„Aurus“ – taip pavadintas aukštos klasės automobilis, kurį Rusijos valdininkijai ir verslo elitui pasiūlė automobilių institutas NAMI.
Tai pirmas liukso klasės automobilis, sukurtas po SSRS žlugimo.
Jis turėjo pakeisti Kremliaus garažuose besirikiuojančius limuzinus „Mercedes-Benz W140 Pullman Sonderschutz“, kuriais važinėjo Rusijos prezidentas Borisas Jelcinas, o dabar – Vladimiras Putinas.
Duoklė Kremliaus bokštams
Prabangus rusiškas automobilis pagamintas pagal „Rolls-Royce“ ir „Bentley“ pavyzdį, o galingą variklį V8 rusų užsakymu suprojektavo Vokietijos kompanija „Porsche“. Jį surinko NAMI specialistai.
Be limuzino, užsimota pagaminti ir sedaną „Senat“, miniveną „Arsenal“ ir visureigį „Komendant“. Automobilių pavadinimai sutampa su Kremliaus bokštų pavadinimais.
Papiktino milžinus
„Aurus“ debiutavo kovo 5-ąją tarptautinėje automobilių parodoje Ženevoje.
„Aurus Motors“ generalinis direktorius Franzas Gerhardas Hilgertas Šveicarijoje pranešė, kad jau greitai bus galima įsigyti Kremliaus automobilių, beje, ne tik Rusijoje.
Įmonės vadovas neatskleidė, kiek jie kainuos. Tai turėtų paaiškėti balandžio viduryje. Tačiau Maskvoje kalbama, kad „Aurus“ bus galima nusipirkti už 10 mln. rublių (130 tūkst. eurų).
Tiesa, prieš tai Kremliaus pasididžiavimą gali tekti pervadinti – mat pardavinėti automobilį „Aurus“ pavadinimu užsienyje bus keblu.
Dar prieš parodą Ženevoje trys kompanijos – „Toyota“, „Lamborghini“ ir „Michelin“ – surašė protestą dėl „Aurus“ Europos intelektinės nuosavybės tarnybai.
„Toyota“ gamina hečbekus „Auris“, „Lamborghini“ – visureigį „Urus“, o „Michelin“ priklauso prekės ženklas „Taurus“.
„Toyota“ atstovai aiškino, jog japoniško ir rusiško automobilių pavadinimai tokie panašūs, kad juos lengva supainioti. Panašius priekaištus išsakė ir „Lamborghini“ bei „Michelin“.
Registravo ir Lietuva
„Aurus“ jau įregistravo patentų biuras, veikiantis Belgijoje, Nyderlanduose ir Liuksemburge. Šiemet šį vardą įregistravo ir Lietuvos bei Latvijos patentų biurai.
Tiesa, neabejojama, kad jei automobilių pramonės gigantai ėmėsi protestuoti prieš Rusijos valdžios mašinos pavadinimą, jiems pavyks pastatyti užkardas ir šiose valstybėse.
Rusiško automobilio prekės ženklo savininkai ketina ginčytis teisme, bet ekspertai vilčių jiems nesuteikia.
Anot jų, tokiomis aplinkybėmis mažai šansų apginti dar jokios reputacijos nepelniusį prekės ženklą. Be to, tenka pripažinti, kad „Aurus“ ir „Auris“ skamba labai panašiai.
Rusijoje veikiančio privataus patentų biuro atstovas Dmitrijus Markanovas pažymėjo, kad viena didžiausių „Aurus“ problemų – įvaizdžio trūkumas.
Kol kas niekas nesieja šio pavadinimo su prabangiais automobiliais.
Atrodo, kad V.Putino limuzino laukia dar vienos krikštynos.