Tačiau lankomiausias šalies transporto skelbimų portalas autoplius.lt informuoja, kad per visus 2017-uosius metus įvyko tiek daug automobilių sandorių, kiek Lietuvoje nefiksuota niekada anksčiau.
Rekordinis sandorių skaičius
Remiantis valstybės įmonės „Regitra“ bei tyrimų bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, iki šiol patys sėkmingiausi metai pagal sandorių skaičių buvo 2014-ieji.
„Per visus metus 2014-aisiais įvyko 392,9 tūkst. automobilių sandorių.
Po metų įvesta nauja valiuta pristabdė Lietuvos automobilių rinką, tačiau jau 2016 metais stebėjome atsigavimą – sandorių skaičius padidėjo iki 390,8 tūkst.“, - komentavo autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.
Automobilių rinkos ekspertas skaičiuoja, kad per praėjusius metus Lietuvoje įvyko net 438,2 tūkst. lengvųjų automobilių sandorių. Tai – net 47,4 tūkst. sandorių arba 12 proc. daugiau nei per ankstesnius 2016 metus.
„Lietuvos automobilių rinkoje fiksavome visų tipų sandorių augimą. Kukliausiai arba 7,6 proc. padidėjo vidinėje rinkoje įvykusių sandorių skaičius.
Pastebimai, net 18,5 proc. šoktelėjo iš užsienio pastoviai registracijai įvežtų automobilių pardavimai, o naujų automobilių prekyba Lietuvoje apimtimi tik truputį nusileido Estijos rezultatams – per metus tokių sandorių padaugėjo ketvirtadaliu – iki 29 tūkst. parduotų automobilių per visus metus“, – tvirtino M.Buzelis.
Įvežė daugiau automobilių
Šie skaičiais atskleidžia, kad praėjusiais metais lietuviai naudoto automobilio ėmė dažniau ieškoti užsienyje. Tarp įvežtų modelių išsiskyrė tautiečių vis dar mylimas „Volkswagen Passat“.
Šių modelių per metus į šalį buvo įvežta daugiau nei 2,5 tūkst. arba maždaug 17 proc. daugiau nei 2016 metais.
Nedaug nuo jo atsiliko naudoti „Audi A6“ modeliai, kurių skaičius per matus šalyje išaugo beveik 2 tūkst.
Daugiausiai į Lietuvą buvo įvežami seni 11-15 metų automobiliai. Jų dalis tarp visų naujai registruotų naudotų mašinų praėjusiais metais siekė 44,8 proc.
Metų pabaigoje įvyko šuolis
Anot M.Buzelio, puikūs rezultatai atspindi, kad tiek metų pradžioje, tiek viduryje bei pabaigoje prekyba automobiliais Lietuvoje klestėjo.
Visi ketvirčiai buvo sėkmingesni už atitinkamus 2016-ųjų laikotarpius, o 2017-ųjų spalio-gruodžio mėnesiais buvo parduota net 40 proc. daugiau naujų automobilių nei paskutinį 2016 metų ketvirtį.
„Naujų automobilių prekyba Lietuvoje paskutinį praėjusių metų ketvirtį buvo aktyvesnė nei pavyzdingoje Estijoje. Sandoriai tiesiog išsiveržė, lyg ilgai rymojęs ugnikalnis.
Per paskutinius 3 mėnesius šalyje buvo parduota net 7,4 tūkst. naujų transporto priemonių – maždaug 40 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2016-aisiais“, – teigė M.Buzelis.
Padidėjo reeksporto dalis
Tačiau specialistas pažymi ir pakitusius naujų automobilių reeksporto duomenis.
M.Buzelis įvardino, kad antrojo 2017 metų ketvirčio metu buvo reeksportuota apie 21 proc. naujų automobilių, o trečiąjį ketvirtį reeksporto dalis padidėjo net iki 24 proc. Skelbimų portalo duomenimis, jau buvo įprasta matyti, kad 17-18 proc. iš visų naujų automobilių reeksportuojama.
4 iš 5 naujų automobilių Lietuvoje parduodami verslui – juridiniams asmenims. Didėjančios prekybos apimtys parodo, kad šalyje verslas gyvena geromis nuotaikomis, o į ateitį žvelgia optimistiškai.
Tačiau gerus laikus išgyvena ir verslininkai, užsiimantys iš užsienio įvežamų transporto priemonių pardavimu.
2017 metais į šalį įvežta 146,2 tūkst. naudotų automobilių pastoviai registracijai – maždaug 18,5 proc. daugiau nei per 2016 metus, todėl Lietuvoje automobilių rinka pildėsi labiausiai iš visų Baltijos šalių.
Kaip jau tapo įprasta, praeitų metų pabaigoje šiek tiek sukilo vidutinė naudoto automobilio kaina. Lyginant su 2016-ųjų paskutiniuoju ketvirčiu, pernai metų spalį-gruodį ji pabrango 100 eurų iki 3,7 tūkst. eurų.
Tai šiek tiek sujudino stabilius 2017 metus, nes kiekvieną ketvirtį vidutinė kaina buvo itin nusistovėjusi ties 3,3 tūkst. eurų padala. Anot portalo plėtros vadovo, pikas metų pabaigoje praktikoje jau tapo įprastu reiškiniu.
Planuojamas sandorių augimas
M.Buzelis apie 2018-uosius metus kalba atsargiai. Leidimas nuo sausio 1 dienos registruoti bei eksploatuoti dešiniavairius automobilius jau įsigaliojo, o atsižvelgus į 2014-ųjų metų Bulgarijos pavyzdį šalyje buvo galima tikėtis didelio iš Didžiosios Britanijos atgabentų automobilių antplūdžio.
„Skaičiavome, kad tokių transporto priemonių per metus gali būti užregistruota iki 50 tūkst., tačiau pastebėję tokiems automobiliams iškeltus itin griežtus reikalavimus bei stačias draudimo kainas, supratome, kad tokių sandorių bus labai mažai“, – komentavo Matas Buzelis.
Automobilių rinkos ekspertas pažymėjo, kad per visą 2018 metų sausio mėnesį Lietuvoje nebuvo užregistruota dešiniavairių automobilių.
„Tikriausiai vairuotojai suprato, kad eksploatuoti tokius modelius šalyje su Lietuvos valstybiniais numeriais yra paprasčiausiai per brangu, o susigundyti tokiomis galimybėmis galėtų nebent itin retų ar išskirtinių automobilių savininkai“, – pridūrė specialistas.
Plėtros vadovas tikina, kad 2018-ieji pagal sandorių skaičių turėtų būti ne mažiau aktyvūs nei pernykščiai metai.
Šiek tiek padidėjusi naftos kaina bei brangstantis draudimas galbūt prilėtins tuos, kurie vos išsilaikę vairuotojo pažymėjimą skuba sėsti už automobilio vairo, tačiau jie visada gali pasirinkti pigesnę alternatyvą.