km vidutinės sąnaudospasiekiamos be jokių ekonomiško vairavimo kančių.
Visgi jei spustelėsite 130 km/val. automagistralėje jos greitai perkops ir 6 l/100 km. 
Logika šiuo atveju paprasta: važiuojant užmiestyje labai sumažėja energijos regeneracijos galimybės ir efektyvumas, o elektros motoras ir baterija tampa papildomu balastu. 
Kelių laivas
Užmiestyje vėl atsiskleidė amerikietiška „Camry“ kilmė – užvažiavus ant didesnio nelygumo kelyje kėbulas svyruoja ir linguoja visomis kryptimis, o tai šiek tiek gąsdina.
Antra vertus, važiuoklė suderinta taip, kad efektyviai sugertų nedidelius iškilimus ir duobes, todėl važiavimas neviršijant leistino greičio su šiuo automobiliu yra itin komfortiškas. 
Garso izoliacija tai pat labai gera, o vienintelis trūkumas – keistas aerodinaminis triukšmas ties vairuotojo pusės veidrodėliu. 
Manevravimas važiuojant nedideliu greičiu labai lengvas, tačiau vairas – neinformatyvus. 
Vairuojant mieste, o ypatingai ieškant vietos sustojimui, vertėtų prisiminti, kad tai didelis automobilis. Bendras kėbulo jo kėbulo ilgis nuo buferio iki buferio siekia 4885 milimetrus, todėl ankštose erdvėse teks pavargti. 
„Camry“ privalumų sąraše yra ir didžiulė 524 litrų bagažinė. Ji suteikia papildomų argumentų pirkėjams renkantis tarp šio modelio ir jau minėto RAV4 miesto visureigio. 
Išvada:
Kad ir taip neįtikinamai tai skambėtų, tačiau vienas iš būdų išsiskirti iš minios dabar yra įsigyti naują „Toyota“ automobilį. Tokį kaip mūsų išbandytas „Camry“.
Virsmas iš amerikietiško į europietišką modelį nebuvo 100 proc. sklandus, tačiau tai ir neįmanoma, kai automobilis kuriamas vadovaujantis kitais standartais. 
Toks ne visai mums skirtas, bet pas mus sugrįžęs „Camry“ yra įdomesnis nei būtų grynai europietiška jo versija. 
Sedanas atrodo šviežiai, turi įrangos valdymo keistenybių ir net su pertvarkyta važiuokle vis tiek plaukia kaip laivas.
Kainos ir kokybės santykis – neabejotinas pranašumas. O jeigu dar skaičiuojate, kiek išleidžiate degalams ir teršiate aplinką, tai vienas iš geriausių variantų rinkoje. 
Mums patiko:
Geras kainos ir kokybės santykis.
Nedidelės degalų sąnaudos.
Komfortiškas važiavimas. 
Mums nepatiko:
Nėra variklių pasirinkimo.
Erzinanti belaipsnė transmisija.
Vartotojui nedraugiškas įrangos valdymas. 
automobilio bandymas^InstantToyota
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.