Bet ar jis bus tinkamas pasilinksminimui lenktynių trasoje? Naujas vaizdo įrašas rodo, kad bandymai yra bent jau atliekami.
„Roadster“ superautomobilis buvo pristatytas kartu su pirmuoju „Tesla“ vilkiku. Tai neįtikėtinas automobilis, kuris jau dabar džiugina akį dizainu, o veikiantis prototipas to paties pristatymo metu gąsdino potencialius pirkėjus savo greičiu.
O klientų netrūksta. Nors „Tesla Roadster“ kainuoja 200 tūkst. dolerių (160 tūkst. eurų), panašias charakteristikas demonstruojantys benzininiai automobiliai yra kur kas brangesni.
Bet ar entuziastai galės pasidžiaugti šiuo malonumu trasoje?
Nerimas dėl svorio
Sportiniai automobiliai neturėtų būti laikomi tik namie ir tapti paprastomis transporto priemonėmis. Tai – entuziastų mašinos, kurios turi būti greitos ir malonios vairuoti.
Turint omenyje, kad „Roadster“ nebus išskirtinai brangus, bet viską savo kelyje nušluos įspūdingomis dinaminėmis charakteristikomis, šių automobilių savininkai tikriausiai norės tuo pasidžiaugti ir trasoje.
„Tesla“ apie tai taip pat galvoja. Neseniai socialiniuose tinkluose pasklido naujas vaizdo įrašas, kuriame matomas lenktynių trasoje bandomas naujasis „Roadster“ prototipas.
Nors greičio „Tesla Roadster“ netrūksta, trasoje jam kyla kitų problemų. Sportiniai automobiliai turi būti pakankamai lengvi, kad greitai įveiktų posūkius.
Naujasis „Tesla Roadster“ turi 200 kilovatvalandžių baterijas, kurios idealiomis sąlygomis užtikrina 1000 kilometrų nuvažiuojamą atstumą, tačiau yra labai sunkios.
„Model S P100D“ turi 100 kilovatvalandžių baterijas, dėl kurių šis automobilis sveria 2241 kilogramus. Tai yra išties daug. Nors „Model S“ yra didesnis už „Roadster“, baterijos vis tiek sudaro didžiąją svorio dalį.
Tai kiek svers sportinis „Tesla Roadster“ automobilis?
Greičiausiai – per daug. 200 kilovatvalandžių baterijų svoris dvigubai didesnis nei 100 kilovatvalandžių elementų.
Yra ir daugiau problemų
Kalbant apie svorį reikėtų pagalvoti ir apie šių baterijų tvirtinimą, papildomai reikalingas kėbulo standumo konstrukcijas, tokio greito automobilio saugumui būtinus sprendimus.
Svoris kenkia ne tik automobilio pasirodymui posūkiuose, bet ir šiluminiam efektyvumui.
Greitai stabdyti tokią masę nėra lengva, todėl bus sukuriama daug karščio.
Galiausiai, nereikėtų pamiršti, kad ir minėtas „Model S P100D“ yra labai greitas, tačiau savininkai negali kelis kartus iš eilės bandyti pagerinti 0–100 km/val. įsibėgėjimo laiko, nes pačios baterijos pradeda kaisti.
Jei „Tesla“ nesukurs naujos aušinimo sistemos ir lengvesnių naujos kartos baterijų, „Roadster“ nebus tinkamas pramogoms lenktynių trasoje.
„Roadster“ yra kitoks sportinis automobilis. Tai – stilingas žaislas, kurį perka technologijų entuziastai ir markės gerbėjai.
Jei būtų kitaip, 200 kilovatvalandžių baterijų būtų atsisakyta, nes nuvažiuojamas superautomobilio atstumas nėra toks jau svarbus – 500 kilometrų visiškai užtektų.
„Roadster“ bus pažangus automobilis, kuris turbūt pagerins ne vieną rekordą.
Ar jis bus smagus vairuoti sužinosime, kai šis automobilis pasirodys rinkoje – jau 2020-aisiais, jei „Tesla“ ir Elonas Muskas susidoros su augančiomis gamybos apimtimis.