Šį kartą gamintojų atstovai pateikė 33 per metus pristatytus naujus bei atnaujintus modelius, o galutinį sprendimą po daugiau nei mėnesio, lapkričio 29-ąją, priims dešimties patyrusių žurnalistų komisija.
Tarp komisijos narių – ir Lrytas.lt Auto redaktorė Ilona Steponėnė, „Metų automobilį“ rinksianti jau aštuntą kartą.
Per tą mėnesį visų automobilių ir Lietuvos žurnalistų autoklubo išrinktos komisijos laukia nemažai išbandymų. Visais automobiliais kiekvienas komisijos narys įveiks bent po 100 kilometrų, automobiliai taip pat bus bandomi Kačerginės žiede su specialia pagreičio matavimo įranga, ant slidžios Panevėžio autodromo trasos, o visureigiams teks pravažumo išbandymas „Peak Point“ platforma.
Visas kandidatų į „Lietuvos metų automobilio 2019“ titulą sąrašas:
„Audi A6“
„Audi A7“
„Audi Q8“
BMW X4
BMW X5
BMW X2
„Citroen Berlingo“
„Dacia Duster“
„Ford Focus“
„Hyundai Kona“
„Hyundai Santa Fe“
„Honda Civic“
„Honda CRV“
„Jaguar I-Pace“
„Kia Ceed“
„Kia Ceed SW“
„Kia Optima“
„Kia Sportage“
„Mazda6“
„Mercedes-Benz“ A klasė
„Mercedes-Benz“ C klasė
„Nissan e-NV200“
„Nissan Leaf“
„Peugeot 508“
„Peugeot Rifter“
„Seat Arona“
„SsangYong Rexton“
„Subaru XV“
„Suzuki Ignis“
„Suzuki Jimny“
„Suzuki Swift Sport“
„Volkswagen Touareg“
„Volkswagen T-Roc“
„Audi A7“
„Audi Q8“
BMW X4
BMW X5
BMW X2
„Citroen Berlingo“
„Dacia Duster“
„Ford Focus“
„Hyundai Kona“
„Hyundai Santa Fe“
„Honda Civic“
„Honda CRV“
„Jaguar I-Pace“
„Kia Ceed“
„Kia Ceed SW“
„Kia Optima“
„Kia Sportage“
„Mazda6“
„Mercedes-Benz“ A klasė
„Mercedes-Benz“ C klasė
„Nissan e-NV200“
„Nissan Leaf“
„Peugeot 508“
„Peugeot Rifter“
„Seat Arona“
„SsangYong Rexton“
„Subaru XV“
„Suzuki Ignis“
„Suzuki Jimny“
„Suzuki Swift Sport“
„Volkswagen Touareg“
„Volkswagen T-Roc“
Visas „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisijos sąrašas:
Linas Butkus (portalo Vz.lt Auto rubrikos redaktorius, žurnalo „Verslo klasė“ autorius),
Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ bei „Žinių radijo“ laidos „Piko minutės“ vedėjas),
Renaldas Gabartas (Lrt.lt, žurnalų „Žmonės“ ir „Mano ūkis“ autorius),
Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ priedo „Technikos kiemas“ redaktorius),
Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas),
Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius),
Jurgis Paplaitis (Delfi.lt autorius ir internetinės laidos „Motorai“ vedėjas),
Dina Sergijenko (Delfi.lt Auto rubrikos redaktorė),
Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė),
Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris).
Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ bei „Žinių radijo“ laidos „Piko minutės“ vedėjas),
Renaldas Gabartas (Lrt.lt, žurnalų „Žmonės“ ir „Mano ūkis“ autorius),
Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ priedo „Technikos kiemas“ redaktorius),
Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas),
Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius),
Jurgis Paplaitis (Delfi.lt autorius ir internetinės laidos „Motorai“ vedėjas),
Dina Sergijenko (Delfi.lt Auto rubrikos redaktorė),
Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė),
Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris).
Rekordiniai rinkimai
„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose, jiems net neprasidėjus, jau žinomi du rekordai. Pirmą kartą per 22 metų istoriją didžiąją dalį dalyvių sąrašo užima didesnio pravažumo automobiliai – jų yra 17, o kitų kėbulo tipų (hečbekų, sedanų, universalų ir kt.) – 16.
Kitas rekordas – elektromobiliai, jų šiemet 4 („Hyundai Kona“, „Jaguar I-Pace“, „Nissan e-NV200“ ir „Nissan LEAF“). Įvertinant tai, kad Lietuvoje šiuo metu vidutiniškai parduodama mažiau nei 10 naujų elektra varomų transporto priemonių per mėnesį, tai labai daug.
„Šie du skaičiai atspindi visos automobilių rinkos tendencijas – SUV modelių pardavimai auga kaip ant mielių, o elektromobiliai nors ir lėtai, bet taip pat populiarėja“, – teigia „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimus organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.
Visoje Europoje pamažu nyksta vidutinio dydžio (D segmento) automobiliai, jų labai nedaug ir šiuose rinkimuose – vos trys, iš kurių tik vienas universalas („Kia Optima SW“).
Rinkimuose, kaip ir pastaraisiais metais, vis dar daugiausia dyzelinių automobilių. Šiais degalais varomi 16 automobilių, tarp jų ir vienas „mild hybrid“ („Kia Sportage“). Benzininių sąraše – 13.
Dauguma rinkimuose dalyvaujančių modelių turi automatines pavarų dėžes (26). Įdomu, kad beveik pusė modelių su mechaninėmis yra iš „Suzuki“ stovyklos – net 3.
Lyginant važiuokles, konkurse tėra vienintelis modelis, varomas galiniais ratais – tai C klasės „Mercedes-Benz“. Priekinių ir visų varančių ratų pavarą turinčių modelių yra lygiai – po 16.