Įmonė anksčiau parodė jau ne vieną koncepcinį elektromobilį ir buvo išleidusi įprastų modelių pagrindu pagamintus elektrinius „e-Golf“ bei „e-Up“. Bet prieš pat Paryžiaus automobilių parodą „Volkswagen“ pristatė specialiai elektromobiliams skirtą gamybos platformą ID.
Tai reiškia, kad „Volkswagen“ rimtai pasirengė masiškai gaminti elektromobilius, o įmonė neslepia planuojanti išleisti jų milijonus.
Pirmas automobilis – po dviejų metų
Modulinė elektrinės pavaros matrica (MEB), kuri yra ID. važiuoklės pagrindas – visiškai naujas „Volkswagen“ kūrinys. Jis taip pat pažymi bendrovės įsipareigojimą elektromobilių technologijos vystymui.
Kitaip, nei įprasta rinkoje, ID. platforma nėra tiesiog modifikuota benzinu varomoms transporto priemonėms buvusi skirta platforma.
Priešingai, ji buvo sukurta galvojant tik apie elektrinius variklius. Be to, gamintojo teigimu, platforma yra itin lanksti ir leidžia ją pritaikyti visam modelių spektrui – nuo kompaktinių automobilių iki visureigių ir mikroautobusų.
„Tai bus pirmasis visiškai funkcionalus elektrinis automobilis, kurį sau leisti galės milijonai žmonių“, – sakė Christianas Sengeris, „Volkswagen“ produktų linijos „e-Mobility“ vadovas.
Nulinės emisijos ID. automobilių karta vienu pakrovimu įveikiamu atstumu, planuojama, lygiuosis į šių dienų benzinu varomus automobilius.
ID. bus pirmasis elektromobilių šeimos modelis, kuriuo bus pradėta prekiauti 2020 m. Tai bus keturių durų kompaktiškas automobilis, kuris kainuos panašiai kaip ir „Golf“ dyzelinis modelis. Erdvė ID. elektromobilio salone peržengs kompaktiškų automobilių ribas. Tai turi būti dėl itin ilgos ratų bazės ir dėl to sumažėjusios erdvės už ratų. Vidaus degimo variklis nėra būtinas, todėl ašys gali būti pastumtos arčiau išorės.
Vienu įkrovimu – iki 550 km
Pažvelgus į „ID.“ elektromobilio važiuoklę, galima pamatyti elektrinį variklį, kuris integruotas į galinę ašį, ir bateriją, kuri montuojama automobilio grindyse. Tai užtikrina optimalų svorio pasiskirstymą, o keleiviams – aukštą sėdėseną.
Galią į galinę ašį perduoda vienos pavaros pavarų dėžė. Matuojant pagal WLTP standartą, vienu įkrovimu kiekvienas ID. automobilis galės nuvažiuoti nuo 330 iki 550 km. Greito pakrovimo 125 kWh sistema užtikrins gerokai trumpesnį laukimo laiką ir leis per 30 minučių pakrauti bateriją nuo 0 iki 80 procentų. Tiesa, tokį krovimo greitį gali riboti stotelių galios trūkumas.
MEB – svarbi technologinė inovacija, naudojama ne tik visuose „Volkswagen ID.“ šeimos modeliuose, bet ir daugelyje kitų prekių ženklų – „Audi“, „Seat“, „Škoda“ ir „Volkswagen Commercial Vehicles“ – elektromobiliuose.
Iš viso MEB technologija bus naudojama penkių prekės ženklų, trijuose pasaulio regionuose. „MEB, be abejo, yra svarbiausias projektas „Volkswagen“ istorijoje, savo mastu panašus į perėjimą nuo „Beetle“ prie „Golf, – sakė Thomas Ulbrich, „Volkswagen“ valdybos narys, atsakingas už „e-Mobility“. – Su pirmąja banga grupėje pasirodys daugiau nei 10 milijonų elektromobilių ir tai nuties kelią į naują elektrinio mobilumo amžių“.