Pasauliui sparčiai keičiantis ir tobulėjant, o technologijoms į priekį lekiant nebe septynmyliais žingsniais ekologiškieji elektromobiliai mūsų keliuose jokia naujiena.
Vis dėlto vidaus degimo variklis dar smarkiai karaliauja, nes elektrinis konkurentas daugeliui atrodo labiau ateitis nei dabartis. Pagrindiniai skeptikų argumentai – didelė kaina ir pernelyg trumpas vienu įkrovimu įveikiamas atstumas.
Važiuoja ilgiau
Europoje elektromobilių pionieriumi vadinamas prancūzų gamintojas „Renault“ neseniai pateikė rimtą argumentą visiems skeptikams – antrosios kartos „Zoe“.
Pasak atstovų, dėl naujos elektromobilio baterijos „Z.E 40“ vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas pailgėjo kone dvigubai.
Dabar kartą įkrovus „Zoe“ galima nuvažiuoti net iki 400 kilometrų (remiantis NEDC metodika).
Tai puiki žinia tiems, kurie vis dar abejojo, ar elektromobiliu įmanoma keliauti didesnius atstumus, bei tiems, kurie apskritai negalėjo peržengti psichologinio barjero ir patikėti, kad elektromobilis gali būti tinkamas ilgesnėms savaitgalio kelionėms.
Be to, baterijos talpa padvigubinta išvengus didelio svorio ir gabaritų didinimo. Kitaip sakant, naujosios baterijos dydžio ir talpos santykis šiuo metu vienas geriausių rinkoje.
Išmėginus „Zoe“ realiomis vairavimo sąlygomis galima tvirtinti, kad kartą įkrovus automobilį šiltuoju metų laiku tikrai galėsite nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų, o šaltuoju – per 200 kilometrų.
Tiesą pasakius, 80 procentų europiečių kasdienių kelionių atstumas tarp namų ir darbo nesiekia 60 kilometrų, tad kartą įkrovus, be vargo galite riedėti visą standartinę penkių dienų darbo savaitę.
Greitasis įkrovimas
Elektroninė akumuliatoriaus valdymo sistema optimizuoja važiuojančio „Zoe“ energijos naudojimą, o nauja oro cirkuliacijos sistema palaiko nuolatinę akumuliatorių temperatūrą – taip užtikrinamas ekonomiškumas, kai elektromobiliu naudojamasi labai karštu arba labai šaltu oru.
„Zoe“ automobiliuose įdiegta „Renault“ patentuota „CaméléonTM“ įkrovimo sistema leidžia prisitaikyti prie įvairių Europoje egzistuojančių įkrovimo stotelių.
Vos per 30 minučių akumuliatorių galima įkrauti tiek, kad būtų galima nuvažiuoti papildomus 80 kilometrų. Naudojant greitojo įkrovimo funkciją, per tą patį laiką automobilis paruošiamas 120 kilometrų kelionei. Kraunant greituoju režimu visiškai baterija įkraunama per 65 minutes.
Tylus ir greitas
Pasak gamintojų, prie vidaus degimo variklių pripratusius vairuotojus nustebins tylus „Zoe“ variklio darbas. Vairuojant jo visiškai nesigirdi, taip pat nejuntamos vibracijos ir atrodo, kad motoro visai nėra.
Be to, kartą pajautus, ką reiškia elektrinio variklio dinamika, kai automobilis iš vietos iki 50 km/val. šauna vos per keturias sekundes, iš jo išlipti tikrai nesinorės. Pasiekus 40–75 km/val. greitį salone girdimas vos 60–65 decibelų garsas.
Tai du–tris kartus tyliau nei standartiniame vidaus degimo variklio automobilyje.
Dar viena naujovė – pastovią temperatūrą palaikanti kondicionavimo sistema. Žvarbią žiemą vos įsėdus į automobilį jame jau bus nustatyta 21 laipsnio temperatūra.
Automobilyje taip pat gali būti įdiegtas dar ir toksinių medžiagų sensorius bei oro jonizatorius.
Skatinamosios lengvatos
Prie elektromobilių populiarinimo prisideda ir įvairių Lietuvos miestų savivaldybės, ypač sostinės. Vilniuje elektromobiliams ir autobusams skirtos eismo juostos – puiki galimybė išvengti transporto spūsčių piko metu.
Ne ką mažiau naudinga ir tai, kad didžiųjų Lietuvos miestų ir Trakų savivaldybių administruojamose stovėjimo aikštelėse elektromobilius galima laikyti nemokamai.
Be to, šiandien tiek greitojo, tiek įprasto įkrovimo stotelėse už įkrovimą mokėti nereikia nė cento. Tiesa, reikėtų pasidomėti kiekviename mieste galiojančiomis taisyklėmis.
„Zoe“ išbandyti galima „Sostena“ salonuose. Jo kaina prasideda nuo 28 tūkst. eurų su PVM.