Trečiadienį pasaulio kino sostinėje debiutavusi visiškai nauja „Mazda3“ ir yra masinei gamybai pritaikyta „Kai“.
Gamintojo teigimu, tai pirmasis koncerno modelis, įkūnijantis tolesnę „kodo“ dizaino kalbos evoliuciją.
„Mazda3“ bus gaminama naudojant naują „Skyactive-Vehicle Architecture“ platformą. Jame bus diegiami visi trys SKYACTIVE šeimos varikliai – 1,5 bei 2 litro darbinio tūrio benzininis G, 1,8 litro darbinio tūrio dyzelinis D ir pirmą kartą serijiniame automobilyje diegiamas naujasis benzininis X, kurio degimo kameroje degusis mišinys užsiliepsnoja nuo slėgio, o ne, kaip įprasta, nuo kibirkšties.
Pastarasis variklis yra „Mazda“ atsakymas tiems, kurie prognozuoja greitą vidaus degimo jėgainių mirtį. Variklio degimo kameroje benzino ir oro mišinys suspaudžiamas tiek, kad užsiliepsnoja savaime, tarsi dyzeliniame variklyje, tačiau degimo efektyvumą reguliuoja ir uždegimo žvakė, tarsi įprastame benzininiame variklyje.
Gamintojo teigimu, tokiu būdu variklis veikia efektyviau ir generuoja daugiau galios, tačiau sunaudoja mažiau degalų.
Kaip teigia kūrėjai, „Mazda3“ išsiskirs vairavimo kokybe, balansu ir saugumo bei natūralumo pojūčiu.
„Mazda“ į pasaulį nuo 2003 metų išleido jau tris „Mazda3“ kartas, o bendras parduotų šio modelio automobilių skaičius siekia 6 milijonus vienetų. Tai koncernui yra vienas kertinių modelių, todėl nenuostabu, kad naujos kartos „Mazda3“ gavo daug naujovių.
Lietuvą naujoji „Mazda3“ turėtų pasiekti 2019 metų balandį.