Pirmadienio pavakarę paaiškėjo nugalėtojas. Juo po dramatiškos kovos tapo prabangus elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Tai – pirmoji šios markės pergalė Europos metų automobilio rinkimuose.
Rinkimai virto tikra drama
Rezultatų paskelbimo ceremonija buvo itin įtempta, o tokios baigties nėra buvę per visą konkurso istoriją.
Komisijos narių skirti balsai buvo skelbiami abecėlės tvarka pagal šalis, iš kurių kilę komisiją sudarantys žurnalistai.
Iš pat pradžių ėmė pirmauti kompaktiškas sportinis kupė „Alpine A110“, nors kai kurių šalių specialistai jam skyrė ir nulį balų.
Trumpam į priekį buvo išsiveržęs ir „Jaguar I-Pace“, bet visa konkurso rikiuotė iki pabaigos buvo nepaprastai artima. Paskelbus Ispanijos rezultatus per salę nuvilnijo nuostaba – šios šalies atstovai į viršų iškėlė „Kia Ceed“, skyrę vos po kelis balus anksčiau minėtiems favoritams.
Šis modelis išliko priekyje iki pat paskutinės šalies balsų paskelbimo.
Lemiamas sprendimas atiteko Jungtinės Karalystės žurnalistams ir tai buvo didžiausia staigmena – galutinėje lentelėje „Alpine“ ir „Jaguar“ surinko vienodai, po 250 taškų, o „Kia Ceed“ liko trečia su 247 taškais.
To dar nėra buvę, bet nugalėtojas gali būti tik vienas. Tad komisija suskaičiavo, kuris automobilis gavo daugiau aukščiausių balų iš kiekvieno komisijos nario. Buvo skaičiuojami tik tų žurnalistų balsai, kurie maksimalius balus skyrė vienam iš šių dviejų modelių.
Paaiškėjo, kad „Alpine A110“ maksimalius įvertinimus skyrė 16 žurnalistų, o „Jaguar I-Pace“ – 18 komisijos narių. Tad šis modelis ir tapo Europos metų automobiliu 2019.
Į Europos Metų automobilio 2019 vardą pretendavo 38 modeliai, o finalinį septynetuką sudarė:
Alpine A110 – 250 taškų (16 aukščiausių įvertinimų)
Citroen C5 Aircross – 210 taškų
Ford Focus – 235 taškai
Jaguar I-Pace – 250 taškų (18 aukščiausių įvertinimų)
Kia Ceed – 247 taškai
Mercedes-Benz A klasė – 116 taškų
Peugeot 508 – 192 taškai.
Visą balsavimo eigą galite pamatyti čia:
60-ties žurnalistų iš 23 valstybių komisijos sudarytas europietiškasis septynetukas yra labai artimas lietuviškajam.
Mūsų šalies finale nebuvo dviejų Lietuvos rinkoje nesiūlytų modelių „Alpine A110“ ir „Citroen C5 Aircross“ bei prabangaus elektromobilio „Jaguar I-Pace“, o vietoje jų į Lietuvos Metų automobilio septynetuką pateko „Volkswagen Touareg“, „Hyundai Kona EV“ ir BMW X2.
Lietuvos Metų automobilio 2018 titulą taip pat labai artimoje kovoje pelnė „Peugeot 508“.
Pernai Europos Metų automobilio 2018 titulą laimėjo prabangus miesto visureigis „Volvo XC40“, kuris lietuviškuose rinkimuose nedalyvavo.