Automobilių pardavėjams – rimtas smūgis: neliko geriausio pasipelnymo šaltinio

2018 m. gruodžio 14 d. 11:17
Ukrainos valdžia užvėrė landą, kuria naudojosi muitų už įvežamus automobilius nenorintys mokėti vietos gyventojai. Pokyčiai sukėlė protesto bangą, kuri atsirito net iki Kaune veikiančio automobilių turgaus.
Daugiau nuotraukų (4)
Ukrainos keliais rieda šimtai tūkstančių automobilių, kurie registruoti Lenkijoje, Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse. Dažniausiai – per fiktyvias bendroves.
Juos vairuoja ukrainiečiai, kurie naudojosi įstatymų spragomis ir taip bandė išvengti milžiniškų muitų, taikomų naudotoms transporto priemonėms.
Vietos gyventojams net apsimokėjo mokėti baudas už automobilio įvežimo taisyklių pažeidimus, mat sumokėjus visus mokesčius automobilis pabrangtų dvigubai.
Tačiau Ukrainos valdžia tvirtai pasiryžo tam padaryti galą.
Aukščiausioji Rada priėmė naujus teisės aktus, kuriuose suteikiama laiko palankesnėmis sąlygomis sumokėti mokesčius ir užregistruoti automobilį Ukrainoje, o vėliau bus skiriamos įspūdingo dydžio baudos.
Vairuotojai patraukė į gatves
Paskelbus apie naujus įstatymus Ukrainoje kilo pasipiktinimo banga – vietos vairuotojai Kijeve rengė protesto akcijas, o jų susibūrimo vietų prieigose išsirikiavo Lietuvoje, Lenkijoje, Vokietijoje registruoti automobiliai.
Užfiksuotuose vaizdo įrašuose aiškiai matyti, kad kai kurie automobilių numeriai suklastoti, nes skiriasi raidžių ir skaičių šriftas, numeriuose įspaustos raidės I, kurios tikruose Lietuvoje išduodamuose numeriuose nenaudojamos.
Pasipiktinę gyventojai net blokavo eismą Ukrainos sostinėje ir puolė naujus teisės aktus palaikančius politikus.
Nors bendra mokesčių suma už įvežamus naudotus automobilius sumažėjo, naujas baudas vairuotojai pavadino drakoniškomis.
Perspėjo dėl pasekmių šaliai
Įstatymas numato, kad įvežant automobilį reikia sumokėti akcizą, 20 proc. pridėtinės vertės mokestį, 10 proc. muitą ir 3–5 proc. įmoką į pensijų fondą.
Specialistai suskaičiavo, kad už įvežamą populiaraus modelio automobilį teks sumokėti apie 1000 eurų mokesčių.
Jų galutiniam dydžiui įtakos turės variklio darbo tūris ir naudojami degalai.
Ukrainos automobilių importuotojų ir gamintojų atstovybių asociacijos direktorius Olegas Nazarenka pareiškė, kad pokyčiai naudingiausi Europos Sąjungos šalims, kurios galės atsikratyti dūmijančių senienų.
„Nauji įstatymai leidžia įvežti į šalį vos jundančius ir aplinką teršiančius automobilius“, – socialiniame tinkle rašė O.Nazarenka.
Jis pridūrė, kad apsukrūs veikėjai galės gauti 200–1000 eurų išmoką už nevažiuojančių transporto priemonių utilizavimą už Europos Sąjungos ribų.
Tuomet tokios senienos atsidurs Ukrainos metalo laužo supirktuvėse, o netinkamos detalės tiesiog bus išmėtomos.
Panašus likimas laukia ir anksčiau su užsienietiškais numeriais įvežtų itin pigių automobilių, kurių ypač gausu Ukrainoje.
Mokėti muito ir kitų mokesčių tiesiog neapsimokės, todėl paprasčiau senieną numesti pakelėje ir pasiimti tik reikiamas detales.
Numatė lengvatų ir baudų
Aukščiausioji Rada numatė lengvatų šalies gyventojams, kurie jau anksčiau įsigijo Europos Sąjungoje registruotą automobilį.
Jie mokės 50 proc. mažesnį muitą, jeigu visas būtinas procedūras atliks per 90 dienų.
Vėliau bus skaičiuojamas visas muitas.
Jeigu automobilių savininkai nesutvarkys formalumų per 180 dienų, jiems bus skiriamos baudos, kurių dydį taip pat nustatė Ukrainos įstatymų leidėjai.
Už pirmą taisyklių pažeidimą vairuotojui bus skiriama 8,5 tūkstančio grivinų (apie 274 eurų) bauda, už pakartotinį – 17 tūkst. grivinų (548 eurų), taip pat metams bus atimta teisė vairuoti ir konfiskuota transporto priemonė.
Tame pačiame įstatyme numatytos sankcijos už laikino automobilių įvežimo tvarkos pažeidimus. Baudos dydis siejamas su dienų skaičiumi.
Uždelsus procedūras atlikti daugiau kaip 30 dienų, numatyta net 170 tūkst. grivinų (5480 eurų) bauda, taip pat galimas transporto priemonės konfiskavimas.
Sugrįžta atlikti formalumų
Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis pasakojo, jog pastaruoju metu ukrainiečių srautas gerokai padidėjo, bet dauguma jų atvyksta tik išregistruoti anksčiau išgabentų automobilių.
Kartais tai padaryti sudėtinga, nes dalis juos pardavusių bendrovių jau bankrutavo.
Tokios įmonės buvo steigiamos tik tam, kad galėtų Lietuvoje užregistruoti transporto priemonę ir išduoti įgaliojimą ja naudotis Ukrainos piliečiui.
„Pasibaigus šiam išregistravimo vajui Lietuvos automobilių parko vaizdas turėtų smarkiai pagerėti“, – juokavo V.Naujanis.
Pasak jo, atvykę ukrainiečiai dar nuperka vieną kitą automobilį, tačiau tai nėra masinis reiškinys.
Atvykėliai jau nebesidairo pačių pigiausių automobilių, mat oficialiai juos registruoti Ukrainoje neapsimokėtų.
Skaičiai atrodo išties įspūdingai
Ukrainos žiniasklaidoje skelbiama, kad šios šalies keliais rieda apie 110 tūkst. Lenkijoje, 52 tūkst. – Lietuvoje, beveik 20 tūkst. – Vokietijoje, 14 tūkst. – Bulgarijoje ir 13 tūkst. – Čekijoje registruotų automobilių.
Tikrieji skaičiai gali būti dar didesni, nes tikslios statistikos net negali būti, automobilių skaičius kasdien keičiasi.
Iš viso pastaraisiais metais Ukrainoje galėjo atsidurti apie 2 mln. Europos Sąjungoje registruotų automobilių, tačiau dalis jų jau nenaudojami.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.