Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, rugsėjį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas sumažėjo 10 proc. iki 2488 vienetų.
Pernai rugsėjį šalyje buvo įregistruota 2770 automobilių.
Realus sumažėjimas – beveik ketvirtadalis
Tai pirmasis mėnesinis rinkos smukimas nuo pat 2015 metų vasario. „Autotyrimų“ teigimu, prastus rugsėjo rezultatus lėmė ES naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai, įsigalioję rugsėjo 1 d., nes ne visi gamintojai suskubo laiku sertifikuoti visas savo modelių versijas.
Dėl to kai kurių automobilių buvo tiesiog negalima parduoti. Kiek reikšminga buvo ši priežastis, turėtų paaiškėti jau po mėnesio, nes jei pirkėjai negavo savo norimų automobilių laiku, spalį turi pasirodyti didžiulis pirkimų šuolis.
Be to, daugiau nei ketvirtadalį rugsėjo pardavimų sudarė reeksportas: net 709 rugsėjį įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 684 „Fiat“) buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos, o dar bent 15 bus išregistruota artimiausiu metu.
Įdomu tai, kad atmetus reeksportą matosi, jog realūs automobilių pardavimai susitraukė dar labiau, nei 10 proc. Pernai rugsėjį iš 2771 parduoto automobilio netrukus išvežti svetur buvo 479 automobiliai, taigi Lietuvoje liko apie 2292 naujus automobilius. Bet šį rugsėjį atmetus reeksportą šalyje liko tik 1764 nauji automobiliai.
Tai reiškia, kad realus rinkos sumažėjimas siekia net 23 proc.
„Škoda“ aplenkė „Volkswagen“
Neskaičiuojant reeksporto, rugsėjį asmeninių automobilių (M1) registravimas krito 9 proc. iki 2272 vnt., o lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis sumažėjo dar smarkiau: 23 proc. iki 216 vnt.
Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo rugsėjo 28 d., kuomet įregistruoti net 303 automobiliai, o prasčiausia buvo rugsėjo 3 d., kuomet įregistruoti 24 automobiliai.
Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje toliau dominavo „Fiat“ markė (834 vnt.), antrąją vietą išlaikė „Toyota“ (444 vnt.), į trečiąją pakilo „Škoda“ (229 vnt.), o „Volkswagen“ vėl finišavo ketvirta (163 vnt.).
Tarp prestižinių markių šįkart pirmavo BMW (34 vnt.).
Rugsėjį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Fiat 500“ (446 vnt.), „Fiat 500L“ (160 vnt.), „Toyota C-HR“ (152 vnt.), „Fiat Tipo“ (147 vnt.) ir „Toyota Auris“ (102 vnt.). Tiesa, reikia pastebėti, jog 380 „Fiat 500“, 144 „Fiat 500L“ ir 98 „Fiat Tipo“ buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos.
Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausias buvo „Renault Trafic“ (25 vnt.).
Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius Lietuvoje iš viso įregistruota 26 962 nauji lengvieji automobiliai, t.y. 25 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu praeitais metais (21 634 vnt.).
Rugsėjį Lietuvos rinkoje debiutavo „Peugeot Rifter“, pakeitęs asmeninės paskirties „Partner“ versiją. Taip pat buvo įregistruotas prabangus kupė „Rolls Royce Wraith“.