Įspūdingų naujų modelių pasirinkimas buvo didžiulis – pradedant entuziastams skirtais vairavimo malonumą teikiančiais modeliais ir baigiant superautomobiliais, kurie žada pakeisti mūsų supratimą apie tai, kas yra įmanoma.
Žemiau pateiktas sąrašas skirtas anaiptol ne vien tik technikos entuziastams – tie, kam dinaminės charakteristikos ir kiti skaičiai nėra įdomūs čia ras ne vieną susižavėjimą keliantį kadrą.
Taigi apžvelgdami praėjusius 2016 metus pateikiame automobilius, kurie mums paliko didžiausią įspūdį ir bus vairuotojų geidžiamiausi šįmet.
12. „Volvo V90“
Švedų kompanijos patirtis universalų gamyboje siekia daugiau nei 60 metų. Pirmasis „Duett“ buvo pagamintas dar 1953 metai, todėl nenuostabu, kad „Volvo“ iki šiol visame pasaulyje žinoma kaip universalų markė.
Gamintojo atstovai teigia, kad naujasis V90 privers iš naujo įvertinti prabangių modelių segmento estetiką, medžiagas ir gamybos kokybę, tačiau kartu išsaugos praktišką tikro universalo prigimtį.
Ar taip bus iš tiesų, parodys ateitis, tačiau naujasis modelis nepalieka abejingų.
V90 rinkoje pasirodė su penkiomis skirtingomis jėgainėmis – dviem benzininiais varikliais, hibridiniu agregatu ir dviem dyzeliniais motorais.
2 litrų darbinio tūrio benzininiai 254 AG ir 320 AG su turbinomis ir mechaniniais kompresoriais atrodo solidžiai, tačiau galingiausias gamoje bus 407 AG galios įkraunamas benzininis hibridas.
Patiems taupiausiems bus skirti 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniai motorai išvystantys atitinkamai 190 AG ir 235 AG galią.
Visi universalai aprūpinti keturių ratų pavara. Be to, V90 komplektuojamas su pusiau autonominio vairavimo sistema.
11. „Audi R8 Spyder“
Naujosios kartos „Audi R8 Spyder V10“ debiutavo Niujorko automobilių parodoje. Naujasis roudsteris yra greitesnis ir galingesnis už pirmtaką.
Automobilio centre sumontuotas 540 AG galios 5,2 litro darbinio tūrio variklis išvysto 540 Nm sukimo momentą, o 100 km/val. greitį pasiekia per 3,6 sekundės.
Tokia trauka taip pat suteikia galimybę skrieti iki 318 km/val. greičiu. Oficialiai skelbiamos vidutinės degalų sąnaudos siekia 11,7 l/100 km.
Gamintojas tikina, kad naujos konstrukcijos automobilio rėmas – itin lengvas, o lyginant su pirmtaku, jis ir sumontuotas kėbulas – 50 procentų standesni.
Trauką keturiems ratams per nuolatinę „quattro“ pavarą perduoda septynių laipsnių „S tronic“ transmisija.
Vietoje įprasto prietaisų skydelio „R8 Spyder“ sumontuotas daugiafunkcinis ekranas, galintis veikti keletu režimų. Viename iš jų visa vairuotojui reikalinga informacija pateikiama trimačiu pavidalu.
Lietuvoje šio itin greito roudsterio kaina prasideda nuo 180 tūkst. eurų.
10. „Ferrari GTC4Lusso“
Keturiais ratais varomas „Ferrari“ su talpia bagažine. Būtent toks yra „GTC4Lusso“. Tiesa sakant, jis ne daug kuo skiriasi nuo pirmtako FF, tačiau kiekviena nauja tokio modelio karta nusipelno ypatingo dėmesio.
Šiame automobilyje gali patogiai įsitaisyti keturi keleiviai ir kartu su jau minėtais privalumais tai daro jį tinkamu kasdieniniam naudojimui. Verta paminėti, kad šis modelis ganėtinai manevringas, mat galinė ašis taip pat vairuojama.
„GTC4Lusso“ sumontuota kuklesnė turbininio 3,9 litro darbinio tūrio V8 tipo motoro versija. Tačiau ji vis tiek išvysto 610 AG galią esant 7500 aps./min. ir 760 Nm sukimo momentą diapazone nuo 3000 iki 5250 aps./min.
Kėbulo tipas nepasikeitė – kaip iš anksčiau tai yra stilingas hečbekas. Kaip ir dera keturias sėdimas vietas turinčiam „gran turismo“ klasės modeliui, interjeras įrengtas itin prašmatniai.
Taip pat salone įrengtas dvigubas prietaisų skydelis, kurio viena iš dalių patalpinta tiesiai virš daiktadėžės. Tokiu būdu „Ferrari“ siekė suteikti naują patirtį šalia vairuotojo sėdinčiam keleiviui.
9. S klasės „Mercedes-Benz“ kabrioletas
Didžiulis prabangus „Mercedes-Benz“ kabrioletas neabejotinai yra vienas ekstravagantiškiausių praėjusių metų modelių. Automobilis įperkamas toli gražu ne kiekvienam, mat jau pačios kukliausios S 500 versijos kaina siekia 130 tūkst. eurų.
Šiame modelyje sumontuotas dviem turbinomis aprūpintas 4,6 litro darbinio tūrio V8 tipo motoras, kurio maksimali išvystoma galia siekia 455 AG.
„Mercedes-AMG S 63“ modelis turi solidesnį 5,5 litro darbinio tūrio V8 tipo motorą. Šis išvysto net 585 AG galią. Tuo metu galingiausias gamos modelis S 65 turi 6,0 litrų V12 tipo motorą ir suteikia 630 AG galią.
Tokie jėgos agregatai suteikia šiam solidžių gabaritų kabrioletui įspūdingą dinamiką. S 500 modelis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,6 sekundės, S 63 tą patį sprintą atlieka per 4,2 sekundės, o galingasis S 65 – per 4,1 sekundės.
Maksimalų visų trijų modelių greitį elektronika riboja iki 250 km/val., tačiau AMG versijoms galima užsisakyti papildomos įrangos komplektą. Jį įsirengus S klasės kabrioletas galės išvystyti 300 km/val. greitį.
Visi modeliai aprūpinti pneumatine pakaba, šildomomis ir vėdinamomis sėdynėmis, išmaniąja klimato kontrolės sistema ir aukščiausios kokybės odos apmušalais.
S 65 yra vienas iš nedaugelio modelių, kurio priekiniuose žibintuose pritaikyti „Swarovski“ kristalai.
8. „Alfa Romeo Giulia“
Šis praėjusiais metais pristatytas modelis tarsi žymi naują legendinio italų gamintojo erą. Atgimęs sedanas „Giulia“ yra nauja „Alfa Romeo“ pradžia ir siekis vėl demonstruoti geriausias automobilio ypatybes – patrauklią išvaizdą, technologines inovacijas ir veržlumą.
Galingiausioje „Giulia“ modifikacijoje „Quadrifoglio“ montuojamas 2,9 litro darbinio tūrio benzininis variklis su dviem turbinomis išvysto 510 AG galią ir 600 Nm sukimo momentą.
Su šiuo varikliu komplektuojama šešių laipsnių mechaninė arba aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžės, perduodančios trauką į galinius ratus.
Šis modelis iki 100 km/val. greičio įsibėgėja vos per 3,9 sekundės, o maksimalus išvystomas greitis siekia 307 km/val.
Pirkėjams siūlomi ir kuklesni „Giulia“ modeliai su dviem 2,2 litro darbinio tūrio dyzeliniais varikliais, kurie išvysto 150 AG ir 180 AG galią, 380 Nm ir 450 Nm sukimo momentą. Modelių su dyzeliniais varikliais vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,2 l/100 km.
„Alfa Romeo Giulia“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 33 490 eurų. Tuo metu sportiškasis „Quadrifoglio“ kainuos mažiausiai 69 990 eurų.
7. BMW M4 GTS
GTS yra pati agresyviausia M4 modifikacija, kurioje netgi nėra galinių sėdynių. Jų vietą užėmė saugos lankai. Pasivažinėjimams uždarose trasose puikiai tinkantis modelis pritaikytas ir įprastiems keliams.
BMW ruošiasi pagaminti tik 700 šių naujausiomis technologijomis aprūpintų modelių.
Į M4 GTS montuojamas tas pats vienaeilis šešių cilindrų 3,0 litro darbinio tūrio variklis, tačiau jame papildomai integruota vandens įpurškimo sistema.
Ji padeda padidinti motoro galią iki 500 AG. Maksimalus išvystomas sukimo momentas siekia 600 Nm. Bazinės komplektacijos modeliuose montuojama septynių laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžė.
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val.trunka 3,8 sekundės, o garsųjį Niurburgringo lenktynių trasos Šiaurinį žiedą M4 GTS įveikė per 7 minutes 28 sekundes. Skelbiamos degalų sąnaudos – 8,3 l/100 km.
Lengvinant automobilio kėbulą pasitelktas sustiprinto anglies pluošto ir plastiko lydinys, kuris naudojamas ir automobilio kėbului, ir interjere. Automobilis sveria 1510 kilogramų, o trims kilogramams masės tenka 1 AG.
Skiriasi ir šio M4 salonas – vairuotojo bei keleivio sėdynės maždaug 50 proc. lengvesnės nei standartinio modelio. Sėdynės ir vairas aptraukti oda, be to pastarasis turi piktus kėslus išduodančią 12-os valandos žymę.
6. „Tesla Model 3“
Pernai „Tesla“ pademonstravo elektromobilį, su kuriuo siekia pakeisti pasaulį. „Model 3“ svarbą sunku nuvertinti, kadangi tai turėtų būti pirmas masėms įperkamas šio gamintojo elektromobilis.
„Tesla“ vadovas Elonas Muskas per Kaliforninjoje, įmonės dizaino centre, vykusį pristatymą tvirtino esąs gana užtikrintas, kad pirmieji pirkėjai šiuos automobilius gaus 2017 metų pabaigoje.
Skelbiama, kad bazinė „Model 3“ versija vienu įkrovimu galės nuvažiuoti 346 kilometrus, o modifikacijos su talpesnėmis baterijomis įveiks dar didesnį atstumą. Taip pat jis galės būti varomas arba visais, arba tik galiniais ratais.
Paprasčiausias „Model 3“ iki 100 km/val įsibėgės greičiau nei per 6 sekundes, tačiau iki gamybos pradžios „Tesla“ tikisi šiuos rodiklius dar pagerinti.
Nepaisant mažesnių už „Model S“ gabaritų, viduje patogiai galės įsitaisyti penki suaugę žmonės. Daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams „Tesla“ inžinieriai išgavo pastūmėję priekines sėdynes ir savotiškai suploję prietaisų skydelį.
Mažiausiai 35 tūkst. JAV dolerių (33 tūkst. eurų) kainuojantis „Model 3“ yra daugiau nei dvigubai pigesnis už anksčiau išleistus „Model S“ ir „Model X“.
5. „Ferrari J50“
„Ferrari 488 Spider“ pagrindu sukonstruotas J50 yra tipinis atviras dvivietis modelis su centre montuojamu varikliu. Iš viso bus pagaminta tik 10 egzempliorių, kurių kiekvienas komplektuojamas atsižvelgiant į specifinius klientų poreikius.
Galinius jo ratus suka 690 AG galios 3,9 litro darbinio tūrio V8 tipo variklis. Šis motoras praėjusiais metais buvo išrinktas geriausiu „Engine of the Year“ apdovanojimuose.
Naujame kėbule pastebimos ryškios dizaino detalės, tokios taip nuo automobilio priekio iki oro įsiurbimo angų šonuose einanti linija. Jis tarsi padalina visą priekinę dalį per pusę.
Priekyje taip pat atsirado iš anglies pluošto kompozicinių medžiagų suformuotos didžiulės oro įsiurbimo angos ir nauji šviesos diodų žibintai.
Galinė dalis atrodo dar agresyviau. Čia išsiskiria charakteringi „Ferrari“ modeliams keturi apvalūs žibintai ir elegantiškas juodos spalvos oro aptakas, kuris gamintojo teigimu, sukuria didžiulę prispaudžiamąją jėga.
Italų dizaineriai taip pat tikina, kad galinio difuzoriaus formą jie neva nusižiūrėjo nuo reaktyvinių variklių išmetimo sistemos. Efektingai atrodo ir specialiai šiam modeliui skirti 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai.
4. „Jaguar XKSS“
Išmaniųjų technologijų laikais šis modelis nesulaukė didžiulio dėmesio, tačiau tai visgi yra vienas įdomiausių praėjusių metų projektų.
Pagal „D-Type“ modelio brėžinius „Jaguar“ specialistai rankomis pagamins devynis automobilius. XKSS yra gatvėms skirtos šio Le Mano lenktynes laimėjusio modelio pavadinimas.
Svarbi šios istorijos detalė ta, kad naujutėliai automobiliai pakeis bolidus, kurie sudegė dar 1957 metais „Browns Lane“ gamykloje kilusio gaisro metu. Modeliai buvo skirti JAV gyvenantiems klientams, tačiau prieš įvykstant nelaimei jų buvo surinkta vos 16.
Praėjus 59 metams „Jaguar“ pagamins devynis XKSS sportinius automobilius, kurie istorijos archyvuose jau buvo laikomi prarastais.
Jie bus skirti aktyviausiems markės kolekcionieriams ir ištikimiausiems gamintojo klientams. Gamintojas skelbia, kad automobilio kaina siekia 1,2 mln. eurų. Pirmieji modeliai klientams turėtų būti pristatyti jau šių metų pradžioje.
XKSS modelio istorija prasidėjo nuo trijų iš eilės „Jaguar“ pergalių Le Mano lenktynėse 1955, 1956 ir 1957 metais. „D-Type“ tuo metu tiesiog dominamo lenktynių trasose.
Mąstant apie tokius neeilinius pasiekimus vienam iš kompanijos įkūrėjų Williamui Lyonsui kilo idėja. Jis nusprendė likusius 25 sportinius „D-Type“ automobilius pritaikyti bendrojo naudojimo keliams.
Buvo įrengtas didesnis priekinis stiklas, durelės keleiviui, taip pat pašalinta pertvara tarp sėdynių ir nuimtas garsusis „pelekas“ už vairuotojo nugaros.
Taip atsirado modelis, kuris dažnai įvardinamas kaip pirmasis serijinės gamybos superautomobilis.
3. BMW M2
Šis modelis praėjusiais metais surinko bene daugiau apdovanojimų už puikų valdymą. Ne vienas apžvalgininkas jį įvardino kaip geriausias visų laikų „M“ serijos automobilį.
Kupė sportiškumą išdavė žemai nuleistas priekinis oro aptakas su didžiulėmis oro įsiurbimo angomis, sparnai su tipiškomis „M“ serijai arkomis, 19 colių skersmens aliuminio ratlankiai ir plati galinė su pakeista išmetimo sistema.
Viduje pirkėjai ras sportines sėdynes, vairą ir bėgių perjungimo svirtį. Salone gausiai naudojama oda ir anglies pluoštu sustiprintas plastikas. Vertinantiems smulkmenas įspūdį padarys ir mėlyni dygsniuoti apsiuvimai.
M2 montuojamas 3,0 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų variklis, kurio maksimali galia siekia 370 AG. Nuo 0 iki 100 km/val. šis kupė įsibėgėja per 4,3 sekundės.
Maksimalus bazinės versijos greitis ribojamas iki 250 km/val. Už papildomą mokestį ši riba gali būti pakelta iki 270 km/val.Gamintojas tikina, kad 100 kilometrų kelio šis kupė sunaudoja vos 8,5 litro degalų.
Lietuvoje naujasis BMW M2 debiutavo pavasarį. Kukliausios komplektacijos modelio kaina prasideda nuo kiek daugiau nei 55 tūkst. eurų.
2. „Bugatti Chiron“
Šio automobilio aprašymas pilnas beprotiškų skaičių. „Chiron“ yra pirmas serijinės gamybos modelis, kurio variklio galia siekia 1500 AG. Solidžiai atrodo ir didžiausias 1600 Nm sukimo momentas, išvystomas 2000 – 6000 aps./min. diapazone.
Kaip ir pirmtakas, tai nėra lengvas sportinis automobilis – masė be vairuotojo siekia 1995 kg.
Gamintojas skelbia, kad maksimalus greitis važinėjimui bendrojo naudojimo keliais apribotas iki 420 km/val. Pagreitėjimas ne mažiau įspūdingas – nuo 0 iki 100 km/val. „Chiron“ gali įsibėgėti per 2,5 sekundės.
Inžinieriai variklio projektą pradėjo nuo „Veyron“ montuoto 8,0 l darbinio tūrio W16 tipo agregato. Jis buvo patobulintas ir aprūpintas didesniais turbokompresoriais.
Pastarieji veikia dviem etapais: du pučia orą esant mažiems sūkiams, o likusi pora prisijungia nuo 3800 aps./min.
Variklis smarkiai kaista, todėl dviejų kontūrų aušinimo sistemoje – beveik 50 litrų skysčio. Pirmajame apytakos rate jo cirkuliuoja maždaug 12 litrų – tai skirta tarpiniams oro aušintuvams ir turbokompresoriams. Likęs kiekis skirtas motoro aušinimui.
Kaip ir „Veyron“ atveju, galia visiems keturiems ratams perduodama per automatinę septynių laipsnių transmisiją su dviem sankabom. „Bugatti“ skelbia, kad „Chiron“ aprūpintas didžiausia serijinė gamybos modeliui skirta sportine sankaba.
Automobilis gavo naują anglies pluošto kompozicinių medžiagų vienalytį rėmą, adaptyvią važiuoklę ir specialiai šiam modeliui suprojektuotas padangas.
Net jei ir turite reikiamus 2,4 mln. eurų, dar negalite būti garantuoti, kad jums pavyks įsigyti šį superautomobilį. Bus gaminama tik 500 egzempliorių, o trečdalis iš jų jau buvo užsakyti iš anksto.
1. „Honda NSX“
Praėjus nei ketvirčiui amžiaus po pirmojo „Honda NSX“ debiuto, šios japonų markės entuziastai praėjusiais metais pagaliau sulaukė naujos kartos modelio.
Kitaip nei jo pirmtakas, naujasis japonų gamintojo superautomobilis yra itin sudėtingas inžinerinis kūrinys. Hibridinę jo jėgainę sudaro net keturi motorai – dviem turbinomis aprūpintas 3,5 litro, V6 tipo benzininis ir trys elektriniai.
Vienas iš elektros motorų sumontuotas tarp vidaus degimo variklio ir automatinės devynių laipsnių greičių dėžės padeda išlyginti galios svyravimus įsibėgėjant, stabdant ir keičiant pavaras. Likę du – suka po vieną priekinį ratą.
„Honda“ inžinieriai pažymi, kad viena iš svarbiausių užduočių buvo sukonstruoti lengvą, tačiau itin standžią važiuoklę.
Greta keturių ratų pavaros teikiamo įspūdingo sukibimo posūkiuose, bendra 573 AG siekianti jėgainės trauka leidžia NSX nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 2,9 s ir išvystyti 310 km/val. greitį.
Suprautomobilio statusą patvirtina ne tik įspūdinga dinamika, bet ir kaina. Bazinės komplektacijos modelis Europoje kainuoja mažiausiai 180 tūkst. eurų.