Du trečdaliai jų vairuoja automobilius su visiškai naujomis
padangomis, kurių amžius yra iki trejų metų. Vilniuje tokių
vairuotojų yra kas antras, rodo draudimo bendrovės BTA atliktas
tyrimas.
Dar labiau skirtumas tarp Kauno ir Vilniaus vairuotojų
išryškėja 4-5 metų senumo padangų grupėje: tokio amžiaus padangas
naudoja kas penktas Kauno vairuotojas (21,5 proc.) ir tik kas
aštuntas Vilniaus vairuotojas (12,9 proc.).
„Kauniečių polinkis investuoti į savo transporto priemones ir
jomis ypatingai rūpintis yra tapęs legenda. Mūsų atliktas tyrimas
šį stereotipą patvirtino: 66,5 proc. Kauno vairuotojų naudoja
visiškai naujas padangas, Vilniuje tokių vairuotojų yra mažiau –
56,8 proc.
Šiuo atveju noras puoselėti automobilį tikrai
pagirtinas, nes padangų kokybė bei amžius tiesiogiai susiję su
saugumu keliuose“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius
Žiukelis.
Jo nuomone, rinktis naujesnes padangas ir jas atidžiau
komplektuoti vairuotojus verčia ir permainingas klimatas, ir
skeptiškai vertinamas kelininkų, kuriems kasmet žiema ateina
netikėtai, operatyvumas.
Tai paaiškina trečio pagal dydį Lietuvos miesto Klaipėdos
situaciją. Palyginti šilto ir nuosaikaus jūrinio klimato veikiamame
uostamiestyje naujausiomis padangomis gali pasigirti vos kas
penktas automobilis (20 proc.), antra tiek yra su 4-5 metų senumo
padangomis (26,7 proc.).
Rūsčios žiemos rūpesčius retai patiriantys klaipėdiečiai tarp
Lietuvos didmiesčių išsiskiria didžiausiu smarkiau padėvėtų padangų
skaičiumi. 6-10 metų senumo padangų čia yra net 44,4 proc., arba
didžiausia dalis, palyginti su Kaunu ir Vilniumi. Kaune tokių
vairuotojų yra kas dešimtas (10 proc.), Vilniuje – kas ketvirtas
(28,2 proc.).
„Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių parko vidutinis
amžius siekia 15 metų. Akivaizdu, kad nemažai šalies vairuotojų dėl
ribotų finansinių galimybių neišgali įsigyti naujo automobilio.
Tačiau vis tik tai juos skatina skirti daugiau dėmesio kitiems
svarbiems elementams, didinantiems saugumą kelyje. Nusipirkti
padangų komplektą yra nepalyginamai pigiau nei naujesnį automobilį,
o ir pastarajam gali reikėti naujų padangų“, – sako A. Žiukelis.
Kuo padangos naujesnės, kokybiškesnės, tuo geresnis jų
sukibimas su kelio danga, trumpesnis stabdymo kelias, kas itin
aktualu žiemą.
„Daugelis vairuotojų susitelkia į protektoriaus gylį ir mano,
kad tai svarbiausias kokybiškos padangos kriterijus. Nors 6-10 metų
senumo padangų amžius – diskutuotinas, tačiau realiai tokio amžiaus
padangų patikimumas priklauso nuo daugybės faktorių: kaip
intensyviai jos dėvimos, kokiomis sąlygomis saugomos“, – sako BTA
atstovas.
A. Žiukelio teigimu, daug priklauso nuo to, kaip padangas laiko
ne tik naudotojai, bet ir pardavėjai.
Padangų kokybę lemia, ar sausa patalpa, ar kontroliuojama
temperatūra, ar jos nebuvo veikiamos tiesioginių saulės spindulių.
Padangas su ratlankiais rekomenduojama laikyti horizontaliai, be
ratlankių – vertikaliai.
Be to, padangų nusidėvėjimas ir saugumas itin priklauso nuo
tinkamo jų eksploatavimo: ar tinkamai pasirenkamas slėgis, ar
teisinga automobilio ratų geometrija, ar neperkraunamas automobilis.
BTA 600 automobilių padangų tyrimą 2016 metų gruodį atliko
Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.