Automobilių rinkos ekspertai teigia, kad kabrioletą ne visada galima priskirti prie prabangių automobilių, o daugelio eksploatacijos kaštai mažai skiriasi nuo įprastinių automobilių.
Būtina tikrinti stogą
Pasak automobilių ekspertų, nors Lietuva nepanaši į kabrioletams skirtą šalį – lietingų dienų kone daugiau nei saulėtų – tačiau tai nereiškia, kad čia neverta eksploatuoti minėtos transporto priemonės. Pavyzdžiui, Didžioji Britanija irgi pasižymi kaprizingu oru, tačiau kabrioletai ten populiarūs.
Skelbimų portaluose galima surasti nemažai kabrioletų, kurių kaina neviršija 3000 eurų. Pavyzdžiui, už 2100 eurų parduodamas 2004 m. gamybos „Renault Megane II“. Jis varomas dyzelinu, 1,9 l variklio.
Vieneriais metais senesnis 2,2 l variklio taip pat dyzelinis „Opel Astra II DTI“ paduodamas už 2800 eurų. Skelbime rašoma, kad stogas veltinis, tad gerai sulaiko šilumą, o šildymo sistema dvigubai galingesnė negu tradicinio automobilio.
Pasak autogidas.lt projekto vadovo Nerijaus Paketūro, ieškant kabrioleto, svarbiausia yra įvertinti stogo kokybę – iš kokios medžiagos jis pagamintas, kaip prigludęs prie kėbulo, ar stogas nėra suplyšęs arba nekokybiškai „lopytas“.
„Pagrindinis kabrioleto privalumas yra pakeliamas stogas, tad prieš įsigyjant tokio tipo automobilį, kiek įmanoma atidžiai patikrinkite stogą – ar sklandžiai veikia jo mechanizmas, ar gerai priglunda užsidarant.
Sandarumą lengvai galima patikrinti automobilių plovykloje. Patikimesni yra iš metalo pagaminti stogai, nes jie sandaresni, neturi lanksčios medžiagos, kuri greičiau susidėvi. Jie geriau tinkami eksploatuoti ir žiemą“, – sako N. Paketūras.
Prabangūs kabrioletai
Kabrioletai su metaliniu stogu dažniausiai yra brangesni. Ekspertai teigia, kad didesnį dėmesį reikia atkreipti, jeigu automobilis buvo „daužtas į galą“. Tokiu būdu gali būti sugadintas stogo pakėlimo mechanizmas arba hidraulika.
Kokybiškiausius kabrioletus gamina „premium“ segmento automobilių gamintojai, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“, „BMW“ ar „Audi“.
Minėtos kompanijos yra pagaminusios ne vieną kabrioleto modelį. Jų yra ir dviviečių, pavyzdžiui, BMW Z4 ar „Mercedes-Benz SLK“, ir įprastų – dvi vietos automobilio priekyje ir dvi vaikiškos gale. Toks yra, pavyzdžiui, „Audi TT“.
2004 m. pagamintas benzinu varomas „Mercedes-Benz SLK“ parduodamas už trigubai didesnę kainą nei minėti tokio paties senumo „Opel“ ar „Renault“ modeliai. Jo kaina – 7700 eurų. Žinoma, skelbimų portaluose galima surasti ir tokių automobilių, kurie kainuoja 13900 eurų (pavyzdžiui, „Mercedes-Benz SL 350“ 2005 m.), o 2014 m. metų gamybos minėtos markės automobilis gali būti parduodamas ir už 35000 eurų.
Išskirtiniai kabrioletai
„Daugelis mano, kad kabrioletai yra tik sportiniai automobiliai. Nors dėl savo struktūros tvirtumo jie beveik visada gaminami tik dvejų durų, tačiau galima sutikti ir itin originalių pavyzdžių. Tarkime, nedideli miesto automobiliai „Smart“, kurie irgi gaminami su kabrioleto kėbulu. Tokių automobilių galima surasti ir už 3500 eurų“, – sako N. Paketūras.
Pasak jo, kabrioletai gali būti ir praktiški. Pavyzdžiui, „Audi A4“ arba „Mercedes-Benz CLK“ kabrioletai yra vidutinės klasės automobiliai, kuriuose telpa 4 suaugę žmonės. Be to, jų varikliai ir pakabos konstrukcijos yra analogiški kaip automobilių sedano kėbulu.
Pastaruoju metu gamintojai ieško naujų rinkos nišų, todėl galima aptikti kabrioletų ir su visureigio kėbulu, pavyzdžiui, „Nissan Murano“ arba naują „Land Rover Range Rover Evoque“, kurio kaina viršija 50000 eurų.
„Visureigiai kabrioletai nėra itin populiarūs tarp pirkėjų. Galbūt dėl to, jog visureigių paskirtis yra būti tvirtiems ir saugiems automobiliams. Kabrioletai, nors ir turi daug specialios saugumo įrangos, pavyzdžiui, automatiškai išlendančius lankus už keleivių galvos, tačiau nėra tokie saugūs ir tvirti kaip įprasti visureigiai“, – sakė specialistas.
Skelbimų portaluose įmanoma surasti ir prieš 30 ar net daugiau metų pagamintų kabrioletų. Jų kaina priklauso nuo automobilio amžiaus ir modelio retumo. Pavyzdžiui, 1981 m. gamybos benzinu varomas „Volkswagen Golf“ parduodamas už 4000 eurų, o 1965 m. „Cobra AC“ už 39900 eurų. Patarimai įsigijus kabrioletą
Automobilių ekspertai pataria, kad įsigijus kabrioletą, verta kruopščiai sutepti visus stogo mazgus, stogą impregnuoti, sandarinimo gumas sutepti silikonu.
„Jeigu nusipirkote kabrioletą minkštu stogu, pasidomėkite, galbūt jūsų modeliui gaminamas kietas „hardtop“ stogas, kurį galima uždėti ir automobilį eksploatuoti net esant lietingam orui“, – pataria automobilių ekspertas.
Būtina pasirūpinti ir automobilio bei daiktų jame saugumu. Sustojus gatvėje ar šalikelėje, patariama nepalikti daiktų automobilyje, dėtuvę užrakinti, o šoninius stiklus, net ir esant nukeltam stogui, palikti uždarytus.