Šiandien tokių transporto priemonių Lietuvos keliuose – vienetai, o apie naujus rusiškus lengvuosius automobilius daug metų niekas nedrįso net pagalvoti.
Bet „Lada“ po pertraukos grįžta į Lietuvą su „Lada Vesta“. Automobilis nepasižymi jokiomis technologinėmis naujovėmis, bet tikisi privilioti pirkėjus kaina, kuri panaši į kitų gamintojų pigiausių modelių kainas.
Nedidelis „Lada Vesta“ modelis gaminamas sedano ir universalo kėbulu. Šio modelio platforma ir variklis yra projektuoti bei pagaminti Rusijoje, tačiau daugelis kitų komponentų yra iš kitų automobilių.
Pavyzdžiui, visa pakaba bei vairo sistema – iš ankstesnio modelio „Renault Megane“, radiatorius, stabdžių ir kitos dalys – iš įvairių „Renault“ bei „Nissan“ projektų.
„Vesta“ taip pat yra sertifikuota bei oficialiai parduodama Europos Sąjungos šalyse – ekologijos ir saugumo reikalavimai atitinka Senojo žemyno standartus.
Lietuvoje „Lada Vesta“ siūloma su vienu varikliu – 1,6 l 78 kW (106 AG) benzininiu, pasiekiančiu 142 Nm sukimo momentą, ir dviem pavarų dėžėmis – 5 laipsnių mechanine ir 5 laipsnių robotizuota automatine.
Gamintojo duomenimis, automobilis su mechanine dėže teoriškai vidutiniškai vartoja 6,1 l degalų šimtui kilometrų (mieste – 8 l, užmiestyje – 5 l). Jo anglies dvideginio (CO2) emisija – 138 g/km. Skaičiai su robotizuota automatine kiek didesni – mieste jis vartoja 8,3 l/100 km, o CO2 emisija siekia 141 g/km.
Kompaktinės klasės sedano ilgis yra 4,41, plotis – 1,764, o aukštis – 1,497 m., bazė siekia 2,635 m, o prošvaisa – 17,8 cm. Versija „Vesta SW Cross“ turi 20,3 cm. prošvaisą.
Pats pigiausias Lietuvoje parduodamas „Lada Vesta“ kainuoja 10 600 Eur su standartinėje įrangoje komplektuojamomis 4 saugos oro pagalvėmis, elektra valdomais langais bei šildomais veidrodėliais, oro kondicionieriumi, lietaus jutikliu, šildomomis priekinėmis sėdynėmis, pastovaus greičio palaikymo sistema, lengvojo lydinio ratlankiais ir parkavimo jutikliais.
Kiti pigiausi Lietuvoje parduodami automobiliai už panašią kainą – „Dacia Logan“, „Dacia Duster“, „Peugeot 208“, „Suzuki Ignis“ ir „Škoda Rapid“. Automobilių kainos visuomet priklauso ir nuo skirtingos modelių komplektacijos.
Už papildomą kainą „Vesta“ gali būti su robotizuota automatine pavarų dėže, šildomu priekiniu stiklu, galinio vaizdo kamera bei 7 colių įstrižainės lietimui jautriu ekranu.
Modelio dizainą kūrė „Lada“ vyriausiasis dizaineris britas Steve'as Mattinas, anksčiau dirbęs „Mercedes-Benz“ bei „Volvo“.
„Lada“ prekės ženklas priklauso „AvtoVAZ“ koncernui, 2017-aisiais pagaminusiam per 400 tūkst. automobilių. Kontrolinė gamintojo akcijų paketo dalis priklauso „Renault-Nissan“ aljansui ir su juo susijusioms įmonėms.