Remiantis Valstybės įmonės „Regitra“ pateikiamais duomenimis, vidutinis naujo automobilio galingumas 2017 m. II ketvirtį siekė 101,8 AG. Tuo tarpu iš užsienio įvežto naudoto automobilio vidutinis galingumas siekia apie 88,4 AG.
Transporto skelbimų portalas autoplius.lt išrinko 7 įdomiausius automobilius, kurie buvo užregistruoti šalyje šių metų liepą.
„Mercedes-Benz AMG GT R“
„AMG GT R“ – vienintelis toks modelis Lietuvoje. Nors ir pasaulyje jų bus pagaminta 2000 vnt. Sklando gandai, kad Baltijos šalims skirti tik keli vienetai tokių automobilių – galbūt jų kiekį būtų galima suskaičiuoti vos ant vienos rankos pirštų.
O tokio automobilio norėti tikrai yra dėl ko. Ne vien dėl 4,0 litrų V8 „twin-turbo“ motoro su 585 AG ir 700 Nm. Brutalus variklio garsas, labai pikta išvaizda ir tūkstančiai papildomų „Mercedes-Benz“ inžinierių valandų leido sukurti tikrą automobilių deimantą.
Tai – pats agresyviausias šiuo metu gaminamas „Mercedes-Benz“ markės automobilis ir nėra jokios abejonės, kad kasmet jo vertė tik didės. Vokietijoje tokie modeliai kainuoja nuo 165 tūkst. eurų.
„Aston Martin DB11“
Britiški „Aston Martin“ automobiliai gal ir nėra patys greičiausi planetoje, tačiau gali būti vadinami kone pačiais elegantiškiausiais superautomobiliais. Sunku sugalvoti kitą superautomobilį, kuris negąsdintų vairuotojo savo nesuvaldoma galia, pikčiausiu pasaulyje variklio tonu ar sunkiai prognozuojamu valdymu.
Liepos mėnesį Lietuvoje užregistruotas „Aston Martin DB11“ turi 5,2 litro V12 benzininį „twin-turbo“ motorą su 600 AG ir 700 Nm. Iki 100 km/h jis pagreitėja per 3,9 sekundės, o maksimalus DB11 greitis siekia 322 km/h.
Tai – pirmasis „Aston Martin“ markės automobilis, pagamintas koncernui susijungus su „Daimler AG“ grupe. Nauji tokie automobiliai Europoje kainuoja maždaug nuo 200 tūkst. eurų.
„Audi R8 V10 Plus Coupe“
2017 metų „Audi R8“ – pats galingiausias liepos mėnesį užregistruotas naujas automobilis. Jo 5,2 litro V10 benzininis atmosferinis variklis išspaudžia net 610 AG ir 560 Nm.
„Lamborghini Huracan“ dalijasi tuo pačiu motoru, o tik truputį daugiau nei pusantros tonos sveriantis pats greičiausias serijinis „Audi“ iki 100 km/h pagreitėja per 3,2 sekundės bei gali išvystyti maksimalų 330 km/h greitį.
Naujo tokio automobilio kaina siekia nuo 192 tūkst. eurų. Baziniai modeliai kainuoja kiek mažiau – 164 tūkst. eurų.
„Lexus LC500“
Prabangiausias „Lexus“ gamos kupė – naujasis LC500. Oficialus šio modelio debiutas įvyko liepos pradžioje, o štai po nepilnų dviejų mėnesių pirmasis toks modelis jau rieda su lietuviškais numeriais.
Pirkėjams siūloma įsigyti hibridinius LC500h su 3,5 V6 varikliais bei elektros motoru arba LC500 modelius, kurių galinius varančiuosius ratus suka 5,0 litrų V8 motoras su automatine pavarų dėže. Įdomus faktas – ši transmisija turi net 10 pavarų.
Lietuvoje užregistruotas būtent pastarasis modelis – be jokių hibridinių technologijų, su perkūno garsą primenančiu V8, kuris generuoja 477 AG ir 540 Nm.
„Porsche 911 GT3“
Jeigu reikėtų sugalvoti, koks naujas sportinis automobilis labiausiai kaitina kraują lenktynių trasoje, sunku būtų įvardinti geresnį pasiūlymą už „Porsche 911 GT3“.
4,0 litrų atmosferinį 6 cilindrų motorą už galinės ašies turintis 911 yra tas „Porsche“, kurį sapnuoja tikri automobilių entuziastai.
Per labai greitą PDK automatinę transmisiją į galinius varančiuosius ratus siunčiami 500 AG leidžia šiam modeliui iki 100 km/h įsibėgėti tik per 3,4 sekundės. Įdomu tai, kad modeliai su mechaninėmis pavarų dėžėmis buvo pradėti gaminti po kelių metų pertraukos, o tą pačią greičio padalą pasiekia net puse sekundės lėčiau.
„Porsche 911 GT3“ yra tas automobilis, po kurio persėdus į paprastą transporto priemonę vairas pasirodys blankus neinformatyvus ir, tikriausiai, labai lėtas.
Naujo tokio modelio kaina Lietuvoje prasideda maždaug nuo 160 tūkst. eurų.
„Ferrari 488“
„Ferrari 458 Italia“ įpėdiniu vadinamas 488 – jau antras toks modelis Lietuvoje. Liepos mėnesį Lietuvoje buvo užregistruotas šis itališkas superautomobilis.
Nors ir jo kėbulo linijos šiek tiek primena pirmtaką, galinius varančiuosius 488 ratus varo 3,9 litro V8 benzininis motoras su dviem turbokompresoriais. 670 AG ir 760 Nm itališkam superautomobiliui suteikia pavydėtinas dinamines charakteristikas.
Iki 200 km/h jis įsibėgėja greičiau nei paprastas automobilis iki 100 km/h – tik per 8,3 sekundės. Maksimalus „Ferrari 488“ greitis siekia apie 330 km/h.
Skaičiuojama, kad viena arklio galia atsakinga vos už 2,2 kilogramo svorį.
„Dodge Viper GTS“
Pirmoji „Dodge Viper“ karta – pati ikoniškiausia iš visų. Šis amerikietiškas superautomobilis buvo gaminamas remiantis kitokia nei Europos gamintojų filosofija. Amerikiečiams reikėjo didelio variklio – pagal seną „No replacement for displacement“ patarlę.
„Dodge“ ilgame automobilio priekyje sumontavo 8,0 litrų V10 variklį – didžiausią atmosferinį benzininį motorą iš visų lengvųjų automobilių.
Nors ir jo galingumas yra sąlyginai kuklus – tik 450 AG (arba tik 56 AG iš litro), didelis 664 Nm sukimo momentas leidžia ant „Viper GTS“ klijuoti greito automobilio etiketę.
„Viper“ taip pat žymus savo kėbulo dažymu – dvi išilgai automobilio einančios baltos juostos yra būtent šio modelio parašas.