Kompaktinės klasės automobilis yra žinomas ne tik savo gimtojoje Italijoje, bet ir daugelyje kitų Europos, Afrikos valstybių.
Naujos kartos „Tipo“ 2017-aisiais visame EMEA regione, į kurį patenka Europos, Artimųjų Rytų bei Afrikos valstybės buvo parduota 180 tūkst. „Fiat Tipo“ automobilių, o Italijoje šis modelis yra vienvaldis C segmento (kompaktinės klasės automobilių) lyderis, užimantis 20,7 proc. rinkos dalį.
„Prieš tris dešimtis metų pasirodęs „Fiat Tipo“ buvo labai inovatyvus. Įmonės inžinieriai sugebėjo pasiekti puikias valdymo savybes bei užtikrinti komfortą ir saugumą nedarant kompromisų nė vienoje srityje.
Be to, didžiulis dėmesys buvo kreipiamas į vidaus ergonomiką – žmonės turi sėdėti patogiai, o jų daiktai būti padėti saugiai“, – sakė Aurimas Tamašauskas, „Modus Group“, atstovaujančios itališką prekės ženklą „Fiat“, automobilių verslo pardavimų direktorius.
Naujovės nuo 1988-ųjų
Trisdešimtojo gimtadienio proga galima pažvelgti atgal į 1988-uosius: kas bendro tarp pirmojo „Fiat Tipo“ ir naujausios kartos modelio, kurio dizainą ir technologijas kūrė tarptautinė dviejų tūkstančių žmonių komanda?
Iš pirmo žvilgsnio, bendrų bruožų nėra daug: išvaizda, matmenys, technologijos skiriasi, tačiau vienas dalykas vienija – tai naujovės.
Pirmasis „Fiat Tipo“ buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos, kuri vėliau buvo panaudota ir kitiems „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) automobiliams – „Alfa Romeo 145“, „Fiat Coupe“, „Lancia Delta“ ir kt.
Automobilio kėbulas jau 1988-aisiais buvo padengtas cinku ir visiškai apsaugotas nuo rūdžių. Tai – retas atvejis net ir šiais laikais. Vakarų Europos šalių gatvėse galime pamatyti nemažai klasikiniais tampančių modelių.
1989-aisiais rinkos naujoko „Fiat Tipo“ inovacijos buvo įvertintos visame žemyne: ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis tapo Europos metų automobiliu.
„Fiat“ markės DNR
Tiek interjeras, tiek eksterjeras šiam modeliui kuriamas remiantis pagrindinėmis markės vertybėmis: praktiškumu, paprastumu ir funkcionalumu.
Visi pirmosios kartos „Fiat Tipo“ buvo penkerių durų hečbekai, o ant tos pačios platformos pagamintas „Tempra“ turėjo sedano ir universalo kėbulą. Šiandien visi trys kėbulo tipai patalpinti po vienu vardu – „Tipo“.
Pirmosios kartos „Tipo“ iš kitų galėjo pasigirti didele bagažine. Naujausias „Tipo“ šios savybės neprarado – hečbeko kėbulo modelio bagažo talpa yra 440 litrų, o universalo – 550 l. Kaip ir prieš 30 metų, taip ir šiais laikais bagažinės dangtis gaminamas iš korozijai atsparaus ir lengvo plastiko.
1988-aisiais „Tipo“ pirkėjai turėjo didelį variklių pasirinkimą: gamoje buvo penki benzininiai ir dyzeliniai agregatai bei du komplektacijų lygiai. Šiais laikais automobilyje montuojami taip pat penki varikliai: trys skirtingos galios dyzeliniai ir du benzininiai, poruojami su mechanine bei automatine pavarų dėžėmis.
Išoriškai nepastebimos naujovės
Naujame modelyje daugelis funkcijų pasiekiama 7 colių skersmens didelės skiriamosios gebos lietimui jautriame ekrane.
„Tipo“ integruota speciali šiam modeliui sukurta „Uconnect™“ sistema, kuria galima valdyti visus automobilyje esančius įrenginius: muzikos ir radijo grotuvus, išmaniuosius telefonus bei planšetes, prijungtus per USB ar „Aux-in“ lizdus.
Sistemoje galima prieiga prie „Deezer“, „Tune-In“, „Reuters“, „Twitter“ programų, yra integruota paprastai naudojama palydovinė navigacija su trimačiais (3D) žemėlapiais, o maršrutą galima įvesti balsu.