Tiesiai iš „Renault“ gamyklos atkeliavęs automobilis pirmiausia perduotas į Lietuvos „Metų automobilio“ komisijos narių rankas.
Dar 1996-aisiais „Renault“ atrado kompaktinių vienatūrių segmentą ir pristatė pirmosios kartos „Scenic“. Praėjus 20 metų, „Renault“ iš pagrindų atnaujino šio segmento koncepciją.
Vienatūris su 20 colių ratlankiais
Į Lietuvą prieš keletą dienų atkeliavęs naujasis „Renault Scenic“ tapo 40 milimetrų ilgesnis ir 20 milimetrų platesnis. Gamintojo teigimu, šie pakeitimai ne tik leido padidinti interjero erdvę ir bagažinės tūrį, bet ir pagerinti automobilio valdymo savybes bei stabilumą važiuojant didesniu greičiu.
Pirmą kartą naujojo „Scenic“ segmente panaudoti 20 colių ratlankiai, kurie, kaip standartinė įranga, siūlomi visoms modelių versijoms.
Nepriklausomai organizacijai „Euro NCAP“ atlikus bandomuosius testus „Renault Scenic“ pelnė aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą.
„Renault Scenic“ iš kitų segmento modelių išsiskiria pirmą kartą segmente siūloma ir į standartinę įrangą įtraukta aktyvia avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų aptikimo funkcija.
„Euro NCAP“ naujuoju „Scenic“ keliaujančių suaugusiųjų apsaugą įvertino 90 proc., vaikų apsaugą – 82 proc., o pėsčiųjų – 67 proc.
Maksimalaus saugumo įvertinimą automobilis pelnė ir dėl itin tvirto karkaso, energiją sugeriančio elastingo plieno ir tokių priemonių kaip keturios priekinės saugos oro pagalvės, taip pat užuolaidinės oro pagalvės priekyje ir gale.
Be to, vairuotojui padeda naujausios šiuolaikinės pagalbinės sistemos: adaptyvi greičio palaikymo, ženklų atpažinimo, važiavimo savo juosta, automatinio statymo, nuovargio atpažinimo sistemos – tokiu automobiliu galima leistis į tolimiausias keliones žinant, kad saugumą kelyje užtikrina pažangiausios šiuolaikinės technologijos.
Išmatavo stabdymą
Palyginus su trečiosios kartos modeliu, buvo gerokai pagerintos naujojo „Scenic“ stabdymo savybės. Stabdymo kelias sausame kelyje, važiuojant 100 ir 130 km/h greičiu, atitinkamai sutrumpėjo 3 ir 5 procentais. Šlapiame kelyje, važiuojant 80 km/h greičiu, stabdymo kelias sutrumpėjo 5 procentais.
Siekiant optimalaus balanso tarp patogumo ir dinamiškumo, „Renault“ naujajam „Scenic“ parinko padangas, kurių profilio aukštis siekia 107 mm ir yra didesnis nei daugumos šiuo metu naudojamų 17 arba 18 colių diametrų padangų.
Papildomą patogumą suteikia tai, kad šios aukšto profilio padangos derinamos su platesnėmis ir geresnį šoninį prilaikymą užtikrinančiomis naujojo „Scenic“ sėdynėmis, užpildytomis skirtingų tankių putomis.
Visai versijų gamai naudojant vieną padangų matmenį, atsirado galimybė tobulai suderinti važiuoklės patogumą ir valdymo savybes. „Renault“ inžinieriai glaudžiai bendradarbiavo su padangų gamintojais, tobulindami naujojo „Scenic“ padangų ir pakabos efektyvumą – panaudoti MTV („multi-tuned-valve“ – vožtuvais keičiamo efektyvumo) amortizatoriai.
Plati variklių gama
Naujojo „Scenic“ gamoje siūlomi šeši dyzelinu varomi varikliai, kurie derinami tiek su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, tiek su septynių laipsnių EDC („Efficient Dual Clutch“), dviejų sankabų automatine transmisija, taip pat du benzinu varomi varikliai, kurie ratus suka per šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę.
Siūlomų variklių sąraše yra „Energy TCe 130“ (benzininis) su turbokompresoriumi, „Energy dCi 160 EDC“ (dyzelinis) su „Twin Turbo“ technologija, leidžiančia pasiekti 160 AG, suderintas su 6 laipsnių, dviejų sankabų EDC automatine transmisija ir „Energy dCi 130“ (dyzelinis), suderintas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Daugiau naujienų „Renault“ modelių gamoje
Ketvirtos kartos „Renault Scenic“ nėra vienintelė naujiena, kurią šiemet pristatė Prancūzijos automobilių gamintojas „Renault“ ir kuri iškeliavo į Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimus kovoti už geriausiojo titulą.
Prie stilingo, saugaus ir technologiškai pažangaus „Scenic“ prisijungė vienas talpiausių universalų rinkoje „Renault Talisman Grandtour“ bei sportiška ir dinamiška „Renault Megane GT“ su keturių vairuojamųjų ratų sistema „4Control“.
„Renault Megane“ modelių šeimą taip pat papildė „Megane Grandtour“, kuris pasižymi 580 litrų dydžio bagažine.
Oficialiose „Renault“ atstovybėse Lietuvoje pasirodęs naujasis „Renault Scenic“ kainuos nuo 18 138 eurų.