„Tesla“ nėra vienintelė automobilių pramonės naujokė. Tačiau ji kelia didžiausią susidomėjimą ir turi daugiausiai gerbėjų. Visgi toks statusas dažniausiai reiškia, kad gaminami automobiliai nėra labai patikimi.
Tam tikros pamokos išmokstamos tik laikui bėgant, o tai patvirtina ir „Tesla“ patikimumo reitingai, kurie yra išties žemi. „Consumer Reports“ šią kompaniją įrašė tik 25-oje vietoje iš 29. Pagrindinė to priežastis – „Model X“.
Prisimenate įspūdingas į viršų atidaromas duris automobilio gale? Jos genda tiesiog katastrofiškais tempais. Kompiuteriai nuolat rodo klaidas, durys tinkamai neužsidaro, nesuveikia automatinė užrakto sistema ir tt.
„Tesla Model X“ problemos kyla ne tik dėl durelių, bet ir kitų elektroninių sistemų. Tuo metu „Model S“ yra geras automobilis – nors neišsiskiria savo patikimumu, tačiau taip pat nėra blogesnis už konkurentus.
„Tesla“ teigia, kad „Model X“ durelių problemos artimiausiu metu bus išspręstos, o tuomet markė šoktels šiame reitinge, tačiau dar neaišku, kaip pasirodys „Model 3“ ir „Model Y“, kurie pasirodys artimiausioje ateityje.
Buvo svarstymų, kad minėtas įmantrias duris turės ir mažesni markės visureigiai, tačiau dabar tuo abejojama – technologija per daug nepatikima.
Ar elektromobiliai turi reguliariai lankytis servisuose?
Įprastiems automobiliams reikia keisti tepalus, degalų filtrus, atlikti kitus priežiūros darbus. „Tesla“ taip pat turi lankytis autoservisuose, tačiau ne taip dažnai.
Iš esmės, kas porą metų keičiamas stabdžių skystis, salono oro filtras, patikrinama baterijų būklė.
Tenka keisti ir baterijų aušinimo skystį bei pačius stabdžius, kai jie susidėvi.
Teigiama, kad dėl pakankamai didelio automobilio svorio tiek „Model S“, tiek „Model X“ greitai sudėvi padangas, tačiau tai nėra specifinė šios markės problema.
Kas nutinka po avarijos?
„Tesla“ automobilių po avarijos neremontuoja – šį darbą patiki autorizuotiems automobilių servisams. Čia ir prasideda didžiosios bėdos.
„Model S“ savininkas Evanas Niu, teigia, kad jau aštuonis mėnesius negali atgauti savo automobilio. Jis pateko į avariją – sustojus prie šviesoforo į elektromobilio galą įsirėžė nepatyręs vairuotojas.
„Tesla“ automobiliai yra saugūs, tačiau tai reiškia, kad avarijos metu jie stipriai apgadinami – susilanksto smūgius sugeriančios zonos. Iš pažiūros Niu automobiliui tereikėjo keisti galinį buferį, bagažinės dangtį ir galines šonines kėbulo dalis.
Kiek turėtų užtrukti tokie darbai? Mėnesį, o galbūt du?
Niu savo automobilio neatgauna jau aštuonis mėnesius ir kaip pats sakė – tik dėl „Tesla“ kaltės. Įmonė remonto dirbtuvėms niekaip neišsiuntė reikiamų dalių.
Teigiama, kad tai – beveik visų apdaužytų „Tesla“ automobilių problema. Net ir paprastas remontas užtrunka ilgai dėl to, kad gamyklos nespėja paruošti detalių.
Taigi, ar „Tesla“ automobiliai yra nepatikimi ir sunkiai sutaisomi? Ne visai taip.
„Model S“ savininkai yra vieni labiausiai savo automobiliais patenkintų vairuotojų. Problemų pasitaiko, tačiau jie tikina, kad vairavimo malonumas, patogumas ir technologijos jas atperka.
Antra vertus, naudotą „Model S“ reikėtų rinktis atsargiai – dar visai neseniai jie „Consumer Reports“ reitinge buvo laikomi labai nepatikimais. Dabar šios problemos yra išspręstos programinės įrangos atnaujinimais.