Švęsdamas 70 metų jubiliejų, koncernas paskelbė naują oficialųjį šio modelio pavadinimą „Taycan“, kuris sukėlė įvairių reakcijų tarp vairuotojų. Gamintojo teigimu, „Taycan“ reiškia jauną, stiprų žirgą. Vardas turėtų būti vokiškos kilmės, bet dabartinės vokiečių kalbos žodyne tokio žodžio nėra.
Paskelbus šį pavadinimą užsienio vairuotojų forumuose kilo didelis šurmulys, o daugybė žmonių gailėjo senojo pavadinimo.
Vairuotojai pastebėjo, kad „Taycan“ skambesys labai panašus į kitų „Porcshe“ modelių pavadinimus, kaip „Macan“ ar „Cayman“, o tuo tarpu „Mission E“ jau buvo spėjęs išpopuliarėti ir puikiai derėjo prie sportinio elektromobilio idėjos.
„Naujojo modelio pavadinimas turi ypatingą reikšmę. 1952 metais „Porsche“ pradėjo revoliuciją sportinių automobilių pasaulyje ir logotipas su šuoliuojančiu žirgu iš Štutgarto greitai tapo žinomas visuose žemynuose. Naujasis „Taycan“ yra tikras „Porsche“ ir įkūnija sportinių automobilių ateitį be jokių kompromisų – greitas, ištvermingas, aštrių bei inovatyvių linijų, galintis užtikrinti didžiausią vairavimo malonumą. Įvertinus visa tai, buvo nutarta susieti pirmąjį elektra varomą „Porsche“ su originaliuoju logotipu“, – sako Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Superautomobilių teritorija
Iki šiol „Taycan“ buvo žinomas kaip „Mission E“. Po daugybės testų 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje visuomenei pirmą kartą buvo parodytas pirmasis „Porsche Mission E“ koncepcinis modelis, o 2017 m. pranešta apie serijinę jo gamybą.
„Porsche Taycan“ turi du elektrinius variklius, kurių bendra galia yra didesnė nei 600 AG (440 kW). Keturiais ratais varomas modelis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per mažiau nei 3,5 sek., o iki 200 km/val. – per mažiau nei 12 sek. Didžiausias elektrinių variklių sukimo momentas pasiekiamas vos nuspaudus akceleratorių, todėl jis turėtų turėti įspūdingą pagreitį.
„Porsche“ taip pat užtikrina, kad „Taycan“ savybės išliks tokios pačios paeiliui atliekant kelis įsibėgėjimo testus ar ilgesnį laiką važiuojant dideliu greičiu. Pagal NEDC (angl. New European Driving Cycle) metodiką, automobilis pilna elektros įkrova galės įveikti daugiau nei 500 km. Realaus nuvažiuojamo atstumo (WLPT) duomenys kol kas neskelbiami.
„Taycan“ elektrinės sistemos įtampa sieks 800 V, modelis galės būti prijungtas prie itin greitų įkrovimo stotelių. Baterijų papildymas papildomam 100 km įveikti užtruks vos 4 minutes.
Investuos milijardus
„Porsche“ į elektromobilių plėtrą iki 2022 m. planuoja investuoti daugiau nei 6 mlrd. Eur. Tai dvigubai didesnė suma nei buvo numatyta ankstesniame plane.
Iš papildomų 3 mlrd., apie 500 mln. eurų bus panaudoti įvairių „Taycan“ modifikacijų kūrimui, 1 mlrd. – dabartinių produktų elektrinių ir hibridinių modelių bandymams, apie 700 mln. – kitoms naujoms technologijoms, įkrovimo stotelių infrastruktūrai bei išmaniajam judumui skatinti, dar keli šimtai milijonų – gamyklų plėtrai.
Centrinis „Porsche“ biuras ir pagrindinė gamykla įkurti Cufenhauzene, Štutgarto priemiestyje. Šiuo metu čia įrengiami nauji padaliniai, skirti specialiai „Taycan“: įvairios konvejerio linijos, dažykla ir kt. Gamykla rekonstruojama taip, kad būtų tinkama elektrinių modelių detalių gamybai. Numatoma, kad vien „Taycan“ gamyba sukurs apie 1 200 papildomų darbo vietų.
Nemažai investicijų numatoma skirti ir netoli Štutgarto įkurtam tyrimų bei plėtros centrui „Weissach“. Čia esančioje lenktynių trasoje tobulinamos visų „Porsche“ modelių valdymo savybės.
Netolimai automobilių ateičiai jau ruošiamasi ir Vilniaus „Porsche“ centre. Jau žinoma, kad pirmieji Lietuvos rinkai skirti modeliai savo savininkus suras labai greitai – Lietuvoje jau formuojama būsimųjų pirkėjų eilė. Tai suteiks pirmenybę tapti „Porsche“ elektromobilio savininku prasidėjus oficialiai jų prekybai.
Vilniaus „Porsche“ centras taip pat jau investuoja į naujos įrangos įsigijimą ir pritaikymą aptarnauti elektra varomus „Porsche“ automobilius bei darbuotojų kvalifikacijos kėlimą.