Kaip patvirtino gamintojo atstovai, toks susidomėjimas kilo ne be reikalo – į šį atšaukimą patenka šimtai Lietuvoje pirktų naujų automobilių, o dar daugiau vairuotojų, įsigijusių naudotus automobilius iš užsienio, net nežino, kad jiems gresia techninės problemos.
Kviečia šimtus
Trečiadienį „Toyota“ paskelbė, jog techninės problemos, dėl kurios transporto priemonės blogiausiu atveju gali užsidegti, patikrai atšaukiama apie 1,03 mln. „Prius“, „Prius PHV“ ir C-HR modelių transporto priemonių, pagamintų nuo 2015 metų birželio iki 2018 metų gegužės.
Gamintojo teigimu, šis atšaukimas reikalingas, nes elektros laidų sistemoje dėl galimo greito laidų nusidėvėjimo gali įvykti trumpasis jungimas ir išsiskirti šiluma. Blogiausiu atveju dėl to transporto priemonė galėtų užsidegti.
„Toyota Baltic AS“ atstovė Liisi Koivumagi patvirtino, kad Lietuvoje yra 624 automobiliai, patenkantys į šį atšaukimą.
Automobilių atšaukimas nereiškia, kad jie nebetinkami važinėti ar bus atimti iš vairuotojų – tai reiškia, kad gamintojas sužinojo apie galimą defektą ir kviečia atvažiuoti į servisą nemokamam patikrinimui ir remontui, už kurį taip pat nereikės mokėti.
„Mes pradėjome serviso kampaniją Lietuvoje rugsėjo 5 dieną ir mūsų pardavėjai pradės susisiekti su klientais, turinčiais įtrauktas transporto priemones. Mes prašome klientų, su kuriais buvo susisiekta, susitarti su pardavėju ir pasirinkti apsilankymo servise laiką, kad galėtume patikrinti automobilį ir, jei reikia, imtis veiksmų“, – sakė L.Koivumagi.
Ji prašė vairuotojų neišsigąsti ir ramiai pasitikrinti, o kilus klausimams kreiptis į bet kurį iš Lietuvoje dirbančių „Toyota“ salonų.
Atšaukimai galioja ir senesniems automobiliams
Vairuotojai gali ir patys pasitikrinti, ar jų automobiliui nėra galiojančio atšaukimo per šią nuorodą, tereikia žinoti kėbulo (VIN) kodą. Jį galima rasti automobilio dokumentuose.
Taip galima sužinoti ne tik apie šį, bet ir apie ankstesnius atšaukimus, net jei automobilį pirkote naudotą, atvežtą iš Vokietijos ar pan.
Patikrinus keturis įvairius kolegų „Toyota“ modelius paaiškėjo, kad tik dviem nėra ko rūpintis.
L.Koivumagi pabrėžė, kad net ir senesnis „Toyota“ gali turėti galiojantį atšaukimą, nes atšaukimo galiojimui nėra pabaigos – galimai defektą turintis automobilis gali būti laukiamas nemokamam remontui metų metus.
Be to, automobilių atšaukimai nėra surišti su gamintojo garantija, todėl jie galioja ir naudotiems automobiliams, jau seniai nebeprižiūrimiems oficialiame servise.
„Toyota“ ir kiti automobilių gamintojai nuolat skelbia apie įvairias galimas problemas, bet ne visi vairuotojai į tai atkreipia dėmesį. Kartais atšaukimas liečia vos kelis tūkstančius automobilių, o kartais – kelis šimtus tūkstančių, todėl vairuotojai nepastebi, kiek daug įvairių atšaukimų vyksta. Pvz. svetainė toyotaproblems.com skelbia, kad 2010 metų „Toyota Prius“ turėjo net 11 atšaukimų, o paskutiniai paskelbti net 2016 metais.
„Automobilių kokybė ir saugumas „Toyota“ yra svarbiausias dalykas. Mes nuolat stebime automobilių būklę, kad būtume tikri, jog jie atitinka mūsų aukščiausius standartus. Pastebėję vos mažiausią nukrypimą nuo standartų mes inicijuojame serviso kampanijas, tokias, kaip ši.
Kalbant apie ankstesnius atšaukimus, serviso kampanijos neturi pabaigos datos. Tikslas yra aptarnauti visus automobilius, kurie įtraukti į tokias kampanijas“, – aiškino L.Koivumagi.