Vien per rugpjūtį šių automobilių paklausa išaugo 31,8 proc.
Itin pastebimas kompaktinių furgonų populiarėjimas, neslūgstantis trejus metus iš eilės. Pernai, rinkdamiesi komercinį transportą, Europos pirkėjai pirmumą teikė „Ford“ markės automobiliams ir šiuo metu jie užima beveik 13 proc. rinkos.
Komercinių automobilių populiarumas yra lyg ekonomikos termometras. Jei įmonės jaučia, kad artėja sunkūs laikai, išlaidos naujoms transporto priemonėms būna apkarpomos pirmiausiai, o kylantys komercinio transporto pardavimai reiškia, kad laukiama tolimesnio augimo.
Kuriasi smulkūs verslai
Ekspertų teigimu, išaugusį komercinių automobilių populiarumą sparčiai besiplečianti internetinė prekyba, kurios prekėms pristatyti labiausiai tinka nedidelių gabaritų transportas.
Be to, Europoje kuriasi nauji smulkūs paslaugas teikiantys verslai – dažymo, tinkavimo, santechnikos, smulkaus remonto paslaugų, kurių atstovų kasdieniame darbe šio tipo automobilis yra parankiausias.
Lietuvoje vyrauja panašios tendencijos. Vis daugiau žmonių ryžtasi pradėti savo verslą, o mažiems preklių kiekiams vežioti perkami nedideli komerciniai automobiliai.
„Ford“ automobilių populiarumą lėmė tiek atnaujinta „Transit“ modelių serija, tiek bendra situacija Europos šalių rinkose. Daugeliui įmonių komercinis transportas yra tarsi biuras ant ratų, tad joms yra svarbi automobilio išvaizda bei jo patikimumas, saugumas. Lietuviai išsiskiria ūkiškumu – primant galutinį sprendimą lemiamu veiksniu tampa kainos bei kokybės santykis“, – sakė Justė Šataitė „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė.
Anot J. Šataitės, natūralu, jog įmonės skaičiuoja kaštus, todėl įsigydamos komercinius automobilius, jos mieliau renkasi trejų ar penkerių metų veiklos nuomą ar finansinį lizingą. Taip pat kreipiamas dėmesys į automobilio krovumą, tūrį, kuro sąnaudas, garantinį laikotarpį.
Iš papildomos įrangos paketo klientai dažnai prašo kondicionieriaus, vairuotojo kabinos šildymo šaltu metų laiku bei laisvų rankų įrangos.
Švaistyti – nebemadinga
11 metų trijose Baltijos šalyse veikiančios švediško kapitalo įmonių grupės „Kemitek“ partneris ir vadovas Lietuvoje Andrius Malašauskas tikina, kad likus metams iki automobilių nuomos termino pabaigos, įmonėje pradedama rinkti informacija apie naujoves.
Teiraujamasi kolegų, partnerių atsiliepimų. Išsirinkus reikalingo dydžio modelius, atliekami testiniai važiavimai, kuriuose dalyvauja įmonės personalas, kuriam teks tiesiogiai dirbti su automobiliais.
„Mūsų žmonės už automobilio vairo praleidžia daug laiko, todėl turi jaustis komfortiškai, jiems turi patikti transporto priemonė, kuri tampa jų antraisiais namais“, – pasakojo jis.
Anot A.Malašausko, įsigyjant automobilį, deramasi tris kartus: dėl automobilio kainos, automobilio finansavimo sąlygų bei atpirkimo kainos: „Turėdami šiuos tris dedamuosius, matome galutinį paveikslą“. Visus komercinius automobilius „Kemitek“ įsigyja veiklos nuomos būdu trims metams – kaip tik tiek trunka garantinio aptarnavimo laikotarpis. „Neturime laiko žaisti serviso“, – teigė jis.
Kitos trijose Baltijos šalyse veikiančios įmonių grupės „Alwark“ komercijos direktorius Julius Urbanavičius teigia, kad komercinio transporto pasirinkimą jų įmonėje dažniausiai lemia automobilio kaina, jo likutinė vertė, eksploatacijos sąnaudos, patikimumas bei automobilius aptarnaujantys serviso tinklai.
„Parduodame bei nuomojame įvairią techniką, teikiame serviso paslaugas. Patys vykstame į vietą aptarnauti bei remontuoti. Tad renkantis transportą nemažai reikšmės turi išplėtotas aptarnavimo tinklas. Žinoma, apie planuojamus įsigyti automobilius automobilius teiraujamės ir partnerių bei klientų nuomonės“, – sakė J. Urbanavičius.
„Alwark“ automobilių parke yra 40 „Ford“ markės automobilių. Daugiausia yra „Ford Transit“ bei „Ford Connect“ komercinių furgonų. Visi jie lizinguojami ar įsigyjami veiklos nuomos pagrindu.
Derino prie aikštelių
„Kemitek“ dirba švaros produktų srityje verslas-verslui sektoriuje, tiekia medžiagas ir sprendimus viešbučiams, restoranams, kavinėms, skalbykloms, automobilių plovykloms. Įmonė turi 10 automobilių, iš jų 8 yra „Ford Transit“ – „Custom“ bei „Courier“.
Anot „Kemitek“ vadovo „Ford Transit Courier“ pasirinktas, nes jo išmatavimai leidžia pasiekti visus įmanomus aptarnavimo taškus. Automobiliai parinkti manevravimui senamiestyje, kur yra sudėtingesnės automobilio statymo sąlygos, siauri pravažiavimai, be to, atsižvelgta į prekybos centrų požeminių stovėjimo aikštelių nedidelį aukštį. Didesnius „Fort Transit Custom“ markės furgonus įmonė naudoja tūriniams atvežimams, tarkime, pristatyti kelis popieriaus padėklus.
Komercinių automobilių „Ford Transit“ „ūkiškumą“ pastebėjo ir Panevėžyje veikiančios grūdų perdirbimo įmonės „Amilina“ vadovai. Daugiau kaip 40 automobilių „Amilina“ parke yra įvairių, tiek komercinių, tiek ir lengvųjų „Ford“ markės modelių: nuo „Ford Mondeo“, „Focus“ iki „Transit Connect“, „Transit“.
Apibūdindamas „Ford“ automobilius, šios įmonės Transporto skyriaus vadovas Kazys Čerškus teigė, kad jiems labiausiai patinka automobilio gebėjimas savyje suderinti prieinamą kainą, patogumą bei tinkamą išvaizdą. Be to, jis yra „minkštas“, gero matomumo vairuotojui, stabilus kelyje, ekonomiškas.