Rasti optimalų sprendimą nelengva ir dėl perpildytos automobilių rinkos: tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek automobilių turguje pirkėjai susiduria su didžiule pasiūla, kurioje lengva pasiklysti arba būti manipuliuojamam pardavėjų.
„Melga“ autoserviso meistro Juliaus Jočio teigimu, lietuviai darosi sąmoningesni ir automobilio ieško bei į jį investuoja atsakingai rinkdamiesi ne pigiausią, bet ilgiau tarnausiantį variantą. Kokybiškam automobiliui įsigyti vis dažniau lėšų skolinamasi ir iš finansinių bendrovių.
Ko tikisi iš automobilio?
Autoserviso meistras pasakoja dažnai susiduriantis su žmonėmis, kurie intensyviai ieško automobilio, tačiau jų paieškos arba per ilgai trunka, arba būna nesėkmingos.
„Ko man reikia iš automobilio?“ – tai paprasčiausias ir bene svarbiausias klausimas, kurį, kad ir kaip keista, ne visi sau užduoda prieš pradėdami ieškoti transporto priemonės.
Net ir paprasčiausių savybių įsivardijimas, tarkime, norimas kėbulo ar variklio tipas bei galia ir salono komplektacija, sutaupys jūsų laiką ieškant automobilio tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek Lietuvos ar kitų šalių turguose.
Be to, įvardiję poreikius, apsisaugosite nuo pardavėjų, linkusių manipuliuoti nežinančiais, ko nori, ir bandančių jiems įsiūlyti neva geriausiai kainos ir kokybės santykį atitinkantį automobilį, – atkreipia dėmesį J. Jočys.
Pasak jo, ieškant automobilio svarbu įvertinti savo poreikius bei turimą biudžetą ir pagal tai ieškoti tinkamiausio varianto.
Pagal poreikius atitinkamai identifikuojamos ir automobilio savybės: kėbulo, variklio tipas, salono komplektacija. Prieš perkant automobilį pravartu sau atsakyti į šiuos kontrolinius klausimus:
Kėbulo tipui:
Ar važinėjate užmiestyje, ar mieste?
Ar automobilį statote aikštelėje, ar miesto gatvėse?
Ar tai bus šeimyninis automobilis?
Ar daugiau važinėsite mieste, ar užmiestyje? Ar reikalingas didesnis pravažumas (link sodybos, užpustytais keliais)
Ar automobiliu planuojate vežti didesnius daiktus ir krovinius?
Salono komplektacijai:
Ar daug laiko praleidžiate kelyje (sėdynės patogumas)?
Ar dažnai važinėjate ilgas nemanevringas atkarpas (grečio palaikymo sistemos poreikis)?
Kokia kita papildoma įranga turėtų būti jūsų automobilyje (automatinė klimato kontrolė, elektra valdomos sėdynės ir pan.)?
Variklio tipui:
Ar jums reikia ekonomiško, ar galingo automobilio?
Ar jums yra skirtumas, kuo varomas automobilis – dyzelinu, benzinu, dujomis, elektra ar maišytas variantas, pavyzdžiui, benzinu ir elektra?
Svarbus žingsnis – patikra
„Prieš įsigyjant naudotą automobilį, didžiausias pirkėjo rūpestis ir baimė – ar pardavėjas neslepia gedimų ir ar autentiška automobilio rida.
Nors kartais tikroji parduodamo automobilio būklė yra piktybiškai slepiama, atsitinka ir taip, kad pardavėjas, nė nenutuokia apie esamą automobilio gedimą ir tokį parduoda ne iš blogos valios.
Būtent dėl to, prieš įsigyjant transporto priemonę, rekomenduojama nuodugniai patikrinti jį patikimame autoservise“, – pasakoja J. Jočys.
Pasak specialisto, naudotą automobilį atvarius į autoservisą, dažniausia potencialus automobilio savininkas prašo patikrinti tam tikrus automobilio mazgus, pavyzdžiui, važiuoklę. Taip pat neretai prašoma atlikti išsamią automobilio apžiūrą.
„Automobilio patikros metu atliekama kėbulo apžiūra – ar nėra korozijos, įlenkimų, įbrėžimų, dažų atspalvių skirtumų, atliekama žibintų patikra, įvertinama išorinė variklio būklė (visiškai patikrinti variklį sudėtinga – jį reiktų ardyti ir apžiūrėti iš vidaus, tačiau yra tam tikri simptomai, galintys įspėti apie esamas problemas), važiuoklės, stabdžių sistemos būklė, atliekama ratų geometrijos patikra bei tikrinami kiti automobilio mazgai.
Automobilis tikrinamas norint apsisaugoti nuo dažniausių automobilių gedimų: kėbulo korozijos, kėbulo geometrijos ar elektronikos bėdų, kurios prilygsta skendusio automobilio bėdoms“, – sako J. Jočys.
Jis primena, kad kuo išsamesnė automobilio patikra, tuo mažesnė tikimybė įsigyti blogą automobilį ir patirti remonto išlaidų ateityje:
„Būna, kad įsigijus naudotą automobilį, į jo remontą tenka investuoti didelę dalį paties automobilio vertės.
Bet kokiu atveju, net nuodugniai įvertinus transporto priemonę ir ją įsigijus, rekomenduojame atsidėti bent 10 proc. automobilio kainos remontui ateityje“, – pataria autoservisų tinklo atstovas.
Renkasi brangesnius
Skendusių ir avariją patyrusių automobilių pirkėjų palaipsniui mažėja. Po kelerių metų pertraukos specialistai stebi automobilių rinkos atsigavimą – įsigyjamų brangesnių naudotų automobilių daugėja, pirkėjai vis daugiau lėšų investuoja į transporto priemonės eksploataciją.
Pastaraisiais metais stebima tendencija, kad lietuviai linkę daugiau investuoti į padangas (įsigyja brangesnes, bet tarnaujančias ilgesnį laiką), pavarų dėžes ar kitas automobilių dalis.
Neturėdami visos sumos, jie dažnai trūkstamų lėšų skolinasi iš finansinių paslaugų bendrovių.
Duomenys atliepia ir kitą tendenciją – lietuviai daugiausiai į savo transporto priemonę investuoja kovo-balandžio ir spalio-lapkričio mėnesiais: „Mokilizingas“ duomenimis, 2017 metų kovo-balandžio mėnesiais automobilio priežiūrai ar jo remontui lietuviai lizingu pasiskolino beveik 20 tūkst. eurų, o tų pačių metų rudenį – dvigubai daugiau – net 41 tūkst. eurų.