Drastiški kainų pokyčiai
„Tesla“ pagaliau pristatė ilgai lauktą ir žadėtą „Model 3“ elektromobilį, kuris dabar kainuoja 35 tūkst. JAV dolerių (31 tūkst. eurų).
Be to, kompanija sumažino ir „Model S“ bei „Model X“ kainas ir dabar pradinių elektromobilių versijų kaina nukrito 12–18 tūkst. JAV dolerių (11-16 tūkst. eurų).
„Tesla“ teigė, kad tokį kainų sumažiną nulėmė tai, jog jie atsisako fizinių parduotuvių ir visą prekybą perkelia į internetinę erdvę.
Tačiau lyginant su kitose šalyse pastebimais pokyčiais kainų kritimas Jungtinėse Amerikos valstijose buvo nuosaikus.
Kai kuriose rinkose aukštesnės klasės „Model S“ ir „Model X“ versijų kainos nukrito daugiau nei 30 tūkst. JAV dolerių (27 tūkst. eurų).
Viena iš tokių rinkų yra Taivanas, kuriame „Model S P100D“ elektromobilio kaina kone per naktį nukrito praktiškai per pusę ir dabar galima sutaupyti beveik 100 tūkst. JAV dolerių (89 tūkst. eurų).
Pirkėjai ėmė protestuoti
Atrodytų – viskas puiku, tačiau tokia kainų politika labai supykdė kai kuriuos elektromobilių savininkus ir pastarieji suorganizavo keletą protesto akcijų prie „Tesla“ parduotuvių ir elektromobilių įkrovimo stotelių „Supercharger“.
Kinijoje kainų sumažinimas taip pat buvo gana ženklus ir pirkėjai neslėpė savo pasipiktinimo dėl tokio kompanijos sprendimo vietiniame socialiniame tinkle „Weibo“.
Tai neliko nepastebėta vietinės žiniasklaidos, kurioje skelbiamas turbūt geriausiai situaciją apibūdinantis „Tesla“ pirkėjo komentaras:
„Vasario 25 dieną aš gavau savąjį „Model X“ ir su juo spėjau pasivažinėti tik 5 dienas, kai Tesla paskelbė apie kainos sumažinimą 174 300 juaniais (beveik 26 tūkst. JAV dolerių arba 23 tūkst. eurų – aut. past.).
Tikriausiai aš esu pats nelaimingiausias naujasis pirkėja. Tai neteisinga.“
Kai kurie protestuotojai netgi priešais „Tesla“ parduotuvės vitrinas pakabino ir užrašus, kuriuose rašoma: „Nepirkite dabar, geriau pirkite rytoj su nuolaida“.
Ir kitose rinkose „Tesla“ pirkėjai išreiškė tokius pačius priekaištus bei nusivylimą kompanijos elgesiu, tačiau panašu, kad ši situacija labiausiai eskaluojama Kinijoje ir Taivane.
Gerbėjai gina markę
Tuo metu kiti „Tesla“ gerbėjai ir elektromobilių savininkai gina bendrovę, sakydami, kad neatsižvelgiant į tai, kaip tai yra daroma, kainų mažinimas visada yra geras dalykas.
„Electrek“ taikliai pastebėjo, kad tokia „Tesla“ kompanijos kainodara verčia juos atrodyti lyg mėgėjus. Didžiuliai ir staigūs kainų pokyčiai negali būti pateisinami vien tik pardavimų perkėlimu į internetinę erdvę.
Elektromobilių savininkai yra pikti, nes jie mato, kad jų automobilių vertė per naktį nukrito kone perpus vien todėl, jog taip sugalvojo „Tesla“, o ne todėl, kad kompanija būtų įvedusi naujas funkcijas.
„Tesla“ turėtų stengtis mažinti kainas, tačiau jie tai turėtų daryti labiau struktūriškai ir vengti staigių ir masinių kainų šuolių.
Taip pat derėtų išsamiau paaiškinti kainų pokyčių priežastis, kadangi šiuo metu pirkėjai jaučiasi tarsi būtų apgauti, nes turėjo sumokėti daugiau.