Gamintojas skelbia, kad vertinant pagal WLTP ciklą, vienu įkrovimu šis gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų.
Elektrinį „Audi“ modelį kompanijos specialistai jau išbandė JAV kalnų keliuose.
Nuokalnės – itin naudingos
„Audi“ tvirtina, kad didelį elektromobilio nuvažiuojamą atstumą užtikrina ir pažangi energijos rekuperavimo sistema.
Jos galimybės buvo išbandytos JAV Uoliniuose kalnuose 4302 metrų aukštyje esančioje Paiko viršukalnėje.
Čia dar 1987 metais žymiąsias „Pikes Peak“ lenktynes „Audi Sport quattro S1“ automobiliu laimėjo legendinis lenktynininkas Walteris Röhrlis.
Gamintojo teigimu, leidžiantis 31 kilometro nuokalne ir aukščių skirtumui siekiant 1900 metrų, elektrinis visureigis generavo maždaug tiek pat energijos, kiek užtektų nuvažiuoti tokį patį atstumą.
Rekuperacijos sistema energiją į akumuliatorius įkrauna iki 300 Nm ir 220 kW siekiančia galia.
Galimi trys režimai
„Audi“ duomenimis, iki 30 proc. „Audi e-tron“ įveikiamo atstumo užtikrina energijos rekuperavimo sistema, kuri apjungia abu elektros variklius ir integruotą elektrohidraulinę stabdžių kontrolės sistemą.
Galimi trys energijos rekuperavimo režimai: rankinis, automatinis ir naudojantis stabdžių sistemą.
Pastarasis režimas, gamintojo teigimu, veikia nepastebimai – stabdymas elektros varikliais papildomas hidrauline stabdžių sistema.
Gamintojas aiškina, kad daugiau kaip 90 proc. stabdymų vyksta mažesniu nei 0,3 g pagreičiu, tam naudojami tik elektros varikliai ir taip kiekvieną kartą įkraunami akumuliatoriai.
Pasirinkus stipriausią energijos rekuperavimo režimą, elektriniu visureigiu galima važiuoti nesinaudojant stabdžių pedalu – jis stabdomas vos atleidus akceleratorių, o ratų stabdžių sistema aktyvuojama tik tada, kai pradedama stabdyti didesniu kaip 0,3 g pagreičiu.
Gali važiuoti be stabdžių
Kompaktiškas stabdžių modulis turi hidraulinį vožtuvą, kuris sukuria papildomą slėgį rekuperaciniam stabdymui.
Stipraus stabdymo metu per 150 milisekundžių užtikrinamas maksimalus slėgis – tokia sistema, lyginant su įprastais stabdžiais, leidžia pasiekti iki 20 proc. trumpesnį stabdymo kelią.
Priklausomai nuo eismo sąlygų, stabdžių kontrolės sistema parenka ar „Audi e-tron“ bus stabdomas elektros varikliais, stabdžiais ar abiem sistemomis vienu metu.
Išnaudoti visą elektrinio energijos kaupimo potencialą padeda standartinėje įrangoje esanti efektyvumo pagalba, kuri vertina eismo sąlygas naudodama radarų, vaizdo kamerų ir navigacijos sistemos duomenis.
Taip pat veikdama kartu su prisitaikančia automatine greičio palaikymo sistema, ji gali iš anksto pristabdyti ar padidinti elektromobilio greitį.
Galingi elektros varikliai
Dviejų elektros variklių galia siekia 265 kW, o sukimo momentas – 561 Nm.
Tokia galia gali būti išlaikoma iki 60 sekundžių, todėl galima kelis kartus maksimaliu tempu įsibėgėti iki elektronika apriboto didžiausio 200 km/val. greičio.
Pasirinkus „S“ režimą aktyvuojama maksimali galia, kurios metu aštuonioms sekundėms pasiekiama 300 kW galia ir 664 Nm sukimo momentas.
Tai leidžia dideliam elektromobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti greičiau nei per nei šešias sekundes.